BibTex RIS Cite

Music, Child Development and Learning

Year 2001, Volume: 21 Issue: 1, - , 01.03.2001

Abstract

For children who are supposed to survive in an almost merciless racing atmosphere and an extremely heavy course load beginning from primary school education, it can be possible to ensure their physical, psychological and mental development only by detecting artistic talents in accompaniment with verbal and numerical talents that are currently being focused on in our schools now. In order to have them get rid of the monotony of daily life, and to keep them physically, psychologically and mentally healthy, it is necessary to orient our children to different activities. Pressure on our children must be lifted by means of regular art activities including music. Music is an inevitable fact in one\'s life and also an important dimension that child interacts within his/her natural environment. Learning is a process that changes the behaviors of an individual. Aim of music education is to çocuk, eğitim, müzik eğitimichild, education, music education Tam Metin

Müzik, Çocuk Gelişimi ve Öğrenme

Year 2001, Volume: 21 Issue: 1, - , 01.03.2001

Abstract

İlköğretimden başlayarak, amansız bir yarış ortamında ve olağanüstü ders yükü altında olan çocukların bedensel, ruhsal ve zihinsel gelişimini sağlıklı bir düzenle sağlamak, okullarımızda uygulanmakta olan sözel ve sayısal alanlardaki yeteneklerin ortaya çıkarılması çabalarının yanısıra, sanatsal yeteneklerin de ortaya çıkarılmasıyla mümkün olabilir. Günlük yaşantılarındaki tekdüzeliği gidermek, bedensel, ruhsal ve zihinsel sağlıklarını koruyabilmek için ilköğretim çağındaki çocuklarımızı değişik aktivitelere yöneltmek gerekmektedir. Müziğin de içinde bulunduğu düzenli sanatsal etkinliklerle çocuklarımızın üzerindeki baskıların hafifletilmesi sağlanmalıdır. Müzik, insanın yaşamında vazgeçilmez bir olgu ve çocuğun doğal çevresinde For children who are supposed to survive in an almost merciless racing atmosphere and an extremely heavy course load beginning from primary school education, it can be possible to ensure their physical, psychological and mental development only by detecting artistic talents in accompaniment with verbal and numerical talents that are currently being focused on in our schools now. In order to have them get rid of the monotony of daily life, and to keep them physically, psychologically and mentally healthy, it is necessary to orient our children to different activities. Pressure on our children must be lifted by means of regular art activities including music. Music is an inevitable fact in one\'s life and also an important dimension that child interacts within his/her natural environment. Learning is a process that changes the behaviors of an individual. Aim of music education is to çocuk, eğitim, müzik eğitimichild, education, music education Tam Metin

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Şeyda Çilden This is me

Publication Date March 1, 2001
Published in Issue Year 2001 Volume: 21 Issue: 1

Cite

APA Çilden, Ş. (2001). Müzik, Çocuk Gelişimi ve Öğrenme. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1).
AMA Çilden Ş. Müzik, Çocuk Gelişimi ve Öğrenme. GEFAD. March 2001;21(1).
Chicago Çilden, Şeyda. “Müzik, Çocuk Gelişimi Ve Öğrenme”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 21, no. 1 (March 2001).
EndNote Çilden Ş (March 1, 2001) Müzik, Çocuk Gelişimi ve Öğrenme. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 21 1
IEEE Ş. Çilden, “Müzik, Çocuk Gelişimi ve Öğrenme”, GEFAD, vol. 21, no. 1, 2001.
ISNAD Çilden, Şeyda. “Müzik, Çocuk Gelişimi Ve Öğrenme”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 21/1 (March 2001).
JAMA Çilden Ş. Müzik, Çocuk Gelişimi ve Öğrenme. GEFAD. 2001;21.
MLA Çilden, Şeyda. “Müzik, Çocuk Gelişimi Ve Öğrenme”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 21, no. 1, 2001.
Vancouver Çilden Ş. Müzik, Çocuk Gelişimi ve Öğrenme. GEFAD. 2001;21(1).