Bilimsel ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda bireylerin ihtiyaçları da değişmektedir. Bireylerin ihtiyaçlarının karşılanması ve bilimsel teknolojik gelişmelere ayak uydurabilmeleri çağdaş öğretim programları ile sağlanacaktır. 2018 yılı fen bilimleri dersi öğretim programlarında 21. yy becerilerine yer verilmiştir. Bireylerde üst düzey beceriler geliştirilerek donanımlı bir şekilde yetiştirilmesi amaçlanır. Bu çalışmanın amacı Millî Eğitim Bakanlığı tarafından 2023-2024 eğitim öğretim döneminde yayımlanan fen öğretim programında yer alan kazanımlarda proje tasarlama becerilerine ne düzeyde yer verildiğinin belirlenmesidir. Veri toplama aracı olarak Millî Eğitim Bakanlığı tarafından yayımlanan 5, 6, 7 ve 8. sınıf ünitelendirilmiş yıllık planları kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde betimsel içerik analiz tekniği kullanılmıştır. Çalışma sonucunda tüm sınıf kademelerinde yer alan kazanımların bilgi ve kavrama düzeyinde olduğu, üst düzey becerilere yönelik kazanımların sınırlı sayıda olduğu belirlenmiştir. 7. Sınıf ünitelendirilmiş yıllık planda proje tasarlama kazanımlarına daha fazla yer verildiği görülmüştür. Alt sınıflardan üst sınıflara doğru gidildikçe üst düzey becerilere yönelik kazanım sayısının azaldığı görülmüştür.
The needs of individuals also change in line with scientific and technological developments. Meeting the needs of individuals and keeping them up with scientific and technological developments will be ensured through modern education programs. 21st century skills were included in the 2018 Turkish science curriculum. It is aimed to develop high-level skills in individuals and raise them in a well-equipped manner. The aim of this study is to determine to what extent project design skills are included in the achievements in the science curriculum published by the Ministry of National Education in the 2023-2024 academic year. 5th, 6th, 7th and 8th grade unitized annual plans published by the Ministry of National Education were used as the data collection tool. Descriptive content analysis technique was used to analyze the data obtained. As a result of the study, it was determined that the achievements in all grade levels were at the level of knowledge and comprehension, and the achievements for high-level skills were limited. It has been observed that project design achievements are included more in the 7th grade unitized annual plan. As moved from lower grades to upper grades, the number of achievements in higher level skills decreases.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Fen Bilgisi Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 16 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 11 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Giresun University Journal of Faculty of Education)