Research Article
BibTex RIS Cite

Review of Theses on the Music Course Curriculum in Türkiye Using the Bibliographical Method

Year 2024, Volume: 44 Issue: 3, 2423 - 2447, 30.12.2024
https://doi.org/10.17152/gefad.1471490

Abstract

This bibliography study aims to examine the theses written on the music lesson curriculum in Türkiye according to their types, institute types, years, universities, methods, and subjects. The descriptive survey model, one of the quantitative research methods, was used in the research, and the National Thesis Center of the Council of Higher Education database was used to collect the data. All theses found in the search made with the keyword "music course curriculum" in the National Thesis Center of the Council of Higher Education were included in the scope of the research. The obtained data were tabulated along with frequency distributions and percentage values, and presented under relevant headings. The study is important in that it presents together the theses on the music lesson curriculum in Türkiye and assorts them under various subheadings. As a result of the search, it was concluded that the majority of the theses examined were at the master's level, the majority of the theses were theses from educational sciences institutes, the most theses were written in 2019 and written at Gazi University, quantitative research method was mostly applied in the theses and the most researched subject was learning areas and achievements.

References

  • Acar, M. A. (2009). Bir sınıf çalgısı olarak blokflütün ilköğretim müzik dersi öğretim programını gerçekleştirebilmedeki yeterliliği. Yüksek Lisans Tezi, Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivas.
  • Alk, M. (2021). Ortaokul müzik dersi öğretim programının öğretmen ve uzman görüşlerine göre değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Bolu.
  • Arslanoğlu, İ. (2016). Bilimsel yöntem ve araştırma teknikleri. Ankara: Gazi.
  • Apaydın, S. (2019). Müzik kaynak kitaplarının 2017 ilköğretim müzik dersi öğretim programına uygunluğunun öğretmen görüşleri doğrultusunda incelenmesi: Van ili örneği. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aşık Gökçe, H. (2018). Ortaöğretim müzik dersi öğretim programındaki “müziksel algı ve bilgilenme öğrenme alanı”nın uygulanabilirliği. Yüksek Lisans Tezi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Burdur.
  • Bağrıaçık, B. (2013). Ortaöğretim 9. Sınıf müzik dersi öğretim programının amaçlarına ulaşma düzeyine ilişkin öğretmen görüşleri: Konya ili örneği. Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya
  • Baz, M. (2019). İlkokul sınıf ve ortaokul müzik öğretmenlerinin 2018 müzik dersi öğretim programı hakkındaki görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Canbay, A. (2007). İlköğretim müzik dersi öğretim programı “Müzikte örgü, doku, biçim, tür” ünitesi ve uygulamalarının değerlendirilmesi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Candar, E. (2019). Ortaöğretim 9. sınıf müzik dersi öğretim programı ve uygulamalarının müzik öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi: Bursa ili örneği. Yüksek Lisans Tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bursa. Çelik, A. (Ed.). (2013). Bilimsel araştırma el kitabı. Ankara: Gazi.
  • Çilingir, V. (2012). Sınıf öğretmenlerinin ilköğretim müzik dersi öğretim programı (2006) kazanımlarına ilişkin görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından irdelenmesi: Aydın ili örneği. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Demir, M. K., Ekici, B. (2015). Hayat bilgisi eğitimi alanındaki tezlerin değerlendirilmesi. Sobider Sosyal Bilimler Dergisi, 2(5), 47-65. Demirel, Ö. (2021). Eğitimde program geliştirme. (30. Baskı). Ankara: Pegem.
  • Demirkol, P. (2013). Televizyon çocuk programlarında yer alan müziklerin müzik dersi öğretim programı genel ve özel amaçları açısından incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Erbağcı, N., Kaf, Ö. (2020). Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı ile ilgili yapılan çalışmaların çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi,11(1), 103-115.
  • Ertenli, İ. (2014). Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin ilköğretim müzik dersi öğretim programında yer alan müzik türlerini dinleme durumlarına ve programın müzik türü tercihleri üzerindeki etkisine ilişkin görüşleri: Çankaya ilçesi örneği. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Gazi Üniversitesi. (2022). Gazi üniversitesi tarihi. https://gazi.edu.tr/view/page/169255 /gazi-universitesi-tarihi sayfasından alınmıştır.
  • Gürbüz, Ç. (2020). Müzik öğretmenlerinin müzik dersi öğretim programına bağlılık düzeylerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Güven, A. K. (2019). 2018 Müzik dersi öğretim programı 8. sınıf kazanımlarının hedeflerine ulaşma düzeyinin müzik öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Erzurum.
  • Helvacı, O. (2015). İlköğretim 7. sınıf müzik dersi öğretim programının amaçlarına ulaşma düzeyine ilişkin öğretmen görüşleri: Konya ili örneği. Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Karaca, K. (2019). 2018 Lise müzik dersi öğretim programında yer alan müzikle ilgili araştırma ve çalışmalarında bilişim teknolojilerinden yararlanır kazanımının gerçekleştirilmesine yönelik müzik öğretmenleri ihtiyaçlarının incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Karacaoğlu, Ö. C. (2020). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Nobel.
  • Karakaya, İ. (2021). Bilimsel araştırma yöntemleri. A. Tanrıöğen (Ed.), Bilimsel araştırma yöntemleri içinde (s. 47- 66). Ankara: Anı
  • Karaman, N. A. (2016). Görme engelliler okullarında çalışan müzik öğretmenlerinin müzik dersi öğretim programının ve ders içi etkinliklerin uygulanışına ilişkin görüşleri: Adana ili örneği. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Karasar, N. (2017). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel.
  • Karataş Bezdüz, R. (1996). Eğitilebilir “zihinsel engelli” çocuklar ilkokul müzik dersi öğretim programının incelenmesi ve değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Karataş, Y. (2015). Ortaokul müzik derslerinde kullanılan okul çalgılarının müzik dersi öğretim programını gerçekleştirmedeki yeterliliği. Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Keske, M. (2023). Öğrencilerin müziksel kimliklerinin oluşmasında 2018 ortaokul müzik dersi öğretim programının hedef ve uygulama etkinliklerinin etkileri. Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale.
  • Kırcıoğlu, H. T. (2011). İlköğretim ll. kademe müzik dersi öğretim programının kazanımlar boyutunun müzik öğretmeni görüşlerine göre değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale.
  • Kocabaş, A. (1993). 1986 Lise müzik dersi öğretim programının Ege bölgesinde görevli müzik öğretmenlerinin görüşlerine ve çağdaş program geliştirme ilkelerine göre değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Koç, E. S. (2016). Türkiye’de ilköğretim programlarının değerlendirilmesine yönelik yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 198-216.
  • Köroğlu, G. N. (2013). İlköğretim ikinci kademede görev yapan müzik dersi öğretmenlerinin 2006 müzik dersi öğretim programı ile ilgili görüşleri ve karşılaştıkları sorunlar. Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
  • Köse, E. (2022). Bilimsel araştırma modelleri. R. Y. Kıncal (Ed.), Bilimsel araştırma yöntemleri içinde (s. 99-123). Ankara: Nobel.
  • Köse, Ülkü. (2003). 1994 Yılı ilköğretim kurumları müzik dersi öğretim programına göre hazırlanan ilköğretim III. devre müzik ders kitaplarında yer alan halk türkülerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü (2019). Misyon ve vizyon. https://ebe. marmara.edu.tr/enstitu/misyon-ve-vizyon sayfasından erişilmiştir.
  • Mert, Ç. (2006). İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin müzik dersi öğretim programı birinci kademe bilişsel amaç ve davranışlarına ulaşma durumunun değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2018a). Ortaöğretim müzik dersi öğretim programı: 9, 10, 11, ve 12. Sınıflar. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2018b). Sosyal bilgiler dersi öğretim programı: 4, 5, 6 ve 7. Sınıflar. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2018c). İlköğretim müzik dersi öğretim programı: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Öcal, A. O. (2014). İlköğretim ikinci kademe müzik dersi öğretim programında uygulanan blok flüt eğitimine ilişkin öğretmen görüşleri: Ankara ili örneği. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Önal, S. (2003). Klasik Türk Edebiyatı Kitap Bibliyografyası. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Özdemir, M. E. (2023). Ortaokul müzik dersi öğretim programında yer alan eserlerin cover videolarının belirlenmesi ve incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Sönmez, V. (2022). Program geliştirmede öğretmen el kitabı. (20. Baskı), Ankara: Anı. Şahin, B. (2021). Metodoloji. A. Tanrıöğen (Ed.). Bilimsel araştırma yöntemleri içinde (s. 91- 110). Ankara: Anı.
  • Terzioğlu, D. (2021). İlkokul ve ortaokul müzik dersi öğretim programında yer alan türk halk müziği kazanımlarının incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Topalak, Ş. İ. (2005). İlköğretim müzik dersi öğretim programının amaçlarına ulaşma düzeyi üzerine bir çalışma. Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon.
  • Tuna, A. (2017). Müzik bibliyografyası bağlamında 2000-2017 yılları arasında yapılmış lisansüstü tezler ve yöntemleri. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuarı Dergisi, 11, 125-133.
  • Turgut, Y. (2021). Verilerin kaydedilmesi, analizi, yorumlanması: nicel ve nitel. A. Tanrıöğen (Ed.). Bilimsel araştırma yöntemleri içinde (s. 165- 220) Ankara: Anı.
  • Türk Dil Kurumu, (2021). Okullar için türkçe sözlük. (10. Basım), Ankara: TDK.
  • Uçan, A. (2018). Müzik eğitimi temel kavramlar-ilkeler-yaklaşımlar ve Türkiye’deki durum. (4. Basım), Ankara: Arkadaş.
  • Uysal, F. (2023). Veri toplama süreçleri ve analiz yöntemleri. N. Cemaloğlu (Ed.), Bilimsel araştırma teknikleri ve etik içinde (s. 135-174). Ankara: Pegem. Yaman Akkuzu, D. (2016). Ortaöğretim 12. sınıf müzik dersi öğretim programının işlevselliğine ilişkin öğretmen görüşleri: Erzurum ili örneği. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Yenilmez, K. ve Sölpük, N. (2014). Matematik dersi öğretim programı ile ilgili tezlerin incelenmesi (2003- 2013). Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(2), 33-42.
  • Yılmaz, M. S. (2019). İlkokul müzik dersi öğretim programının kazanımlar boyutuna ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Zaman, Ç. (2019). Ortaokul müzik dersi öğretim programında yer alan makamsal kazanımların öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi: Afyonkarahisar ili örneği. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.

Türkiye’de Müzik Dersi Öğretim Programı Üzerine Yapılmış Olan Tezlerin Bibliyografik Yöntemle İncelenmesi

Year 2024, Volume: 44 Issue: 3, 2423 - 2447, 30.12.2024
https://doi.org/10.17152/gefad.1471490

Abstract

Bu çalışma Türkiye’de müzik dersi öğretim programı üzerine yapılmış olan tezleri türlerine, enstitü türlerine, yıllarına, üniversitelerine, yöntemlerine ve konularına göre incelemeyi amaçlayan bir bibliyografya çalışmasıdır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modeli kullanılmış olup verilerin toplanması için ise YÖK Ulusal Tez Merkezinin veri tabanından yararlanılmıştır. YÖK Ulusal Tez Merkezinde “müzik dersi öğretim programı” anahtar sözcüğü ile yapılan aramada ulaşılan tüm tezler araştırma kapsamına dahil edilmiştir. Elde edilen veriler frekans dağılımları ve yüzdelik değerleri ile birlikte tablolaştırılmış ve ilgili başlıklar altında sunulmuştur. Çalışma, Türkiye’de müzik dersi öğretim programı üzerine yapılmış olan tezleri bir arada sunması ve çeşitli alt başlıklar altında tasnif edilmesi bakımından önem taşımaktadır. Araştırma sonucunda; incelenen tezlerin çok büyük bir çoğunluğunun yüksek lisans düzeyinde olduğu, tezlerin çoğunluğunun eğitim bilimleri enstitülerine ait tezler olduğu, en çok tezin 2019 yılında ve Gazi Üniversitesinde yazıldığı, tezlerde çoğunlukla nicel araştırma yöntemi uygulandığı ve en çok araştırılan konunun öğrenme alanları ve kazanımlar olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • Acar, M. A. (2009). Bir sınıf çalgısı olarak blokflütün ilköğretim müzik dersi öğretim programını gerçekleştirebilmedeki yeterliliği. Yüksek Lisans Tezi, Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivas.
  • Alk, M. (2021). Ortaokul müzik dersi öğretim programının öğretmen ve uzman görüşlerine göre değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Bolu.
  • Arslanoğlu, İ. (2016). Bilimsel yöntem ve araştırma teknikleri. Ankara: Gazi.
  • Apaydın, S. (2019). Müzik kaynak kitaplarının 2017 ilköğretim müzik dersi öğretim programına uygunluğunun öğretmen görüşleri doğrultusunda incelenmesi: Van ili örneği. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aşık Gökçe, H. (2018). Ortaöğretim müzik dersi öğretim programındaki “müziksel algı ve bilgilenme öğrenme alanı”nın uygulanabilirliği. Yüksek Lisans Tezi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Burdur.
  • Bağrıaçık, B. (2013). Ortaöğretim 9. Sınıf müzik dersi öğretim programının amaçlarına ulaşma düzeyine ilişkin öğretmen görüşleri: Konya ili örneği. Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya
  • Baz, M. (2019). İlkokul sınıf ve ortaokul müzik öğretmenlerinin 2018 müzik dersi öğretim programı hakkındaki görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Canbay, A. (2007). İlköğretim müzik dersi öğretim programı “Müzikte örgü, doku, biçim, tür” ünitesi ve uygulamalarının değerlendirilmesi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Candar, E. (2019). Ortaöğretim 9. sınıf müzik dersi öğretim programı ve uygulamalarının müzik öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi: Bursa ili örneği. Yüksek Lisans Tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bursa. Çelik, A. (Ed.). (2013). Bilimsel araştırma el kitabı. Ankara: Gazi.
  • Çilingir, V. (2012). Sınıf öğretmenlerinin ilköğretim müzik dersi öğretim programı (2006) kazanımlarına ilişkin görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından irdelenmesi: Aydın ili örneği. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Demir, M. K., Ekici, B. (2015). Hayat bilgisi eğitimi alanındaki tezlerin değerlendirilmesi. Sobider Sosyal Bilimler Dergisi, 2(5), 47-65. Demirel, Ö. (2021). Eğitimde program geliştirme. (30. Baskı). Ankara: Pegem.
  • Demirkol, P. (2013). Televizyon çocuk programlarında yer alan müziklerin müzik dersi öğretim programı genel ve özel amaçları açısından incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Erbağcı, N., Kaf, Ö. (2020). Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı ile ilgili yapılan çalışmaların çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi,11(1), 103-115.
  • Ertenli, İ. (2014). Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin ilköğretim müzik dersi öğretim programında yer alan müzik türlerini dinleme durumlarına ve programın müzik türü tercihleri üzerindeki etkisine ilişkin görüşleri: Çankaya ilçesi örneği. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Gazi Üniversitesi. (2022). Gazi üniversitesi tarihi. https://gazi.edu.tr/view/page/169255 /gazi-universitesi-tarihi sayfasından alınmıştır.
  • Gürbüz, Ç. (2020). Müzik öğretmenlerinin müzik dersi öğretim programına bağlılık düzeylerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Güven, A. K. (2019). 2018 Müzik dersi öğretim programı 8. sınıf kazanımlarının hedeflerine ulaşma düzeyinin müzik öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Erzurum.
  • Helvacı, O. (2015). İlköğretim 7. sınıf müzik dersi öğretim programının amaçlarına ulaşma düzeyine ilişkin öğretmen görüşleri: Konya ili örneği. Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Karaca, K. (2019). 2018 Lise müzik dersi öğretim programında yer alan müzikle ilgili araştırma ve çalışmalarında bilişim teknolojilerinden yararlanır kazanımının gerçekleştirilmesine yönelik müzik öğretmenleri ihtiyaçlarının incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Karacaoğlu, Ö. C. (2020). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Nobel.
  • Karakaya, İ. (2021). Bilimsel araştırma yöntemleri. A. Tanrıöğen (Ed.), Bilimsel araştırma yöntemleri içinde (s. 47- 66). Ankara: Anı
  • Karaman, N. A. (2016). Görme engelliler okullarında çalışan müzik öğretmenlerinin müzik dersi öğretim programının ve ders içi etkinliklerin uygulanışına ilişkin görüşleri: Adana ili örneği. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Karasar, N. (2017). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel.
  • Karataş Bezdüz, R. (1996). Eğitilebilir “zihinsel engelli” çocuklar ilkokul müzik dersi öğretim programının incelenmesi ve değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Karataş, Y. (2015). Ortaokul müzik derslerinde kullanılan okul çalgılarının müzik dersi öğretim programını gerçekleştirmedeki yeterliliği. Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Keske, M. (2023). Öğrencilerin müziksel kimliklerinin oluşmasında 2018 ortaokul müzik dersi öğretim programının hedef ve uygulama etkinliklerinin etkileri. Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale.
  • Kırcıoğlu, H. T. (2011). İlköğretim ll. kademe müzik dersi öğretim programının kazanımlar boyutunun müzik öğretmeni görüşlerine göre değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale.
  • Kocabaş, A. (1993). 1986 Lise müzik dersi öğretim programının Ege bölgesinde görevli müzik öğretmenlerinin görüşlerine ve çağdaş program geliştirme ilkelerine göre değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Koç, E. S. (2016). Türkiye’de ilköğretim programlarının değerlendirilmesine yönelik yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 198-216.
  • Köroğlu, G. N. (2013). İlköğretim ikinci kademede görev yapan müzik dersi öğretmenlerinin 2006 müzik dersi öğretim programı ile ilgili görüşleri ve karşılaştıkları sorunlar. Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
  • Köse, E. (2022). Bilimsel araştırma modelleri. R. Y. Kıncal (Ed.), Bilimsel araştırma yöntemleri içinde (s. 99-123). Ankara: Nobel.
  • Köse, Ülkü. (2003). 1994 Yılı ilköğretim kurumları müzik dersi öğretim programına göre hazırlanan ilköğretim III. devre müzik ders kitaplarında yer alan halk türkülerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü (2019). Misyon ve vizyon. https://ebe. marmara.edu.tr/enstitu/misyon-ve-vizyon sayfasından erişilmiştir.
  • Mert, Ç. (2006). İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin müzik dersi öğretim programı birinci kademe bilişsel amaç ve davranışlarına ulaşma durumunun değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2018a). Ortaöğretim müzik dersi öğretim programı: 9, 10, 11, ve 12. Sınıflar. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2018b). Sosyal bilgiler dersi öğretim programı: 4, 5, 6 ve 7. Sınıflar. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2018c). İlköğretim müzik dersi öğretim programı: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Öcal, A. O. (2014). İlköğretim ikinci kademe müzik dersi öğretim programında uygulanan blok flüt eğitimine ilişkin öğretmen görüşleri: Ankara ili örneği. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Önal, S. (2003). Klasik Türk Edebiyatı Kitap Bibliyografyası. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Özdemir, M. E. (2023). Ortaokul müzik dersi öğretim programında yer alan eserlerin cover videolarının belirlenmesi ve incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Sönmez, V. (2022). Program geliştirmede öğretmen el kitabı. (20. Baskı), Ankara: Anı. Şahin, B. (2021). Metodoloji. A. Tanrıöğen (Ed.). Bilimsel araştırma yöntemleri içinde (s. 91- 110). Ankara: Anı.
  • Terzioğlu, D. (2021). İlkokul ve ortaokul müzik dersi öğretim programında yer alan türk halk müziği kazanımlarının incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Topalak, Ş. İ. (2005). İlköğretim müzik dersi öğretim programının amaçlarına ulaşma düzeyi üzerine bir çalışma. Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon.
  • Tuna, A. (2017). Müzik bibliyografyası bağlamında 2000-2017 yılları arasında yapılmış lisansüstü tezler ve yöntemleri. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuarı Dergisi, 11, 125-133.
  • Turgut, Y. (2021). Verilerin kaydedilmesi, analizi, yorumlanması: nicel ve nitel. A. Tanrıöğen (Ed.). Bilimsel araştırma yöntemleri içinde (s. 165- 220) Ankara: Anı.
  • Türk Dil Kurumu, (2021). Okullar için türkçe sözlük. (10. Basım), Ankara: TDK.
  • Uçan, A. (2018). Müzik eğitimi temel kavramlar-ilkeler-yaklaşımlar ve Türkiye’deki durum. (4. Basım), Ankara: Arkadaş.
  • Uysal, F. (2023). Veri toplama süreçleri ve analiz yöntemleri. N. Cemaloğlu (Ed.), Bilimsel araştırma teknikleri ve etik içinde (s. 135-174). Ankara: Pegem. Yaman Akkuzu, D. (2016). Ortaöğretim 12. sınıf müzik dersi öğretim programının işlevselliğine ilişkin öğretmen görüşleri: Erzurum ili örneği. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Yenilmez, K. ve Sölpük, N. (2014). Matematik dersi öğretim programı ile ilgili tezlerin incelenmesi (2003- 2013). Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(2), 33-42.
  • Yılmaz, M. S. (2019). İlkokul müzik dersi öğretim programının kazanımlar boyutuna ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Zaman, Ç. (2019). Ortaokul müzik dersi öğretim programında yer alan makamsal kazanımların öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi: Afyonkarahisar ili örneği. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
There are 50 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Curriculum Evaluation in Education, Curriculum and Instration (Other), Art Education (Other)
Journal Section Articles
Authors

Hilal Ateş 0009-0003-9833-8658

Çağla Serin Özparlak 0000-0001-9951-2994

Publication Date December 30, 2024
Submission Date April 22, 2024
Acceptance Date November 4, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 44 Issue: 3

Cite

APA Ateş, H., & Serin Özparlak, Ç. (2024). Türkiye’de Müzik Dersi Öğretim Programı Üzerine Yapılmış Olan Tezlerin Bibliyografik Yöntemle İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44(3), 2423-2447. https://doi.org/10.17152/gefad.1471490
AMA Ateş H, Serin Özparlak Ç. Türkiye’de Müzik Dersi Öğretim Programı Üzerine Yapılmış Olan Tezlerin Bibliyografik Yöntemle İncelenmesi. GUJGEF. December 2024;44(3):2423-2447. doi:10.17152/gefad.1471490
Chicago Ateş, Hilal, and Çağla Serin Özparlak. “Türkiye’de Müzik Dersi Öğretim Programı Üzerine Yapılmış Olan Tezlerin Bibliyografik Yöntemle İncelenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 44, no. 3 (December 2024): 2423-47. https://doi.org/10.17152/gefad.1471490.
EndNote Ateş H, Serin Özparlak Ç (December 1, 2024) Türkiye’de Müzik Dersi Öğretim Programı Üzerine Yapılmış Olan Tezlerin Bibliyografik Yöntemle İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 44 3 2423–2447.
IEEE H. Ateş and Ç. Serin Özparlak, “Türkiye’de Müzik Dersi Öğretim Programı Üzerine Yapılmış Olan Tezlerin Bibliyografik Yöntemle İncelenmesi”, GUJGEF, vol. 44, no. 3, pp. 2423–2447, 2024, doi: 10.17152/gefad.1471490.
ISNAD Ateş, Hilal - Serin Özparlak, Çağla. “Türkiye’de Müzik Dersi Öğretim Programı Üzerine Yapılmış Olan Tezlerin Bibliyografik Yöntemle İncelenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 44/3 (December 2024), 2423-2447. https://doi.org/10.17152/gefad.1471490.
JAMA Ateş H, Serin Özparlak Ç. Türkiye’de Müzik Dersi Öğretim Programı Üzerine Yapılmış Olan Tezlerin Bibliyografik Yöntemle İncelenmesi. GUJGEF. 2024;44:2423–2447.
MLA Ateş, Hilal and Çağla Serin Özparlak. “Türkiye’de Müzik Dersi Öğretim Programı Üzerine Yapılmış Olan Tezlerin Bibliyografik Yöntemle İncelenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 44, no. 3, 2024, pp. 2423-47, doi:10.17152/gefad.1471490.
Vancouver Ateş H, Serin Özparlak Ç. Türkiye’de Müzik Dersi Öğretim Programı Üzerine Yapılmış Olan Tezlerin Bibliyografik Yöntemle İncelenmesi. GUJGEF. 2024;44(3):2423-47.