Sayıları ve etki alanları yönüyle her geçen gün gelişen sivil toplum kuruluşları birçok alanda faaliyet yürütmektedir. Bu faaliyet alanları içerisinde din eğitimi de bulunmaktadır. Eğitimin en kritik şubelerinden birisi olan din eğitimi, yeni yetişen nesilden ihtiyarlık çağına kadar insanın doğası gereği bir ihtiyaçtır. Böylesine önemli bir alanda çalışma yapan sivil toplum kuruluşları sahih dini bilgiyle ve doğru öğretim metotlarıyla insanlara hizmet vermelidir. Araştırmaya kaynaklık eden husus, günümüz dünyasında oldukça görünür hale gelen, resmi bir zorunluluk olmamasına rağmen toplumun kendi içerisinden çıkan ve din eğitimi yapan sivil toplum kuruluşlarıdır. Tüm insanlık için söyleyecek sözü olan İslam’ın, toplumun her kesimine ulaşabilmesi için inisiyatif alan ve devletten bağımsız olarak oluşan sivil kurumlarını tanıtmak ve bu kurumları din eğitimi bilimi ışığında değerlendirmek çalışmanın amacıdır. Milyonlarca insana ulaşma noktasında önemli bir güce sahip olan bu kurumlar, Kur’an-ı Kerim ve sahih sünnet ’in rehberliğinde doğru bir din eğitimi yöntemiyle toplumlara önemli katkılarda bulunabilecektir. Araştırma nitel araştırma yöntemleri arasında sayılan bir kavramın ve özelliklerinin etraflıca açıklamasına dayalı olan kavram analizi yöntemiyle desenlenmiştir. Bu amaçla konuyla ilgili kitap, makale, sempozyum ve tezler taranmış, araştırmanın konusuyla ilgili olan güncel verilerle birlikte yorumlayıcı bir bakış açısıyla anlamlandırılmaya çalışılmıştır.
Non-governmental organizations, which are developing day by day in terms of their numbers and areas of influence, carry out activities in many areas. Religious education is also included in these fields of activity. Non-governmental organizations working in such an important field should provide services by people with strong religious knowledge and correct teaching methods. The aim introduce civil institutions that take initiative and are independent of the state so that Islam, which has something to say for all humanity, can reach all segments of society, and to evaluate these institutions in the light of religious education. These institutions, which have a significant power to reach millions of people, will be able to make important contributions to societies with the right method of religious education under the guidance of the Qur'an and authentic sunnah. The research was designed with the concept analysis method, which is based on the detailed explanation of a concept and its characteristics, which is considered as one of the qualitative research methods. For this purpose, books, articles, symposiums and theses related to the subject have been scanned and tried to be interpreted with an interpretive point of view together with the current data on the research subject.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Religious Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 15, 2021 |
Publication Date | December 15, 2021 |
Submission Date | November 3, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 2 Issue: 2 |