Okul çağı çocukluk döneminde kazanılan sağlıksız beslenme alışkanlıkları ve yeme davranışları yetişkinliğe kadar devam edebilmekte, obezite ve Tip 2 diyabet gibi kronik hastalıkların gelişme riskini artırabilmektedir. Özellikle okul çağı çocuklarda yeme alışkanlıklarında erken yapılan doğru değişikliklerin sağlığı geliştirebileceği ve sonraki yaşamda hastalık geliştirme riskini azaltabileceği belirtilmektedir. Bu nedenle okul temelli beslenme eğitim programları da dâhil olmak üzere erken dönemde sağlıklı beslenmeyi destekleyen programların önemi artmaktadır. Çeşitli araştırmalar, cinsiyet, yaş, sosyoekonomik durum ve yaşanılan ülke gibi demografik özelliklerden bağımsız olarak, ebeveynlerin beslenme alışkanlıklarının çocukların beslenme davranışları üzerinde büyük bir etkisi olduğunu gözlemlemiştir. Aile ile birlikte yeme, ebeveynlerin rol model olması, ebeveyn beslenme bilgi düzeyi, ebeveyn teşvikinin artması ve aşırı baskının azalmasının çocukların beslenme davranışlarını olumlu yönde etkileyebileceğini düşündürmektedir. Ebeveynleri tarafından sağlıklı beslenme konusunda teşvik edilen çocukların okul temelli beslenme eğitim programlarından edindikleri bilgileri daha uzun süre kullanım potansiyelleri vardır. Bu durum, ev ortamının çocuklarda sağlıklı beslenme davranışını desteklemedeki önemli rolünü vurgulamaktadır. Ebeveyn katılımlı çocuk besleme eğitimlerinin, diyetle ilgili hastalıkları önlemek için gelecekte uygulanacak diyet müdahalelerinin ve politikalarının tasarlanmasına yardımcı olabilecek değiştirilebilir risk faktörleri olarak değerlendirildiği çalışmalar artırılmalıdır. Bu derleme de, ebeveyn beslenme eğitiminin okul çağı çocuklarında verilen beslenme eğitimine etkisinin değerlendirildiği çalışmalar incelenmiştir.
Unhealthy eating habits and eating behaviors gained during school-age childhood can continue into adulthood, increasing the risk of developing chronic diseases such as obesity and Type 2 diabetes. It is stated that early, correct changes in eating habits, especially in school-age children, can improve health and reduce the risk of developing the disease in later life. For this reason, the importance of programs that support healthy nutrition in the early period, including school-based nutrition education programs, is increasing. Various studies have observed that parents' dietary habits have a great influence on children's eating behaviors, regardless of demographic characteristics such as gender, age, socioeconomic status, and country of residence. Eating with the family, role models of parents, level of parental nutrition knowledge, increased parental encouragement, and reduction of excessive pressure suggest that children's nutritional behaviors can be positively affected. Children who are encouraged by their parents to eat healthily have the potential to use the knowledge they have gained from school-based nutrition education programs for a longer period of time. This highlights the important role of the home environment in supporting healthy eating behavior in children. Studies in which parent-involved child nutrition education is evaluated as modifiable risk factors that can help design future dietary interventions and policies to prevent diet-related diseases should be increased. In this review, studies evaluating the effect of parental nutrition education on nutrition education given to school-age children were examined.
Nutrition education school-age obesity parent nutrition education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 23 Aralık 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 23 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 5 Temmuz 2022 |
Kabul Tarihi | 5 Eylül 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 7 Sayı: 3 |