Various methods have been widely used in the music education both in preschool and the first grade of primary school. One of these methods is the rhythm training,which constitutes the core of muscular training. Children who have sound and sustainable rhythm training can easily grasp the other parts of the music, thus the learning process of music can be accelerated. Rhythm training is one of the most significant objectives of the music education. In this research an experimental study on perception of different rhythm patterns was carried out with a group of students at the age of six attending Gazi Preschool of Gazi University Foundation and meaningful results have been obtained.
Anaokulu ve ilköğretimin birinci sınıfındaki müzik eğitiminde kullanılan çeşitli yöntemler arasında yer alan ritim eğitimi, kassal öğrenmenin çekirdeğini oluşturmaktadır. Zira, sağlam bir ritim eğitimi alan çocuklar müziğin diğer temel öğelerini daha kolay kavramakta ve müziği öğrenme süreçleri hızlanmaktadır. Ritim eğitimi müzik eğitiminin önemli amaçlarından birisidir. Bu araştırmada, Gazi Üniversitesi Vakfı Gazi Anaokulu altı yaş grubu öğrencilerine farklı ritim kalıplarının algılanmasına ilişkin deneysel bir çalışma uygulanmış ve anlamlı sonuçlara ulaşıldığı görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2003 |
Published in Issue | Year 2003 Volume: 23 Issue: 2 |