BibTex RIS Kaynak Göster

GAZETELERDEKİ “DKAB DERSİ DEVLETİN TEMEL NİTELİKLERİNE AYKIRIDIR” GÖRÜŞÜNÜN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2016, Cilt: 4 Sayı: 1, 225 - 250, 01.06.2016

Öz

Bu çalışmada, 2003-2006 yılları arasında Türkiye’de çıkan günlük
gazetelerin içinden Cumhuriyet, Milliyet, Yeni Şafak ve Zaman örneklem olarak
seçilmiş; DKAB Dersi ile ilgili yazılar incelenmiştir.
İncelenen gazete yazılarında DKAB Dersi ile ilgili yazılar temalara ve
kategorilere göre sınıflandırılmıştır. Bu kategorik sınıflandırmaya göre yazıların
içerik analizi yapılmış, analiz sonuçlarına göre değerlendirilmiştir.
Gazete yazılarında DKAB Dersinin statüsüne ilişkin tartışmaların yer
aldığı görülmüştür. Bu tartışmalar ağırlıklı olarak DKAB Dersinin statüsünü
konu edinmiştir. Tartışmaların çoğunda, DKAB dersinin statüsünün “DKAB
dersi devletin temel niteliklerine aykırıdır” bağlamında ele alındığı görülmüştür.

EVALUATION OF VIEW THAT “RELIGIOUS CULTURE AND ETHICS COURSES CONTRADICT WITH THE BASIC QUALITIES STATE“ IN PRESS

Yıl 2016, Cilt: 4 Sayı: 1, 225 - 250, 01.06.2016

Öz

In this study, Cumhuriyet, Milliyet, Yeni Şafak and Zaman published between 2003-2006 were chosen as a sample among the Turkish daily newspapers; articles related religious lesson of the in these journals were studied. Articles were classified according to themes and categories. According to this categorical classification content analysis was performed and it was evaluated. It was seen that arguments about the status of religious culture and ethics course, program and teachers were taken place at newspaper articles. This discussion is mainly subjected to the status of DKAB course

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA92AD55HD
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ramazan Diler Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

ISNAD Diler, Ramazan. “GAZETELERDEKİ ‘DKAB DERSİ DEVLETİN TEMEL NİTELİKLERİNE AYKIRIDIR’ GÖRÜŞÜNÜN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Gaziosmanpaşa Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 4/1 (Haziran 2016), 225-250.