Okullarda da duvarlarda
yazılar bulunmaktadır. Bu yazılar öğrenme açısından uyarıcı etkisiyle
önemlidir. Yazılan yazılar ortamı zenginleştirebilir. Araştırmanın amacı, okul
duvar yazılarını öğrenci açısından incelemek ve durumu eğitim açısından
değerlendirmektir. Araştırmada
ilköğretim ve ortaöğretim okullarında yazılı veya asılı duvar yazıları nitel
araştırma desenlerinden durum çalışması deseni kullanılarak incelenmiştir.
Okullarda bulunan duvar yazılarından ilköğretim düzeyinde 424 ortaöğretim
düzeyinde de 424 olmak üzere toplam 848 adet yazı analiz edilmiştir. İlköğretim
ve ortaöğretim okullarından elde edilen toplamda 848 yazının içerdiği mesajlar
dikkate alındığında; yaşama ilişkin yargı, genel ahlak, dini bilgi, çalışmanın
önemi, kitabın önemi, eğitimin önemi, vatan sevgisi gibi mesajları içerdiği
görülmektedir. Yazılarda belirli bir standartın olmadığı görülmektedir. Ortaöğretim okul duvarlarında
öğrencilerin yanlış anlayacağı, yanlış yargılar geliştireceği, yanlış
öğrenmeler ve kabuller geliştireceği yazılar bulunmaktadır. Okul duvar
yazıları öğrenci gelişimlerine uygun, programı destekleyecek şekilde
düzenlenmesi gerekmektedir. Okul duvar yazıları öğretim programlarını
destekleyici bir şekilde düzenlenmelidir. Okul duvar aynı zamanda yazıları
okulun özel amaçlarıyla uygun olmalıdır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2020 |
Submission Date | September 7, 2018 |
Acceptance Date | April 22, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 2020 Issue: 14 |