Bu çalışmada, 2003-2006 yılları arasında Türkiye’de çıkan günlük
gazetelerin içinden Cumhuriyet, Milliyet, Yeni Şafak ve Zaman örneklem olarak
seçilmiş; DKAB Dersi ile ilgili yazılar incelenmiştir.
İncelenen gazete yazılarında DKAB Dersi ile ilgili yazılar temalara ve
kategorilere göre sınıflandırılmıştır. Bu kategorik sınıflandırmaya göre yazıların
içerik analizi yapılmış, analiz sonuçlarına göre değerlendirilmiştir.
Gazete yazılarında DKAB Dersinin statüsüne ilişkin tartışmaların yer
aldığı görülmüştür. Bu tartışmalar ağırlıklı olarak DKAB Dersinin statüsünü
konu edinmiştir. Tartışmaların çoğunda, DKAB dersinin statüsünün “DKAB
dersi devletin temel niteliklerine aykırıdır” bağlamında ele alındığı görülmüştür.
In this study, Cumhuriyet, Milliyet, Yeni Şafak and Zaman published between 2003-2006 were chosen as a sample among the Turkish daily newspapers; articles related religious lesson of the in these journals were studied. Articles were classified according to themes and categories. According to this categorical classification content analysis was performed and it was evaluated. It was seen that arguments about the status of religious culture and ethics course, program and teachers were taken place at newspaper articles. This discussion is mainly subjected to the status of DKAB course
Other ID | JA92AD55HD |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 4 Issue: 1 |