BibTex RIS Cite

The Effects of V Diagrams on Learning Achievement of Animal Physiology Laboratory Topics

Year 2004, Volume: 24 Issue: 3, - , 01.09.2004

Abstract

The aims of laboratory method that is one of the methods of biology courses are to develop meaningful relations between the theoretical knowledge in courses with phenomena observed in laboratory studies and therefore aid real and meaningful learning. One of the learning strategies used in meaningful learning in laboratories is V-diagrams. The aim of the present study is to investigate the effects of V-diagrams on the learning achievement of sense organs in animal physiology laboratory of third year biology trainee teachers. The subjects were divided into two groups: experimental (N=14) and control (N=13). Before the application, both groups received a pre-test. The results of the test showed nonsignificance between the experimental and control groups (t= 0.369; p= 0.716). The post-test achievement scores of the experimental group using V-diagrams in teaching showed a significant differeV diyagramı, biyoloji eğitimi, laboratuvar öğretimiV diagrams, biology education, laboratory teaching Tam Metin

V Diyagramlarının Hayvan Fizyolojisi Laboratuvarı Konularını Öğrenme Başarısı Üzerine Etkisi

Year 2004, Volume: 24 Issue: 3, - , 01.09.2004

Abstract

Biyoloji derslerinde kullanılan öğretim yöntemlerinden biri olan laboratuvar yönteminin amacı; öğrencilerin derste gördükleri teorik bilgilerle laboratuvar çalışmalarında gözlemledikleri fenomenler arasında anlamlı ilişkiler kurarak gerçek ve anlamlı öğrenmelerine yardımcı olmaktır. Laboratuvarda anlamlı öğrenmeyi sağlamak amacıyla kullanılabilecek öğretim stratejilerinden birisi de V-diyagramlarıdır. Bu çalışmanın amacı, Biyoloji öğretmenliği 3. sınıf öğrencilerinin, hayvan fizyolojisi laboratuvarı dersi içerisinde yer alan duyu deneylerinin raporlaştırılmasında Vdiyagramı kullanımının öğrenme başarısı üzerine etkisini araştırmaktır. Çalışma grubu, deney (N=14) ve kontrol (N=13) olmak üzere iki gruba ayrılmıştır. Uygulama öncesinde deney grubuna ön-test uygulanmış ve testin The aims of laboratory method that is one of the methods of biology courses are to develop meaningful relations between the theoretical knowledge in courses with phenomena observed in laboratory studies and therefore aid real and meaningful learning. One of the learning strategies used in meaningful learning in laboratories is V-diagrams. The aim of the present study is to investigate the effects of V-diagrams on the learning achievement of sense organs in animal physiology laboratory of third year biology trainee teachers. The subjects were divided into two groups: experimental (N=14) and control (N=13). Before the application, both groups received a pre-test. The results of the test showed nonsignificance between the experimental and control groups (t= 0.369; p= 0.716). The post-test achievement scores of the experimental group using V-diagrams in teaching showed a significant differeV diyagramı, biyoloji eğitimi, laboratuvar öğretimiV diagrams, biology education, laboratory teaching Tam Metin

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Rabia Sarıkaya This is me

Mahmut Selvi This is me

Meryem Selvi This is me

Mehmet Yakışan This is me

Publication Date September 1, 2004
Published in Issue Year 2004 Volume: 24 Issue: 3

Cite

APA Sarıkaya, R., Selvi, M., Selvi, M., Yakışan, M. (2004). V Diyagramlarının Hayvan Fizyolojisi Laboratuvarı Konularını Öğrenme Başarısı Üzerine Etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3).
AMA Sarıkaya R, Selvi M, Selvi M, Yakışan M. V Diyagramlarının Hayvan Fizyolojisi Laboratuvarı Konularını Öğrenme Başarısı Üzerine Etkisi. GEFAD. September 2004;24(3).
Chicago Sarıkaya, Rabia, Mahmut Selvi, Meryem Selvi, and Mehmet Yakışan. “V Diyagramlarının Hayvan Fizyolojisi Laboratuvarı Konularını Öğrenme Başarısı Üzerine Etkisi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24, no. 3 (September 2004).
EndNote Sarıkaya R, Selvi M, Selvi M, Yakışan M (September 1, 2004) V Diyagramlarının Hayvan Fizyolojisi Laboratuvarı Konularını Öğrenme Başarısı Üzerine Etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24 3
IEEE R. Sarıkaya, M. Selvi, M. Selvi, and M. Yakışan, “V Diyagramlarının Hayvan Fizyolojisi Laboratuvarı Konularını Öğrenme Başarısı Üzerine Etkisi”, GEFAD, vol. 24, no. 3, 2004.
ISNAD Sarıkaya, Rabia et al. “V Diyagramlarının Hayvan Fizyolojisi Laboratuvarı Konularını Öğrenme Başarısı Üzerine Etkisi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24/3 (September 2004).
JAMA Sarıkaya R, Selvi M, Selvi M, Yakışan M. V Diyagramlarının Hayvan Fizyolojisi Laboratuvarı Konularını Öğrenme Başarısı Üzerine Etkisi. GEFAD. 2004;24.
MLA Sarıkaya, Rabia et al. “V Diyagramlarının Hayvan Fizyolojisi Laboratuvarı Konularını Öğrenme Başarısı Üzerine Etkisi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 24, no. 3, 2004.
Vancouver Sarıkaya R, Selvi M, Selvi M, Yakışan M. V Diyagramlarının Hayvan Fizyolojisi Laboratuvarı Konularını Öğrenme Başarısı Üzerine Etkisi. GEFAD. 2004;24(3).