Bu çalışmanın amacı okuma yazma öğretimine ilişkin akıllı telefon ve tablet uygulamalarına yönelik öğretmen görüşlerini ortaya koymaktır. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim yöntemi bağlamında desenlenmiş ve yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu 2022- 2023 eğitim öğretim yılında Aydın ili Köşk ilçesinde görev yapan sınıf öğretmenlerinden gönüllü 15 kişi oluşturmaktadır. Araştırmada veriler yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla elde edilmiştir. Görüşmeler sonucu elde edilen veriler “Nvivo for Windows” yazılımı kullanılarak çözümlenmiş ve içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Bu çalışmada öğretmenler, tablet ve akıllı telefon için tasarlanmış ilk okuma yazma öğretimi uygulamalarının öğretmenler açısından destekleyici ve kolaylaştırıcı bulmuştur. Ek olarak uygulamaların öğrencinin dikkatini çekmede katkı sağladığı, öğrenciye öğrendiklerini tekrar etmelerine imkân sağladığı, öğrencilerin motivasyonunu arttırdığı ve öğrenme sürecini kısalttığı sonuçlarına da ulaşmıştır. Ayrıca öğretmenlerin bu tür uygulamaları sesi hissettirme yoğunluklu her aşamada kullandıkları görülmüştür.
The aim of this study is to reveal teachers' views on smartphone and tablet applications for teaching reading and writing skills. The study was designed and conducted in the context of the phenomenology method, one of the qualitative research methods. The study group consisted of 15 volunteer primary school teachers who worked in Köşk district of Aydın province in the 2022-2023 academic year. The data were collected through semi-structured interviews. The data obtained from the interviews were analyzed using the "Nvivo for Windows" software and content analysis method. In this study, teachers found the reading and writing instruction applications designed for tablets and smartphones to be supportive and facilitative. Additionally, it was found that the applications contributed to capturing students' attention, provided opportunities for students to review what they learned, increased students' motivation, and shortened the learning process. Moreover, teachers were observed to use such applications at every stage, emphasizing the importance of auditory stimulation.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Classroom Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 29, 2024 |
Submission Date | May 29, 2023 |
Acceptance Date | December 19, 2023 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 12 Issue: 1 |