Research Article
BibTex RIS Cite

Monte Carlo Simülasyon Yöntemi ile Dairesel Delikli Ankastre Kirişin Gerilim-Yoğunluk Katsayısına Bağlı Güvenilirlik Analizi

Year 2018, Volume: 6 Issue: 1, 241 - 249, 30.03.2018
https://doi.org/10.29109/http-gujsc-gazi-edu-tr.344946

Abstract

Gerilim
yoğunluk katsayısı (SCF), ani geometri değişim bölgesindeki deneysel maksimum
gerilmenin teorik nominal veya referans gerilmeye oranı olarak bilinmektedir.
Son zamanlarda, SCF’nin belirsizlik altında incelenmesi yoğun ilgi gören bir
konu haline gelmiştir. Bu çalışmada, rasgele tasarım parametrelerine sahip
dairesel delikli bir ankastre kirişin çekme gerilmesi altında SCF’nin
istatistiksel analizi, deterministik ve stokastik akma dayanımına göre
güvenilirlik analizi ve çıktıların süreklilik gösteren istatistiksel
özelliklerin modellenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın literatüre özgün katkıları
olarak SCF ve nominal gerilmeye ait istatistiksel özelliklerin modellenmesiyle
bilgisayar maliyetinin azaltılabileceği ön görülmüştür. Böylece herhangi bir
ara modele ve yüksek sayıda simülasyona ihtiyaç duymadan doğrudan güvenilirlik
analizi gerçekleştirilebilir ve analiz süresi kısaltılarak bu işlem daha pratik
hale getirilebilir. Ek olarak, ileriki çalışmalarda, burada sunulan stokastik
yaklaşım diğer farklı geometrili ve yüklere tabi kirişlerde de benzer şekilde
uygulandığında belirsizlik altında güvenilir tasarım için elde edilebilecek
genel bir SCF kılavuzu ortaya çıkarılabilir.

References

  • [1] R. G. Budynas, J K. Nisbett, E. J. Shigley, Shigley's Mechanical Engineering Design, New York: McGraw-Hill, 2011.
  • [2] S. Attajkani, A. Khamlichi, A. Jabbouri, Reliability assessment of stress concentration performance state for a perforated composite plate under traction, MATEC Web of Conferences, EDP Sciences, 2012.
  • [3] V. Ogeman, W. Mao, J. W. Ringsberg, Uncertainty in Stress Concentration Factor Computation for Ship Fatigue Design, 33rd International Conference on Ocean, Offshore and Arctic Engineering. San Francisco, California, USA, ASME. 4A: Structures, Safety and Reliability: V04AT02A008, 2014.
  • [4] X. W. Ye, Y. Q. Ni, J.M. Ko, Experimental evaluation of stress concentration factor of welded steel bridge T-joints. Journal of Constructional Steel Research, 70 (Supplement C): (2012) 78-85.
  • [5] H. Ahmadi, M. A. Lotfollahi-Yaghin, A probability distribution model for stress concentration factors in multi-planar tubular DKT-joints of steel offshore structures, Applied Ocean Research 34(Supplement C): (2012) 21-32.
  • [6] M. M. Makki, B. Ahmed, B. Chokri, Reliability prediction of the stress concentration factor using response surface method, The International Journal of Advanced Manufacturing Technology, (2017)1-10.
  • [7] S. Kargar, D. M. Bardot, Uncertainty Analysis, Verification and Validation of a Stress Concentration in a Cantilever Beam, The Proceedings of the COMSOL Conference, Boston, USA, 2010.
  • [8] W. D. Pilkey, D. F. Pilkey, Holes. Peterson's Stress Concentration Factors, John Wiley & Sons, New York, 2008.
  • [9] R.E. Perterson, Stress Concentration Factors, John Wiley & Sons, New York, 1974.
  • [10] S.-K. Choi, , R.V. Grandhi, R. A. Canfield, Reliability-based Structural Design, Springer-Verlag London, 2007.
  • [11] P. E. Hess, D. Bruchman, I. A. Assakkaf, B.M. Ayyub, Uncertainties in Material and Geometric Strength and Load Variables, Naval Engineers Journal, (2002) 114(2): 139-166.
Year 2018, Volume: 6 Issue: 1, 241 - 249, 30.03.2018
https://doi.org/10.29109/http-gujsc-gazi-edu-tr.344946

Abstract

References

  • [1] R. G. Budynas, J K. Nisbett, E. J. Shigley, Shigley's Mechanical Engineering Design, New York: McGraw-Hill, 2011.
  • [2] S. Attajkani, A. Khamlichi, A. Jabbouri, Reliability assessment of stress concentration performance state for a perforated composite plate under traction, MATEC Web of Conferences, EDP Sciences, 2012.
  • [3] V. Ogeman, W. Mao, J. W. Ringsberg, Uncertainty in Stress Concentration Factor Computation for Ship Fatigue Design, 33rd International Conference on Ocean, Offshore and Arctic Engineering. San Francisco, California, USA, ASME. 4A: Structures, Safety and Reliability: V04AT02A008, 2014.
  • [4] X. W. Ye, Y. Q. Ni, J.M. Ko, Experimental evaluation of stress concentration factor of welded steel bridge T-joints. Journal of Constructional Steel Research, 70 (Supplement C): (2012) 78-85.
  • [5] H. Ahmadi, M. A. Lotfollahi-Yaghin, A probability distribution model for stress concentration factors in multi-planar tubular DKT-joints of steel offshore structures, Applied Ocean Research 34(Supplement C): (2012) 21-32.
  • [6] M. M. Makki, B. Ahmed, B. Chokri, Reliability prediction of the stress concentration factor using response surface method, The International Journal of Advanced Manufacturing Technology, (2017)1-10.
  • [7] S. Kargar, D. M. Bardot, Uncertainty Analysis, Verification and Validation of a Stress Concentration in a Cantilever Beam, The Proceedings of the COMSOL Conference, Boston, USA, 2010.
  • [8] W. D. Pilkey, D. F. Pilkey, Holes. Peterson's Stress Concentration Factors, John Wiley & Sons, New York, 2008.
  • [9] R.E. Perterson, Stress Concentration Factors, John Wiley & Sons, New York, 1974.
  • [10] S.-K. Choi, , R.V. Grandhi, R. A. Canfield, Reliability-based Structural Design, Springer-Verlag London, 2007.
  • [11] P. E. Hess, D. Bruchman, I. A. Assakkaf, B.M. Ayyub, Uncertainties in Material and Geometric Strength and Load Variables, Naval Engineers Journal, (2002) 114(2): 139-166.
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Engineering
Journal Section Tasarım ve Teknoloji
Authors

Murat Mayda

Publication Date March 30, 2018
Submission Date October 18, 2017
Published in Issue Year 2018 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Mayda, M. (2018). Monte Carlo Simülasyon Yöntemi ile Dairesel Delikli Ankastre Kirişin Gerilim-Yoğunluk Katsayısına Bağlı Güvenilirlik Analizi. Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi Part C: Tasarım Ve Teknoloji, 6(1), 241-249. https://doi.org/10.29109/http-gujsc-gazi-edu-tr.344946

                                TRINDEX     16167        16166    21432    logo.png

      

    e-ISSN:2147-9526