Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Küresel Rekabet Dinamikleri Altında Müşteri Taleplerini Karşılama: PVC Masa Örtüsü Sektörü Üzerine Bir İnceleme

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 3, 68 - 80, 25.06.2018
https://doi.org/10.31006/gipad.429520

Öz

Yeniliği ve değişimi benimseyen, müşteri odaklı
kaliteli bir hizmet sunmayı kendine misyon edinmiş işletmeler, rakiplerinin
karşısında önemli bir ilerleme kaydetmektedir. Müşterinin ihtiyacına uygun yeni
ürünlerin üretilmesi amacıyla Ar-ge ve Ür-ge birimlerine öncelik verip
yatırımlarını bu birimlere yönlendirmektedir. İşletmelerin sundukları bu yeni
ürünler işletmeye satış, karlılık ve büyüme olarak birçok noktada katma değer
sağlamaktadır.
Araştırmanın
amacı, müşteri talebi üzerine üretilen yeni ürünün müşterinin ihtiyaçlarına
uygun hale getirmek için geçirdiği üretim sürecini analiz ederek, işletmeye ve
müşteriye ne şekilde katma değer sağladığını ortaya koymaktır. Araştırmanın ilk bölümünde ev tekstili sektörüne ilişkin genel
bir değerlendirme yapıldıktan sonra, masa örtüsü ürün grubu ve PVC masa örtüsü üretim
süreci hakkında bir bilgilendirme yapılmaktadır. İkinci bölümde, müşterinin
istekleri doğrultusunda üretilen yeni ürünün üretim süreci vaka analizi
yapılarak açıklanmaktadır. Son bölümde yer alan araştırmanın sonucuna göre,
ürün farklılaştırması ile beraber müşterinin memnuniyeti sağlanmış, bu durum da
işletmeye satış ve müşteri sadakati olarak yansımıştır.

Kaynakça

  • Ama Research. (2016). Household Textiles Market Reports-UK 2016-2020 Analysis. Retrieved from https://www.amaresearch.co.uk/products/household-textiles-2016. (Erişim Tarihi:03.05.2018)
  • Aybartürk, B. (2011). ‘‘Cad/Cam Tasarımından Üretim Aşamasına PVC Masa Örtüsü’’ (Yüksek Lisans Tezi), İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Tekstil ve Moda Tasarımı Anabilim Dalı.
  • Das, S. (2010). Performance of home textiles. India:WPI Publishing.
  • Durur, G. & Parer, O. (2009). ‘‘Türkiye ve Denizli’de Ev Tekstillerine Genel Bir Bakış’’, Tekstil ve Mühendis, 16 (76), 17-23.
  • Güney Ege Kalkınma Ajansı (GEKA). (2015). Denizli Ev Tekstil Sektörü Analiz Raporu. Retrieved from http://geka.gov.tr/2460/denizli-ev-tekstil-sektoru-analiz-raporu-2015.
  • Holmsten-Carrizo, C. (2013). ‘‘Responsible sourcing and transparency in the home textile industry’’ (Master Thesis), Sweden: Swedish University of Agricultural Sciences, Environmental Economics and Management, Master’s Programme.
  • Kılıç, A. G. S., Özdemir, A. G. D. E., & Şenol, A. G. D. G. (2011). ‘‘Küresel ekonomik kriz ve ev tekstil sektörü: Pazarlama bakış açısından yöneticilerin değerlendirmeleri’’, Paradoks: The Journal of Economics, Sociology & Politics, 7(1), 67-80.
  • Kim, S. H. (2006). ‘‘A study on the customer's satisfaction of the tableware on foodstyling using fuzzy cognitive maps’’, Journal of the Korean Society of Food Culture, 21(6), 571-576.
  • Ozgur, H. (2005). Integration of a local economy to the global and European markets through export-led growth and specialized textile products export: Home textile production in Denizli, Turkey. Proceedings of the 18th European advanced studies institute in regional science in Lodz-Cracow, Poland.
  • Pothault, M. (1997). The Book Of Fine Linen. Italy:Thames And Hudson.
  • Taylor, M.C. (1972). Technology of Textile Properties. London:Billing & Sons Ltd.
  • Trade Map.(2017). http://www.trademap.org, (Erişim Tarihi:03.05.2018).
  • Tomita, K., Ono, M. & Kimiko, T. A. (2006). ‘‘The atmosphere of the dining produced by the various kinds of tablecloth colors under three kinds of illuminant condition’’, Journal of ARAHE, 13,173-184.
  • Türkiye Cumhuriyeti (T.C.) Ekonomi Bakanlığı.(2016). Ev Tekstili Sektör Raporu. İhracat Genel Müdürlüğü, Tekstil ve Konfeksiyon Ürünleri Daire Başkanlığı. Erişim yeri https://www.ekonomi.gov.tr/portal/content/conn/UCM/uuid/dDocName:EK-224569
  • Uludağ İhracatçı Birlikleri (UİB). (2017). Ev tekstili Raporu (Ar-Ge Şubesi). Erişim yeri http://www.uib.org.tr/tr/elektronik-kutuphane.html?t=Ar-Ge%2CRaporlar%2CTekstil
  • Wagner, J. (1986). ‘‘Expenditures for household textiles and textile home furnishings: an Engel curve analysis’’, Family and Consumer Sciences Research Journal, 15(1), 21-31.

Meeting Customer Demands Under Global Competitive Dynamics: A Review of PVC Tablecloth Sector

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 3, 68 - 80, 25.06.2018
https://doi.org/10.31006/gipad.429520

Öz

Businesses which have embraced innovation and
change and are committed to providing quality customer-focused services, have
made significant progress against their competitors. Businesses which want to
have a premise in the competitive environment give preference to R&D and
P&D units and direct their investments to these units in order to produce
new products suitable for the customer's needs. These new products offered by
the businesses are preferred by the customers and provide added value to the
business as sales, profitability and growth. The aim of the research is to
analyze how the new product produced on the customer's request is adapted to
the needs of the customer and to show how the business and the customer provide
added value. After an overview of the home textiles sector in the first part of
the research conducted in this framework, information is provided on the
tablecloth product group and PVC tablecloth production process. In the second
part, the production process of the new product produced in line with the
customer's wishes is explained by making case analysis. According to the result
of the research in the last section, customer satisfaction has been provided
with product differentiation, which is reflected as sales to the business and
customer loyalty.

Kaynakça

  • Ama Research. (2016). Household Textiles Market Reports-UK 2016-2020 Analysis. Retrieved from https://www.amaresearch.co.uk/products/household-textiles-2016. (Erişim Tarihi:03.05.2018)
  • Aybartürk, B. (2011). ‘‘Cad/Cam Tasarımından Üretim Aşamasına PVC Masa Örtüsü’’ (Yüksek Lisans Tezi), İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Tekstil ve Moda Tasarımı Anabilim Dalı.
  • Das, S. (2010). Performance of home textiles. India:WPI Publishing.
  • Durur, G. & Parer, O. (2009). ‘‘Türkiye ve Denizli’de Ev Tekstillerine Genel Bir Bakış’’, Tekstil ve Mühendis, 16 (76), 17-23.
  • Güney Ege Kalkınma Ajansı (GEKA). (2015). Denizli Ev Tekstil Sektörü Analiz Raporu. Retrieved from http://geka.gov.tr/2460/denizli-ev-tekstil-sektoru-analiz-raporu-2015.
  • Holmsten-Carrizo, C. (2013). ‘‘Responsible sourcing and transparency in the home textile industry’’ (Master Thesis), Sweden: Swedish University of Agricultural Sciences, Environmental Economics and Management, Master’s Programme.
  • Kılıç, A. G. S., Özdemir, A. G. D. E., & Şenol, A. G. D. G. (2011). ‘‘Küresel ekonomik kriz ve ev tekstil sektörü: Pazarlama bakış açısından yöneticilerin değerlendirmeleri’’, Paradoks: The Journal of Economics, Sociology & Politics, 7(1), 67-80.
  • Kim, S. H. (2006). ‘‘A study on the customer's satisfaction of the tableware on foodstyling using fuzzy cognitive maps’’, Journal of the Korean Society of Food Culture, 21(6), 571-576.
  • Ozgur, H. (2005). Integration of a local economy to the global and European markets through export-led growth and specialized textile products export: Home textile production in Denizli, Turkey. Proceedings of the 18th European advanced studies institute in regional science in Lodz-Cracow, Poland.
  • Pothault, M. (1997). The Book Of Fine Linen. Italy:Thames And Hudson.
  • Taylor, M.C. (1972). Technology of Textile Properties. London:Billing & Sons Ltd.
  • Trade Map.(2017). http://www.trademap.org, (Erişim Tarihi:03.05.2018).
  • Tomita, K., Ono, M. & Kimiko, T. A. (2006). ‘‘The atmosphere of the dining produced by the various kinds of tablecloth colors under three kinds of illuminant condition’’, Journal of ARAHE, 13,173-184.
  • Türkiye Cumhuriyeti (T.C.) Ekonomi Bakanlığı.(2016). Ev Tekstili Sektör Raporu. İhracat Genel Müdürlüğü, Tekstil ve Konfeksiyon Ürünleri Daire Başkanlığı. Erişim yeri https://www.ekonomi.gov.tr/portal/content/conn/UCM/uuid/dDocName:EK-224569
  • Uludağ İhracatçı Birlikleri (UİB). (2017). Ev tekstili Raporu (Ar-Ge Şubesi). Erişim yeri http://www.uib.org.tr/tr/elektronik-kutuphane.html?t=Ar-Ge%2CRaporlar%2CTekstil
  • Wagner, J. (1986). ‘‘Expenditures for household textiles and textile home furnishings: an Engel curve analysis’’, Family and Consumer Sciences Research Journal, 15(1), 21-31.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Alim Fatih Kılınç Bu kişi benim 0000-0002-3045-8640

Ceyda Lale Sancaktar 0000-0002-5789-7686

Yayımlanma Tarihi 25 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Kılınç, A. F., & Lale Sancaktar, C. (2018). Küresel Rekabet Dinamikleri Altında Müşteri Taleplerini Karşılama: PVC Masa Örtüsü Sektörü Üzerine Bir İnceleme. Girişimcilik İnovasyon Ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 2(3), 68-80. https://doi.org/10.31006/gipad.429520
AMA Kılınç AF, Lale Sancaktar C. Küresel Rekabet Dinamikleri Altında Müşteri Taleplerini Karşılama: PVC Masa Örtüsü Sektörü Üzerine Bir İnceleme. GİPAD. Haziran 2018;2(3):68-80. doi:10.31006/gipad.429520
Chicago Kılınç, Alim Fatih, ve Ceyda Lale Sancaktar. “Küresel Rekabet Dinamikleri Altında Müşteri Taleplerini Karşılama: PVC Masa Örtüsü Sektörü Üzerine Bir İnceleme”. Girişimcilik İnovasyon Ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi 2, sy. 3 (Haziran 2018): 68-80. https://doi.org/10.31006/gipad.429520.
EndNote Kılınç AF, Lale Sancaktar C (01 Haziran 2018) Küresel Rekabet Dinamikleri Altında Müşteri Taleplerini Karşılama: PVC Masa Örtüsü Sektörü Üzerine Bir İnceleme. Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi 2 3 68–80.
IEEE A. F. Kılınç ve C. Lale Sancaktar, “Küresel Rekabet Dinamikleri Altında Müşteri Taleplerini Karşılama: PVC Masa Örtüsü Sektörü Üzerine Bir İnceleme”, GİPAD, c. 2, sy. 3, ss. 68–80, 2018, doi: 10.31006/gipad.429520.
ISNAD Kılınç, Alim Fatih - Lale Sancaktar, Ceyda. “Küresel Rekabet Dinamikleri Altında Müşteri Taleplerini Karşılama: PVC Masa Örtüsü Sektörü Üzerine Bir İnceleme”. Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi 2/3 (Haziran 2018), 68-80. https://doi.org/10.31006/gipad.429520.
JAMA Kılınç AF, Lale Sancaktar C. Küresel Rekabet Dinamikleri Altında Müşteri Taleplerini Karşılama: PVC Masa Örtüsü Sektörü Üzerine Bir İnceleme. GİPAD. 2018;2:68–80.
MLA Kılınç, Alim Fatih ve Ceyda Lale Sancaktar. “Küresel Rekabet Dinamikleri Altında Müşteri Taleplerini Karşılama: PVC Masa Örtüsü Sektörü Üzerine Bir İnceleme”. Girişimcilik İnovasyon Ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, c. 2, sy. 3, 2018, ss. 68-80, doi:10.31006/gipad.429520.
Vancouver Kılınç AF, Lale Sancaktar C. Küresel Rekabet Dinamikleri Altında Müşteri Taleplerini Karşılama: PVC Masa Örtüsü Sektörü Üzerine Bir İnceleme. GİPAD. 2018;2(3):68-80.