Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Monte Carlo Simülasyon Yöntemi ile Dairesel Delikli Ankastre Kirişin Gerilim-Yoğunluk Katsayısına Bağlı Güvenilirlik Analizi

Yıl 2018, Cilt: 6 Sayı: 1, 241 - 249, 30.03.2018
https://doi.org/10.29109/http-gujsc-gazi-edu-tr.344946

Öz

Gerilim
yoğunluk katsayısı (SCF), ani geometri değişim bölgesindeki deneysel maksimum
gerilmenin teorik nominal veya referans gerilmeye oranı olarak bilinmektedir.
Son zamanlarda, SCF’nin belirsizlik altında incelenmesi yoğun ilgi gören bir
konu haline gelmiştir. Bu çalışmada, rasgele tasarım parametrelerine sahip
dairesel delikli bir ankastre kirişin çekme gerilmesi altında SCF’nin
istatistiksel analizi, deterministik ve stokastik akma dayanımına göre
güvenilirlik analizi ve çıktıların süreklilik gösteren istatistiksel
özelliklerin modellenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın literatüre özgün katkıları
olarak SCF ve nominal gerilmeye ait istatistiksel özelliklerin modellenmesiyle
bilgisayar maliyetinin azaltılabileceği ön görülmüştür. Böylece herhangi bir
ara modele ve yüksek sayıda simülasyona ihtiyaç duymadan doğrudan güvenilirlik
analizi gerçekleştirilebilir ve analiz süresi kısaltılarak bu işlem daha pratik
hale getirilebilir. Ek olarak, ileriki çalışmalarda, burada sunulan stokastik
yaklaşım diğer farklı geometrili ve yüklere tabi kirişlerde de benzer şekilde
uygulandığında belirsizlik altında güvenilir tasarım için elde edilebilecek
genel bir SCF kılavuzu ortaya çıkarılabilir.

Kaynakça

  • [1] R. G. Budynas, J K. Nisbett, E. J. Shigley, Shigley's Mechanical Engineering Design, New York: McGraw-Hill, 2011.
  • [2] S. Attajkani, A. Khamlichi, A. Jabbouri, Reliability assessment of stress concentration performance state for a perforated composite plate under traction, MATEC Web of Conferences, EDP Sciences, 2012.
  • [3] V. Ogeman, W. Mao, J. W. Ringsberg, Uncertainty in Stress Concentration Factor Computation for Ship Fatigue Design, 33rd International Conference on Ocean, Offshore and Arctic Engineering. San Francisco, California, USA, ASME. 4A: Structures, Safety and Reliability: V04AT02A008, 2014.
  • [4] X. W. Ye, Y. Q. Ni, J.M. Ko, Experimental evaluation of stress concentration factor of welded steel bridge T-joints. Journal of Constructional Steel Research, 70 (Supplement C): (2012) 78-85.
  • [5] H. Ahmadi, M. A. Lotfollahi-Yaghin, A probability distribution model for stress concentration factors in multi-planar tubular DKT-joints of steel offshore structures, Applied Ocean Research 34(Supplement C): (2012) 21-32.
  • [6] M. M. Makki, B. Ahmed, B. Chokri, Reliability prediction of the stress concentration factor using response surface method, The International Journal of Advanced Manufacturing Technology, (2017)1-10.
  • [7] S. Kargar, D. M. Bardot, Uncertainty Analysis, Verification and Validation of a Stress Concentration in a Cantilever Beam, The Proceedings of the COMSOL Conference, Boston, USA, 2010.
  • [8] W. D. Pilkey, D. F. Pilkey, Holes. Peterson's Stress Concentration Factors, John Wiley & Sons, New York, 2008.
  • [9] R.E. Perterson, Stress Concentration Factors, John Wiley & Sons, New York, 1974.
  • [10] S.-K. Choi, , R.V. Grandhi, R. A. Canfield, Reliability-based Structural Design, Springer-Verlag London, 2007.
  • [11] P. E. Hess, D. Bruchman, I. A. Assakkaf, B.M. Ayyub, Uncertainties in Material and Geometric Strength and Load Variables, Naval Engineers Journal, (2002) 114(2): 139-166.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Tasarım ve Teknoloji
Yazarlar

Murat Mayda

Yayımlanma Tarihi 30 Mart 2018
Gönderilme Tarihi 18 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Mayda, M. (2018). Monte Carlo Simülasyon Yöntemi ile Dairesel Delikli Ankastre Kirişin Gerilim-Yoğunluk Katsayısına Bağlı Güvenilirlik Analizi. Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi Part C: Tasarım Ve Teknoloji, 6(1), 241-249. https://doi.org/10.29109/http-gujsc-gazi-edu-tr.344946

                                     16168      16167     16166     21432        logo.png   


    e-ISSN:2147-9526