BibTex RIS Cite

A Study on Implementation of the Science Program at the First Grade of Primary Schools

Year 2003, Volume: 23 Issue: 3, - , 01.09.2003

Abstract

This study was carried out to determine classroom teachers\' problems they encounter in science courses in the first phase of primary education and to investigate which group of teachers teach it the most effectively: science teachers or classroom teachers. The positive and negative results of science teaching given by both science teachers and classroom teachers were also investigated. The data were gathered by using semi-structured interviews conducted with 25 classroom teachers, 27 science teachers and 7 science teacher trainers. Based on the data, it concludes that most of the classroom teachers do not give science courses with pleasure, have difficulties implementing laboratory activities and especially believe that it is more convenient that these courses should be taught by science teachers.

İlköğretim Birinci Kademedeki Fen Bilgisi Programının Uygulanması Üzerine Bir Çalışma

Year 2003, Volume: 23 Issue: 3, - , 01.09.2003

Abstract

Bu çalışma, sınıf öğretmenlerinin ilköğretim I. kademedeki Fen Bilgisi derslerini okuturken karşılaştıkları sorunları belirlemek, bu derslerin en etkili şekilde alan öğretmenleri mi yoksa sınıf öğretmenleri tarafından mı işlenebileceğini; her iki durumda ortaya çıkabilecek olumlu ve olumsuz sonuçları incelemek amacıyla yürütülmüştür. Veriler; 25 sınıf öğretmeni, 27 Fen Bilgisi öğretmeni ve 7 Fen bilimleri öğretim elemanı ile yürütülen yarı-yapılandırılmış mülâkatlarla toplanmıştır. Verilerden, sınıf öğretmenlerinin bir çoğunun, Fen Bilgisi derslerini severek vermedikleri, lâboratuvar uygulamalarını gerçekleştirmede zorluk çektikleri ve özellikle bu dersleri alan öğretmenlerinin vermesinin daha uygun olacağına inandıkları anlaşılmıştır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Salih Çepni This is me

Mehmet Küçük This is me

Hakan Şevki Ayvacı This is me

Publication Date September 1, 2003
Published in Issue Year 2003 Volume: 23 Issue: 3

Cite

APA Çepni, S., Küçük, M., & Ayvacı, H. Ş. (2003). İlköğretim Birinci Kademedeki Fen Bilgisi Programının Uygulanması Üzerine Bir Çalışma. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(3).
AMA Çepni S, Küçük M, Ayvacı HŞ. İlköğretim Birinci Kademedeki Fen Bilgisi Programının Uygulanması Üzerine Bir Çalışma. GEFAD. September 2003;23(3).
Chicago Çepni, Salih, Mehmet Küçük, and Hakan Şevki Ayvacı. “İlköğretim Birinci Kademedeki Fen Bilgisi Programının Uygulanması Üzerine Bir Çalışma”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 23, no. 3 (September 2003).
EndNote Çepni S, Küçük M, Ayvacı HŞ (September 1, 2003) İlköğretim Birinci Kademedeki Fen Bilgisi Programının Uygulanması Üzerine Bir Çalışma. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 23 3
IEEE S. Çepni, M. Küçük, and H. Ş. Ayvacı, “İlköğretim Birinci Kademedeki Fen Bilgisi Programının Uygulanması Üzerine Bir Çalışma”, GEFAD, vol. 23, no. 3, 2003.
ISNAD Çepni, Salih et al. “İlköğretim Birinci Kademedeki Fen Bilgisi Programının Uygulanması Üzerine Bir Çalışma”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 23/3 (September 2003).
JAMA Çepni S, Küçük M, Ayvacı HŞ. İlköğretim Birinci Kademedeki Fen Bilgisi Programının Uygulanması Üzerine Bir Çalışma. GEFAD. 2003;23.
MLA Çepni, Salih et al. “İlköğretim Birinci Kademedeki Fen Bilgisi Programının Uygulanması Üzerine Bir Çalışma”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 23, no. 3, 2003.
Vancouver Çepni S, Küçük M, Ayvacı HŞ. İlköğretim Birinci Kademedeki Fen Bilgisi Programının Uygulanması Üzerine Bir Çalışma. GEFAD. 2003;23(3).