Afet lojistiği, afetle mücadele sürecinin en önemli kısımlarından biridir. Kısa bir zamanda, planlı ve sistemli bir şekilde yapılması gereken bu faaliyetlerin günümüz dijital teknolojilerine ayak uydurması hayati önem taşımaktadır. Bu çalışmada afet müdahalesi süreçlerinde yaşanan afet lojistiği sorunları tespit edilmeye çalışılarak sorunlara dijital teknolojiler ile çözüm yolları aranmıştır. Araştırmada çalışma grubu olarak Türkiye’nin ilk ve en büyük arama kurtarma Sivil Toplum Kuruluşu olan AKUT Arama Kurtarma Derneği gönüllüleri seçilmiştir. Nitel araştırma deseni ile tasarlanan çalışmada AKUT gönüllüsü 15 katılımcı ile görüşme yapılmıştır. Araştırma sonucunda kurumlar arası iletişim ve eşgüdüm, tedarikçi belirleme, stok yönetimi, araç ve malzemelerin takibi, tersine lojistik gibi faaliyetlerde dijital dönüşüme ihtiyaç olduğu belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Non-Profit Marketing |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 31, 2023 |
Publication Date | January 16, 2024 |
Submission Date | December 16, 2023 |
Acceptance Date | December 29, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 18 Issue: 2 |