Bu araştırmanın amacı fen bilimleri
öğretmenlerinin STEM hakkındaki görüşlerini bazı değişkenler açısından
belirlemektir. Araştırma nicel araştırma desenlerinden tarama modeli
benimsenerek yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu, 2016-2017 eğitim
öğretim yılında Kayseri il ve ilçelerinde görev yapan fen bilimleri
öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan öğretmenler amaçlı örnekleme
yöntemi ile belirlenmiştir. Araştırmada veri toplamak amacıyla araştırmacı
tarafından “Fen Bilimleri Dersini Yürüten Öğretmenlerin STEM Hakkındaki
Görüşlerinin İncelenmesi Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçek, araştırmaya katılan fen
bilimleri öğretmenlerinin STEM kullanmaya ilişkin: Öz yeterlilik, öğrenciye
katkı durumu, okul koşullarının yeterliliği ve geliştirilmesi için gerekenler
alt faktörlerinde veri sağlamaktadır. Yapılan analizler ölçeğin alt faktörleri
ile fen bilimleri öğretmenlerinin STEM hakkındaki görüşlerinin cinsiyet, eğitim
düzeyi ve öğrenim derecelerine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık
göstermediği; buna karşılık, hizmet süresi bağımsız değişkenine göre, 16-20 yıl
arası tecrübeye sahip fen bilimleri öğretmenlerinin STEM hakkındaki
görüşlerinin daha olumlu olduğu belirlenmiştir. Araştırma sonuçları, STEM
eğitiminin fen bilimleri öğretmenlerinin çoğunluğu tarafından daha önceden de
bilindiğini, bu eğitimin çoğunlukla Milli Eğitim Bakanlığı kaynaklarından duyulduğunu
göstermektedir. Buna rağmen, araştırmaya katılan öğretmenlerin çoğunluğunun
daha önce STEM eğitimi almadığı tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2019 |
Submission Date | September 6, 2018 |
Acceptance Date | November 26, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 2019 Issue: 12 |