İnternet kullanımının artmasıyla daha çok
erişilebilir hale gelen sosyal ağlar insanların çeşitli konular hakkındaki
duygu ve görüşlerini paylaştığı mecralar haline gelmiştir. Dijital ortamda var
olan verinin yüzde 90’ı geçen 2 yılda oluşturulmuştur. Fakat bu veriler
üzerinde geleneksel yollarla analizler yapmak günler hatta aylar
sürebilmektedir. Bu sebeple makine öğrenmesi yöntemleriyle sosyal ağlar
üzerinden duygu analizleri yapılması tercih edilmektedir. Bu çalışmada Twitter
üzerindeki tweetlerin İslamofobik olup olmadığı duygu analizi ile öğrenilmeye
çalışılmıştır. Çalışmada Lineer ridge regresyonu ve Naive Bayes Sınıflandırıcı
ile eğitilen modeller üzerinden precision, Recall, F1 ölçütlerinde hesaplamalarda
bulunulmuştur. Sonuç olarak pozitif Tweetler için Ridge modelinde Naive Bayes
sınıflandırıcıya göre daha iyi sonuçlar alınmış ve Ridge Regresyonunda %96,3 ,
Naive Bayes Sınıflandırıcıda %95.3 oranında doğru sonuca ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Tasarım ve Teknoloji |
Authors | |
Publication Date | June 11, 2019 |
Submission Date | May 8, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 7 Issue: 2 |