The purpose of the study was to describe the problems that are faced during the adjustment period of preschool children at the very beginning of the school year and to make recommendations regarding solutions to these problems. This study was a qualitative study in which a total of 18 preschool education teachers were interviewed in school year 2013-2014 in the schools in Muğla. In order to collect data, a semi-structured interview form was used. Content analysis was conducted in order to analyze the data. The results revealed that preschool adjustment implementations are conducted at minimum level at schools. In order to increase the quality of the preschool adjustment implementations, this process should be planned by all stakeholders, implemented on time, and monitored.
Bu çalışmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin okula yeni başlayan çocukların okula uyum sürecinde karşılaştıkları sorunları tespit etmek ve bu sorunlar doğrultusunda çözüm önerileri geliştirmektir. Nitel araştırma yöntemlerinden görüşme yöntemine dayalı olarak gerçekleştirilen çalışmanın verileri 2013-2014 eğitim yılı bahar döneminde, Muğla merkez ilçesi sınırları içinde yer alan okullarda görev yapmakta olan 18 öğretmenden görüşme yoluyla elde edilmiştir. Görüşmelerde araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler, nitel veri çözümleme tekniklerinden içerik analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma, okul öncesi dönemde okula uyum uygulamalarının sınırlı düzeyde gerçekleştirildiğini ortaya koymuştur. Bu sürecinin verimliliğinin arttırılması için okula uyum uygulamalarının tarafların katılımı ile birlikte planlanarak en uygun zamanda hayata geçirilmesi ve sonrasında izleme değerlendirme çalışmalarının yapılması önerilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 17, 2014 |
Submission Date | June 17, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 2014 Issue: 2 |