Reasoning is thinking thoroughly by considering all variables. Individuals with developed reasoning skills can form many thoughts and opinions in the face of any event, and they can reach new inferences, assumptions and even results based on these thoughts. The aim of this study is to examine mathematics teachers' visual reasoning skills in the context of the Pythagorean theorem. The research was conducted with seven volunteer mathematics teachers. The data are obtained by the non-verbal proof of the Pythagorean theorem. The findings reveal that mathematics teachers follow the stages such as reading the question, explaining the question, making a plan, examining the geometric shapes in the visual, explaining the relationships given in the visual, showing the given mathematical expressions on the visual, expressing the conceptual knowledge, adapting the conceptual information to the visual, making the proof, making evaluation.
Akıl yürütme tüm değişkenleri dikkate alarak derinlemesine düşünmektir. Akıl yürütme becerisi gelişmiş bireyler herhangi bir olay karşısında pek çok düşünce ve görüş oluşturabilir, bu düşüncelerden yola çıkarak yeni çıkarımlara, varsayımlara ve hatta sonuçlara ulaşabilirler. Bu çalışmanın amacı matematik öğretmenlerinin görsel akıl yürütme becerilerini Pisagor teoremi bağlamında incelemektir. Araştırma yedi gönüllü matematik öğretmeni ile yapılmıştır. Veriler Pisagor teoreminin sözsüz ispatı ile elde edilmiştir. Elde edilen bulgular matematik öğretmenlerinin soruyu okuma, soruyu açıklama, plan yapma, görseldeki geometrik şekilleri inceleme, görselde verilen ilişkileri açıklama, verilen matematiksel ifadeleri görsel üzerinde gösterme, kavramsal bilgi ifade etme, kavramsal bilgiyi görsele uyarlama, ispatı yapma, değerlendirme yapma gibi aşamaları izlediklerini ortaya çıkmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors |
|
Publication Date | December 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 42 Issue: 3 |
Bibtex | @research article { gefad849128, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi University}, year = {2022}, volume = {42}, number = {3}, pages = {1857 - 1878}, doi = {10.17152/gefad.849128}, title = {Matematik Öğretmenlerinin Görsel Akıl Yürütme Becerilerinin Pisagor Teoremi Bağlamında İncelenmesi: Garfield’ın Görsel İspatı}, key = {cite}, author = {Demircioğlu, Handan and Arslantaş, Ebru} } |
APA | Demircioğlu, H. & Arslantaş, E. (2022). Matematik Öğretmenlerinin Görsel Akıl Yürütme Becerilerinin Pisagor Teoremi Bağlamında İncelenmesi: Garfield’ın Görsel İspatı . Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 42 (3) , 1857-1878 . DOI: 10.17152/gefad.849128 |
MLA | Demircioğlu, H. , Arslantaş, E. "Matematik Öğretmenlerinin Görsel Akıl Yürütme Becerilerinin Pisagor Teoremi Bağlamında İncelenmesi: Garfield’ın Görsel İspatı" . Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 42 (2022 ): 1857-1878 <https://dergipark.org.tr/en/pub/gefad/issue/74614/849128> |
Chicago | Demircioğlu, H. , Arslantaş, E. "Matematik Öğretmenlerinin Görsel Akıl Yürütme Becerilerinin Pisagor Teoremi Bağlamında İncelenmesi: Garfield’ın Görsel İspatı". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 42 (2022 ): 1857-1878 |
RIS | TY - JOUR T1 - Investigation of Visual Reasoning Skills of Mathematics Teachers in the Context of Pythagoras's Theorem: Garfield's Visual Proof AU - HandanDemircioğlu, EbruArslantaş Y1 - 2022 PY - 2022 N1 - doi: 10.17152/gefad.849128 DO - 10.17152/gefad.849128 T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 1857 EP - 1878 VL - 42 IS - 3 SN - 1301-9058- M3 - doi: 10.17152/gefad.849128 UR - https://doi.org/10.17152/gefad.849128 Y2 - 2022 ER - |
EndNote | %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Matematik Öğretmenlerinin Görsel Akıl Yürütme Becerilerinin Pisagor Teoremi Bağlamında İncelenmesi: Garfield’ın Görsel İspatı %A Handan Demircioğlu , Ebru Arslantaş %T Matematik Öğretmenlerinin Görsel Akıl Yürütme Becerilerinin Pisagor Teoremi Bağlamında İncelenmesi: Garfield’ın Görsel İspatı %D 2022 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 42 %N 3 %R doi: 10.17152/gefad.849128 %U 10.17152/gefad.849128 |
ISNAD | Demircioğlu, Handan , Arslantaş, Ebru . "Matematik Öğretmenlerinin Görsel Akıl Yürütme Becerilerinin Pisagor Teoremi Bağlamında İncelenmesi: Garfield’ın Görsel İspatı". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 42 / 3 (December 2022): 1857-1878 . https://doi.org/10.17152/gefad.849128 |
AMA | Demircioğlu H. , Arslantaş E. Matematik Öğretmenlerinin Görsel Akıl Yürütme Becerilerinin Pisagor Teoremi Bağlamında İncelenmesi: Garfield’ın Görsel İspatı. GEFAD. 2022; 42(3): 1857-1878. |
Vancouver | Demircioğlu H. , Arslantaş E. Matematik Öğretmenlerinin Görsel Akıl Yürütme Becerilerinin Pisagor Teoremi Bağlamında İncelenmesi: Garfield’ın Görsel İspatı. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2022; 42(3): 1857-1878. |
IEEE | H. Demircioğlu and E. Arslantaş , "Matematik Öğretmenlerinin Görsel Akıl Yürütme Becerilerinin Pisagor Teoremi Bağlamında İncelenmesi: Garfield’ın Görsel İspatı", Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 42, no. 3, pp. 1857-1878, Dec. 2022, doi:10.17152/gefad.849128 |