Bu araştırmada öğretmenlerin bilgi ve iletişim teknolojileri becerilerinin ve mesleki doyum düzeylerinin farklı değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın grubunu 2020-2021 eğitim-öğretim yılında 212 gönüllü öğretmen oluşturmuştur. Araştırmanın verileri “Kişisel Bilgi Formu”, “Bilgi ve İletişim Teknolojileri Kullanma Becerileri Ölçeği (Haznedar, 2012)” ve “Minnesota İş Doyum Ölçeği (Haznedar ve Baran, 2012) ” ile ‘Google Formlar’ aracılığıyla çevrimiçi olarak toplanmıştır. Verilerin analzinde ikili karşılaştırmalar için Bağımsız örneklem T-Testi ve çoklu karşılaştırmalar için Tek Yönlü Varyans Analizi testleri kullanılmıştır. Yapılan analiz sonucunda; cinsiyet ve meslek yılı değişkenlerine göre bilgi ve iletişim becerisi kullanma becerileri ve alt boyutlarında anlamlı farklılık bulunmuştur. Meslek doyumu ölçeğinde ise cinsiyet ve meslek yılına göre anlamlı fark bulunamamıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Early Pub Date | November 7, 2023 |
Publication Date | December 31, 2023 |
Submission Date | February 2, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 2 Issue: 2 |