The aim of this study is to examine what is written on the walls of the classrooms of the education faculty. Research is the type of document analysis from qualitative research methods. The photographs are photographed by the researcher on the walls of the classrooms. The research was conducted in September, 2016. An eucation faculty located in Central Anatolia has been determined as the research environment. The walls of 50 classrooms used as classrooms were examined. When the classrooms were empty, the letters on the walls were photographed one by one. The walls in which the board is located have not been examined. The right and left walls and the rear wall are examined. 958 photographs were taken in the examinations. In the analysis of the data, inductive analysis was used for the thematic analysis. The photographs taken with the camera are primarily encoded. Then the codes were reached in the categories. The categories reached the theme. The data are gathered under certain themes and presented in a way that the reader can easily understand. The themes reached at the end of the research are: copy, name, politics, painting, love, other. Based on the results of the research, suggestions were made.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 30, 2017 |
Published in Issue | Year 2017, Volume 2017, Issue 8 |
Bibtex | @research article { goputeb382284, journal = {Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi}, issn = {2148-2314}, address = {}, publisher = {Tokat Gaziosmanpasa University}, year = {2017}, volume = {2017}, number = {8}, pages = {316 - 341}, title = {Duvarlar Dile Geldi: Eğitim Fakültesi Derslikleri Duvarlarına Yazılanların İncelenmesi}, key = {cite}, author = {Babayiğit, Özgür} } |
APA | Babayiğit, Ö. (2017). Duvarlar Dile Geldi: Eğitim Fakültesi Derslikleri Duvarlarına Yazılanların İncelenmesi . Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , 2017 (8) , 316-341 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/goputeb/issue/34591/382284 |
MLA | Babayiğit, Ö. "Duvarlar Dile Geldi: Eğitim Fakültesi Derslikleri Duvarlarına Yazılanların İncelenmesi" . Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 2017 (2017 ): 316-341 <https://dergipark.org.tr/en/pub/goputeb/issue/34591/382284> |
Chicago | Babayiğit, Ö. "Duvarlar Dile Geldi: Eğitim Fakültesi Derslikleri Duvarlarına Yazılanların İncelenmesi". Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 2017 (2017 ): 316-341 |
RIS | TY - JOUR T1 - Duvarlar Dile Geldi: Eğitim Fakültesi Derslikleri Duvarlarına Yazılanların İncelenmesi AU - Özgür Babayiğit Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - DO - T2 - Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 316 EP - 341 VL - 2017 IS - 8 SN - 2148-2314- M3 - UR - Y2 - 2017 ER - |
EndNote | %0 International Journal of Turkish Education Sciences Duvarlar Dile Geldi: Eğitim Fakültesi Derslikleri Duvarlarına Yazılanların İncelenmesi %A Özgür Babayiğit %T Duvarlar Dile Geldi: Eğitim Fakültesi Derslikleri Duvarlarına Yazılanların İncelenmesi %D 2017 %J Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi %P 2148-2314- %V 2017 %N 8 %R %U |
ISNAD | Babayiğit, Özgür . "Duvarlar Dile Geldi: Eğitim Fakültesi Derslikleri Duvarlarına Yazılanların İncelenmesi". Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 2017 / 8 (April 2017): 316-341 . |
AMA | Babayiğit Ö. Duvarlar Dile Geldi: Eğitim Fakültesi Derslikleri Duvarlarına Yazılanların İncelenmesi. IJTES. 2017; 2017(8): 316-341. |
Vancouver | Babayiğit Ö. Duvarlar Dile Geldi: Eğitim Fakültesi Derslikleri Duvarlarına Yazılanların İncelenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 2017; 2017(8): 316-341. |
IEEE | Ö. Babayiğit , "Duvarlar Dile Geldi: Eğitim Fakültesi Derslikleri Duvarlarına Yazılanların İncelenmesi", Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, vol. 2017, no. 8, pp. 316-341, Apr. 2017 |