Çağımızda giderek tüketici olma, diğer bir değişle ihtiyaç duyduğu mal ve hizmetleri satın alma özelliği artan insanların en büyük amacı ekonomik olarak daha iyi yaşamak, mevcut kaynakları ile sonsuz ihtiyaçlarını karşılamaktır. Bu nedenle de alışveriş faaliyetinde çeşitli ekonomik tercih kararları alması gerekmektedir. Ancak tüketici bu kararları, rasyonel alışverişi gerçekleştirecek biçimde sonuçlandırmada çoğu kez yeterli olmamaktadır.
Çağımızda giderek tüketici olma, diğer bir değişle ihtiyaç duyduğu mal ve hizmetleri satın alma özelliği artan insanların en büyük amacı ekonomik olarak daha iyi yaşamak, mevcut kaynakları ile sonsuz ihtiyaçlarını karşılamaktır. Bu nedenle de alışveriş faaliyetinde çeşitli ekonomik tercih kararları alması gerekmektedir. Ancak tüketici bu kararları, rasyonel alışverişi gerçekleştirecek biçimde sonuçlandırmada çoğu kez yeterli olmamaktadır.