Yeniliği ve değişimi benimseyen, müşteri odaklı
kaliteli bir hizmet sunmayı kendine misyon edinmiş işletmeler, rakiplerinin
karşısında önemli bir ilerleme kaydetmektedir. Müşterinin ihtiyacına uygun yeni
ürünlerin üretilmesi amacıyla Ar-ge ve Ür-ge birimlerine öncelik verip
yatırımlarını bu birimlere yönlendirmektedir. İşletmelerin sundukları bu yeni
ürünler işletmeye satış, karlılık ve büyüme olarak birçok noktada katma değer
sağlamaktadır. Araştırmanın
amacı, müşteri talebi üzerine üretilen yeni ürünün müşterinin ihtiyaçlarına
uygun hale getirmek için geçirdiği üretim sürecini analiz ederek, işletmeye ve
müşteriye ne şekilde katma değer sağladığını ortaya koymaktır. Araştırmanın ilk bölümünde ev tekstili sektörüne ilişkin genel
bir değerlendirme yapıldıktan sonra, masa örtüsü ürün grubu ve PVC masa örtüsü üretim
süreci hakkında bir bilgilendirme yapılmaktadır. İkinci bölümde, müşterinin
istekleri doğrultusunda üretilen yeni ürünün üretim süreci vaka analizi
yapılarak açıklanmaktadır. Son bölümde yer alan araştırmanın sonucuna göre,
ürün farklılaştırması ile beraber müşterinin memnuniyeti sağlanmış, bu durum da
işletmeye satış ve müşteri sadakati olarak yansımıştır.
Businesses which have embraced innovation and
change and are committed to providing quality customer-focused services, have
made significant progress against their competitors. Businesses which want to
have a premise in the competitive environment give preference to R&D and
P&D units and direct their investments to these units in order to produce
new products suitable for the customer's needs. These new products offered by
the businesses are preferred by the customers and provide added value to the
business as sales, profitability and growth. The aim of the research is to
analyze how the new product produced on the customer's request is adapted to
the needs of the customer and to show how the business and the customer provide
added value. After an overview of the home textiles sector in the first part of
the research conducted in this framework, information is provided on the
tablecloth product group and PVC tablecloth production process. In the second
part, the production process of the new product produced in line with the
customer's wishes is explained by making case analysis. According to the result
of the research in the last section, customer satisfaction has been provided
with product differentiation, which is reflected as sales to the business and
customer loyalty.
Home textile PVC tablecloth product differentiation competition
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 3 |