Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri Doğrultusunda Uzaktan Eğitim Sürecinde Yaşanan Öğrenme Kayıplarının İncelenmesi

Yıl 2022, Cilt: 13 Sayı: 2, 588 - 603, 21.06.2022

Öz

Öğrencilerin gelişim özellikleri bakımından uzaktan eğitim sürecinde öğrenme kayıpları en fazla ilkokul düzeyinde gözlenmektedir. İlkokulda yaşanan öğrenme kayıplarının belirlenmesi, ileride yaşanabilecek öğrenme sorunlarının giderilmesi için elzemdir. Uzaktan eğitim sürecine yöneten sınıf öğretmenleri, öğrencilerinin yaşadığı öğrenme kayıplarını en iyi gözlemleyen kişilerdir. Bu bağlamda araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda uzaktan eğitim sürecinde ilkokul öğrencilerinin yaşadığı öğrenme kayıplarının incelenmesidir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması ile desenlenmiştir. Araştırmanın katılımcıları, Ordu ilinde görev yapmakta olan 30 sınıf öğretmenidir. Veri toplama aracı uzman görüşü doğrultusunda oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formudur. Verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin öğrenme kaybı ile ilgili tanımlamaları, öğrenme kaybına karşı aldıkları önlemler, en fazla ve en az öğrenme kaybı görülen dersler, öğrenme kayıplarının telafisi için öneriler şeklinde bulgular sunulmaktadır. Araştırmanın sonucunda sınıf öğretmenlerinin öğrenme kaybı kavramıyla ilgili ortak tanımlarına yer verilmiştir. Sınıf öğretmenleri öğrenme kayıplarına karşı dijital materyaller, ailelerle sıkı iletişim, gerektiğinde öğrenci ve velilerle bireysel görüşme, etkinlik ve materyaller, ödev takipleri ve ekstra konu videolarını tercih etmişlerdir. Sınıf öğretmenleri en fazla öğrenme kaybının matematik ve Türkçe dersinde yaşandığını belirtmişlerdir. Türkçe dersi için öğrenme kaybı okuma becerilerinde daha fazla görülmektedir. Sınıf öğretmenleri, öğrenme kaybının giderilmesi için telafi eğitim faaliyetlerini önemsemekte, yaz çalışmaları, kurs/özel dersler, ailelerin sürece katılması ve öğretim programında değişiklikler önermektedirler.

Kaynakça

  • Akkaş Baysal, E., & Ocak, G. (2020). Covid-19 Salgını Sonrasında Okul Kavramındaki Paradigma Değişimine ve Okulların Yeniden Açılmasına İlişkin Öğretmen Görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 18(2), 676-705. https://doi.org/10.37217/tebd.787504
  • Angrist, N., Bergman, P., Brewster, C., & Matsheng, M. (2020). Stemming learning loss during the pandemic: A rapid randomized trial of a low-tech intervention in Botswana. Available at SSRN: https://dx.doi.org/10.2139/ssrn.3663098
  • Arı, A. (2004). Yaz Tatili Öğrenme Kaybı. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 243-258. https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/6759/292632
  • Arı, A. (2005). İlköğretim Okulu Öğrencilierinin Yaz Tatilindeki Öğrenme Kayıpları. Doktora Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Aslan, Silvia, Nugroho, B. S., Ramli, M., & Rusiadi. (2020). Teacher's Leadershıp Teachıng Startegy Supportıng Student Learning During the COVID-19 Disruptıon. Nidhomul Haq, 5(3), 321-333. https://doi.org/10.31538/ndh.v5i3.984
  • Azevedo, J. P., Hasan, A., Goldemberg, D., Iqbal, S. A., & Geven, K. (2020). Sımulating the Potential Impacts of COVID-19 School Closures on Schoolıng and Learning Outcomes: A Set of Global Estımates. Washington: World Bank. http://pubdocs.worldbank.org/en/798061592482682799/covid-and-education-June17-r6.pdf
  • Azorin, C. (2020). Beyond COVID-19 supernova.Is another education coming? Journal of Professional Capital and Community, 5(3/4), 381-390. https://doi.org/10.1108/JPCC-05-2020-0019
  • Baber, H. (2020). Determinants of Students’ Perceived Learning Outcome and Satisfaction in Online Learning during the Pandemic of COVID19. Journal of Education and e-Learning Research, 7(9), 285-292. https://doi.org/10.20448/journal.509.2020.73.285.292
  • Bailey, D. H., Duncan, G. J., Murnane, R. J., & Yeung, N. A. (2021). Achievement Gaps in the Wake of COVID-19. Educational Researcher, 20(10), 1-10. https://doi.org/10.3102/0013189X211011237
  • Balaman, F., & Hanbay Tiryaki, S. (2021). Corona Virüs (Covid-19) Nedeniyle Mecburi Yürütülen Uzaktan Eğitim Hakkında Öğretmen Görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(1), 52-84. https://doi.org/10.15869/itobiad.769798
  • Balcı, A. (2020). COVID-19 Özelinde Salgınların Eğitime Etkileri. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama, 3(3), 75-85. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijls/issue/58115/772767
  • Bao, X., Qu, H., Zhang, R., & Hogan, T. P. (2020). Literacy Loss in Kindergarten Children during COVID-19 School Closures. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(17), 1-12. https://doi.org/10.3390/ijerph17176371
  • Bayrakdar, S., & Güveli, A. (2020). Inequalities in home learning and schools’ provision of distance teaching during school. Colchester: University of Essex Institute for Social and Economic Research. https://www.iser.essex.ac.uk/research/publications/working-papers/iser/2020-09.pdf
  • Baz, B. (2021). COVID-19 Salgını Sürecinde Öğrencilerin Olası Öğrenme Kayıpları Üzerine Bir Değerlendirme. Temel Eğitim Dergisi, 3(1), 6-19. https://doi.org/10.52105/temelegitim.3.1.3
  • Bhamani, S., Makhdoom, A. Z., Bharuchi, V., Ali, N., Kaleem, S., & Ahmed, D. (2020). Home Learning in Times of COVID: Experiences of Parents. Journal of Education and Educational Development, 7(1), 09-26. http://dx.doi.org/10.22555/joeed.v7i1.326
  • Bielinski, J., Brown, R., & Wagner, K. (2020). COVID Slide: Research on Learning Loss & Recommendations to Close the Gap. İlluminate Education. https://f.hubspotusercontent20.net/hubfs/5196620/covid-19-slide-whitepaper.pdf
  • Borman, G. D. (2020, Haziran 1). What Can Be Done to Address Learning Losses Due to School Closures? edpolicyinca: https://edpolicyinca.org/publications/what-can-be-done-address-learning-losses-due-school-closures
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142. https://dergipark.org.tr/tr/pub/auad/issue/56247/773769
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2017). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (23.Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Cooper, H. (2003). Summer Learning Loss: The Problem and Some Solutions. ERIC Digest. (Report No. EDO-PS03-5). (ERIC Document Reproduction Service No. ED475391). ERIC database: https://eric.ed.gov/?id=ED475391
  • Creswell, J. W. (2019). Nitel Araştırmacılr İçin 30 Temel Beceri (2. Baskı). (H. Özcan, Çev.). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Çağırgan Gülten, D., Ergin, H., & Avcı, R. (2009). Bilgiyi İşleme Kuramı ve Anlamlandırmanın Matematik Öğretimi Üzerindeki Etkisi. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 1-10. https://dergipark.org.tr/tr/pub/iuhayefd/issue/8793/109893
  • Dhawan, S. (2020). Online Learning: A Panacea in the Time of COVID-19 Crisis. Journal of Educational Technology Systems 49(1), 5-22. https://doi.org/10.1177/0047239520934018
  • Di Pietro, G., Biagi, F., Costa, P., Karpinsiki, Z., & Mazza, J. (2020). The likely impact of COVID-19 on education: Reflections based on the existing literature and recent international datasets. EUR 30275 EN, Publications Office of the European Union, Luxembourg, ISBN 978-92-76-19937-3. https://doi.org/10.2760/126686
  • Dutta, A. (2020). Impact of Digital Social Media on Indian Higher Education: Alternative Approaches of Online Learning during COVID-19 Pandemic Crisis. International Journal of Scientific and Research Publications, 10(5), 604-611. http://dx.doi.org/10.29322/IJSRP.10.05.2020.p10169
  • Engzell, P., Frey, A., & Verhagen, M. D. (2021). Learning Loss Due to School Closures During the COVID-19 Pandemic. Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America, 118(17), 1-7. https://doi.org/10.1073/pnas.2022376118
  • Hargreaves, A. (2020, Nisan 16). What’s next for schools after coronavirus? Here are 5 big issues and opportunities. The Conversation: https://theconversation.com/whats-next-for-schools-after-coronavirus-here-are-5-big-issues-and-opportunities-135004
  • Harris, A. (2020, Nisan 15). Leading a school during lockdown. My Chartered College: https://my.chartered.college/2020/04/leading-a-school-during-lockdown/
  • Hoadley, U. (2020). Schools in the time of COVID-19: Impacts of the Pandemic on Curriculum. Research on Socio-Economic Policy. Stellenbosch. https://www.researchgate.net/publication/345310078_Schools_in_the_Time_of_COVID-19_Impacts_of_the_Pandemic_on_Curriculum
  • Huong, L. T., & Jatturas, T. N. (2020, May 18). The Covid-19 Induced Learning Loss – What Is It And How It Can Be Mitigated? https://www.ukfiet.org/2020/the-covid-19-induced-learning-loss-what-is-it-and-how-it-can-be-mitigated/
  • Işık, M., & Bahat, İ. (2021). COVID 19: Eğitimde Yeni Arayışlar. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 4(1), 82-89. https://doi.org/10.32329/uad.797635
  • Kaffenberger, M. (2020, Haziran 4). Modeling the Long-Run Learning Impact of the COVID-19 Learning Shock: Actions to (More Than) Mitigate Loss. riseprogramme: https://riseprogramme.org/publications/modeling-long-run-learning-impact-covid-19-learning-shock-actions-more-mitigate-loss
  • Kayır, G., & Özçelik, F. U. (2018). İngilizce Dersindeki Yaz Tatili Öğrenme Kayıplarına İlişkin Öğretmen Görüşleri. Turkish Journal of Primary Education, 3(1), 33-45. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tujped/issue/39059/454659
  • Korkmaz, G., & Toraman, Ç. (2020). Are We Ready for the Post-COVID-19 Educational Practice? An Investigation into What Educators Think as to Online Learning. International Journal of Technology in Education and Science (IJTES), 4(4), 293-309. https://doi.org/10.46328/ijtes.v4i4.110
  • Kuhfeld, M., Soland, J., Tarasawa, B., Johnson, A., Ruzek, E., & Liu, J. (2020). Projecting the Potential İmpacts of COVID-19 School Closures on Academic Achievement. Educational Researcher, 49(8), 549-565. https://doi.org/10.3102/0013189X20965918
  • Kustyarini, K., Utami, S., & Koesmijati, E. (2020). The Importance Of Interactıve Learning Media in A New Cıvılızatıon Era. European Journal of Open Education and E-learning Studies, 5(2), 48-60. http://dx.doi.org/10.46827/ejoe.v5i2.3298
  • Mhlanga, D., & Moloi, T. (2020). COVID-19 and the Digital Transformation of Education: What Are We Learning on 4IR in South Africa? Education Sciences, 10(180), 1-11. https://doi.org/10.3390/educsci10070180
  • Ormrod, J. E. (2020). Öğrenme Psikolojisi (6. Baskı). (M. Baloğlu, Çev. Ed.). Ankara: Nobel Akademi Yayıncılık.
  • Özer, M., & Suna, E. H. (2020). COVID-19 Salgını ve Eğitim. M. Şeker, A. Özer, & C. Korkut içinde, Küresel Salgının Anatomisi İnsan ve Toplumun Geleceği (s. 171-192). Türkiye Bilimler Akademisi.
  • Paechter, M., Luttenberger, S., Macher, D., Berding, F., Papousek, I., Weiss, E. M., & Fink, A. (2015). The Effects of Nine-Week Summer Vacation: Losses in Mathematics and Gains in Reading. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 11(6), 1339-1413. https://doi.org/10.12973/eurasia.2015.1397a
  • Pensiero, N., Kelly, A., & Bokhove, C. (2020). Learning inequalities during the Covid-19 pandemic: how families cope with home-schooling. Southampton: University of Southampton research report. Retrieved from https://eprints.soton.ac.uk/442619/1/Covid_paper_20.07.2020.pdf
  • Rizk, J., & Hillier, C. (2020). “Everything’s technology now”: The role of technology in home- and school-based summer learning activities in Canada. Journal of Children and Media, https://doi.org/10.1080/17482798.2020.1778498
  • Sarı, T., & Nayır, F. (2020). Pandemi Dönemi Eğitim: Sorunlar ve Fırsatlar. Turkish Studies,15(4), 959-975. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44335
  • Seggie, F. N., & Bayyurt, Y. (2015). Nitel Araştırma Yöntem, Teknik, Analiz ve Yaklaşımları. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sezgin, F., Erdoğan, O., & Dağ, S. (2020). Ortaöğretim Öğrencilerinin Yaz Tatili Öğrenme Kayıpları: Aile Eğitim Düzeyine İlişkin Bir Analiz. Milli Eğitim, 49(226), 35-52. http://www.dergipark.org.tr/tr/pub/milliegitim/issue/54184/732689
  • Şahin, A. (2004). İlköğretimde Tatil Sonrası Öğrenme Kayıpları. Yüksek Lisans Tezi. Afyon: Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Şen, E. U. (2009). Yapılandırmacı Yaklaşım Temelli Yeni İlköğretim Programı Kılavuzluğunda Gerçekleştirilen Öğretim Etkinlikleri Sonrası Yaz Tatili Öğrenme Kayıpları. Yüksek Lisans Tezi. Samsun: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Telli Yamamoto, G., & Altun, D. (2020). Coronavirüs ve Çevrimiçi (Online) Eğitimin Önlenemeyen Yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34. https://doi.org/10.32329/uad.711110
  • Wyse, A. E., Stickney, E. M., Butz, D., Beckler, A., & Close, C. N. (2020). The Potential Impact of COVID-19 on Student Learning and How. Educational Measurement: Issues and Practice, 39(3), 60-64. https://doi.org/10.1111/emip.12357
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (11. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zaromb, F., Adler, R., Bruce, K., Attali, Y., & Rock, J. L. (2014). Using No-Stakes Educational Testing to Mitigate Summer Learning Loss: A Pilot Study. ETS Research Report. https://doi.org/10.1002/ets2.12021

Investigation of Learning Losses Experienced In Distance Education Process in the Line of Primary School Teachers Opinions

Yıl 2022, Cilt: 13 Sayı: 2, 588 - 603, 21.06.2022

Öz

In terms of the developmental characteristics of the students, the learning losses in the distance education process are mostly observed at the primary school level. Determining the learning losses experienced in primary school is essential for eliminating learning problems that may occur in the future. Primary school teachers who manage the distance education process are the ones who best observe the learning losses experienced by their students. In this context, the aim of the research is to examine the learning losses experienced by primary school students in the distance education process in line with the opinions of primary school teachers. The research was designed with a case study, one of the qualitative research methods. The participants of the research are 30 primary school teachers working in Ordu. The data collection tool is a semi-structured interview form created in line with expert opinion. Content analysis was used in the analysis of the data. Findings are presented in the form of definitions of primary school teachers about learning loss, the measures they take against learning loss, the courses with the highest and least learning loss, and suggestions for the compensation of learning losses. As a result of the research, common definitions of primary school teachers about the concept of learning loss were included. Primary school teachers preferred digital materials, close communication with families, individual interviews with students and parents when necessary, activities and materials, homework tracking and extra topic videos against learning losses. Primary school teachers stated that the most learning loss was experienced in mathematics and Turkish lessons. For Turkish lesson, learning loss is seen more in reading skills. Primary school teachers attach importance to make-up education activities in order to eliminate learning loss, and they suggest summer studies, course/private lessons, family involvement and changes in the curriculum.

Kaynakça

  • Akkaş Baysal, E., & Ocak, G. (2020). Covid-19 Salgını Sonrasında Okul Kavramındaki Paradigma Değişimine ve Okulların Yeniden Açılmasına İlişkin Öğretmen Görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 18(2), 676-705. https://doi.org/10.37217/tebd.787504
  • Angrist, N., Bergman, P., Brewster, C., & Matsheng, M. (2020). Stemming learning loss during the pandemic: A rapid randomized trial of a low-tech intervention in Botswana. Available at SSRN: https://dx.doi.org/10.2139/ssrn.3663098
  • Arı, A. (2004). Yaz Tatili Öğrenme Kaybı. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 243-258. https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/6759/292632
  • Arı, A. (2005). İlköğretim Okulu Öğrencilierinin Yaz Tatilindeki Öğrenme Kayıpları. Doktora Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Aslan, Silvia, Nugroho, B. S., Ramli, M., & Rusiadi. (2020). Teacher's Leadershıp Teachıng Startegy Supportıng Student Learning During the COVID-19 Disruptıon. Nidhomul Haq, 5(3), 321-333. https://doi.org/10.31538/ndh.v5i3.984
  • Azevedo, J. P., Hasan, A., Goldemberg, D., Iqbal, S. A., & Geven, K. (2020). Sımulating the Potential Impacts of COVID-19 School Closures on Schoolıng and Learning Outcomes: A Set of Global Estımates. Washington: World Bank. http://pubdocs.worldbank.org/en/798061592482682799/covid-and-education-June17-r6.pdf
  • Azorin, C. (2020). Beyond COVID-19 supernova.Is another education coming? Journal of Professional Capital and Community, 5(3/4), 381-390. https://doi.org/10.1108/JPCC-05-2020-0019
  • Baber, H. (2020). Determinants of Students’ Perceived Learning Outcome and Satisfaction in Online Learning during the Pandemic of COVID19. Journal of Education and e-Learning Research, 7(9), 285-292. https://doi.org/10.20448/journal.509.2020.73.285.292
  • Bailey, D. H., Duncan, G. J., Murnane, R. J., & Yeung, N. A. (2021). Achievement Gaps in the Wake of COVID-19. Educational Researcher, 20(10), 1-10. https://doi.org/10.3102/0013189X211011237
  • Balaman, F., & Hanbay Tiryaki, S. (2021). Corona Virüs (Covid-19) Nedeniyle Mecburi Yürütülen Uzaktan Eğitim Hakkında Öğretmen Görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(1), 52-84. https://doi.org/10.15869/itobiad.769798
  • Balcı, A. (2020). COVID-19 Özelinde Salgınların Eğitime Etkileri. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama, 3(3), 75-85. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijls/issue/58115/772767
  • Bao, X., Qu, H., Zhang, R., & Hogan, T. P. (2020). Literacy Loss in Kindergarten Children during COVID-19 School Closures. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(17), 1-12. https://doi.org/10.3390/ijerph17176371
  • Bayrakdar, S., & Güveli, A. (2020). Inequalities in home learning and schools’ provision of distance teaching during school. Colchester: University of Essex Institute for Social and Economic Research. https://www.iser.essex.ac.uk/research/publications/working-papers/iser/2020-09.pdf
  • Baz, B. (2021). COVID-19 Salgını Sürecinde Öğrencilerin Olası Öğrenme Kayıpları Üzerine Bir Değerlendirme. Temel Eğitim Dergisi, 3(1), 6-19. https://doi.org/10.52105/temelegitim.3.1.3
  • Bhamani, S., Makhdoom, A. Z., Bharuchi, V., Ali, N., Kaleem, S., & Ahmed, D. (2020). Home Learning in Times of COVID: Experiences of Parents. Journal of Education and Educational Development, 7(1), 09-26. http://dx.doi.org/10.22555/joeed.v7i1.326
  • Bielinski, J., Brown, R., & Wagner, K. (2020). COVID Slide: Research on Learning Loss & Recommendations to Close the Gap. İlluminate Education. https://f.hubspotusercontent20.net/hubfs/5196620/covid-19-slide-whitepaper.pdf
  • Borman, G. D. (2020, Haziran 1). What Can Be Done to Address Learning Losses Due to School Closures? edpolicyinca: https://edpolicyinca.org/publications/what-can-be-done-address-learning-losses-due-school-closures
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142. https://dergipark.org.tr/tr/pub/auad/issue/56247/773769
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2017). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (23.Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Cooper, H. (2003). Summer Learning Loss: The Problem and Some Solutions. ERIC Digest. (Report No. EDO-PS03-5). (ERIC Document Reproduction Service No. ED475391). ERIC database: https://eric.ed.gov/?id=ED475391
  • Creswell, J. W. (2019). Nitel Araştırmacılr İçin 30 Temel Beceri (2. Baskı). (H. Özcan, Çev.). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Çağırgan Gülten, D., Ergin, H., & Avcı, R. (2009). Bilgiyi İşleme Kuramı ve Anlamlandırmanın Matematik Öğretimi Üzerindeki Etkisi. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 1-10. https://dergipark.org.tr/tr/pub/iuhayefd/issue/8793/109893
  • Dhawan, S. (2020). Online Learning: A Panacea in the Time of COVID-19 Crisis. Journal of Educational Technology Systems 49(1), 5-22. https://doi.org/10.1177/0047239520934018
  • Di Pietro, G., Biagi, F., Costa, P., Karpinsiki, Z., & Mazza, J. (2020). The likely impact of COVID-19 on education: Reflections based on the existing literature and recent international datasets. EUR 30275 EN, Publications Office of the European Union, Luxembourg, ISBN 978-92-76-19937-3. https://doi.org/10.2760/126686
  • Dutta, A. (2020). Impact of Digital Social Media on Indian Higher Education: Alternative Approaches of Online Learning during COVID-19 Pandemic Crisis. International Journal of Scientific and Research Publications, 10(5), 604-611. http://dx.doi.org/10.29322/IJSRP.10.05.2020.p10169
  • Engzell, P., Frey, A., & Verhagen, M. D. (2021). Learning Loss Due to School Closures During the COVID-19 Pandemic. Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America, 118(17), 1-7. https://doi.org/10.1073/pnas.2022376118
  • Hargreaves, A. (2020, Nisan 16). What’s next for schools after coronavirus? Here are 5 big issues and opportunities. The Conversation: https://theconversation.com/whats-next-for-schools-after-coronavirus-here-are-5-big-issues-and-opportunities-135004
  • Harris, A. (2020, Nisan 15). Leading a school during lockdown. My Chartered College: https://my.chartered.college/2020/04/leading-a-school-during-lockdown/
  • Hoadley, U. (2020). Schools in the time of COVID-19: Impacts of the Pandemic on Curriculum. Research on Socio-Economic Policy. Stellenbosch. https://www.researchgate.net/publication/345310078_Schools_in_the_Time_of_COVID-19_Impacts_of_the_Pandemic_on_Curriculum
  • Huong, L. T., & Jatturas, T. N. (2020, May 18). The Covid-19 Induced Learning Loss – What Is It And How It Can Be Mitigated? https://www.ukfiet.org/2020/the-covid-19-induced-learning-loss-what-is-it-and-how-it-can-be-mitigated/
  • Işık, M., & Bahat, İ. (2021). COVID 19: Eğitimde Yeni Arayışlar. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 4(1), 82-89. https://doi.org/10.32329/uad.797635
  • Kaffenberger, M. (2020, Haziran 4). Modeling the Long-Run Learning Impact of the COVID-19 Learning Shock: Actions to (More Than) Mitigate Loss. riseprogramme: https://riseprogramme.org/publications/modeling-long-run-learning-impact-covid-19-learning-shock-actions-more-mitigate-loss
  • Kayır, G., & Özçelik, F. U. (2018). İngilizce Dersindeki Yaz Tatili Öğrenme Kayıplarına İlişkin Öğretmen Görüşleri. Turkish Journal of Primary Education, 3(1), 33-45. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tujped/issue/39059/454659
  • Korkmaz, G., & Toraman, Ç. (2020). Are We Ready for the Post-COVID-19 Educational Practice? An Investigation into What Educators Think as to Online Learning. International Journal of Technology in Education and Science (IJTES), 4(4), 293-309. https://doi.org/10.46328/ijtes.v4i4.110
  • Kuhfeld, M., Soland, J., Tarasawa, B., Johnson, A., Ruzek, E., & Liu, J. (2020). Projecting the Potential İmpacts of COVID-19 School Closures on Academic Achievement. Educational Researcher, 49(8), 549-565. https://doi.org/10.3102/0013189X20965918
  • Kustyarini, K., Utami, S., & Koesmijati, E. (2020). The Importance Of Interactıve Learning Media in A New Cıvılızatıon Era. European Journal of Open Education and E-learning Studies, 5(2), 48-60. http://dx.doi.org/10.46827/ejoe.v5i2.3298
  • Mhlanga, D., & Moloi, T. (2020). COVID-19 and the Digital Transformation of Education: What Are We Learning on 4IR in South Africa? Education Sciences, 10(180), 1-11. https://doi.org/10.3390/educsci10070180
  • Ormrod, J. E. (2020). Öğrenme Psikolojisi (6. Baskı). (M. Baloğlu, Çev. Ed.). Ankara: Nobel Akademi Yayıncılık.
  • Özer, M., & Suna, E. H. (2020). COVID-19 Salgını ve Eğitim. M. Şeker, A. Özer, & C. Korkut içinde, Küresel Salgının Anatomisi İnsan ve Toplumun Geleceği (s. 171-192). Türkiye Bilimler Akademisi.
  • Paechter, M., Luttenberger, S., Macher, D., Berding, F., Papousek, I., Weiss, E. M., & Fink, A. (2015). The Effects of Nine-Week Summer Vacation: Losses in Mathematics and Gains in Reading. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 11(6), 1339-1413. https://doi.org/10.12973/eurasia.2015.1397a
  • Pensiero, N., Kelly, A., & Bokhove, C. (2020). Learning inequalities during the Covid-19 pandemic: how families cope with home-schooling. Southampton: University of Southampton research report. Retrieved from https://eprints.soton.ac.uk/442619/1/Covid_paper_20.07.2020.pdf
  • Rizk, J., & Hillier, C. (2020). “Everything’s technology now”: The role of technology in home- and school-based summer learning activities in Canada. Journal of Children and Media, https://doi.org/10.1080/17482798.2020.1778498
  • Sarı, T., & Nayır, F. (2020). Pandemi Dönemi Eğitim: Sorunlar ve Fırsatlar. Turkish Studies,15(4), 959-975. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44335
  • Seggie, F. N., & Bayyurt, Y. (2015). Nitel Araştırma Yöntem, Teknik, Analiz ve Yaklaşımları. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sezgin, F., Erdoğan, O., & Dağ, S. (2020). Ortaöğretim Öğrencilerinin Yaz Tatili Öğrenme Kayıpları: Aile Eğitim Düzeyine İlişkin Bir Analiz. Milli Eğitim, 49(226), 35-52. http://www.dergipark.org.tr/tr/pub/milliegitim/issue/54184/732689
  • Şahin, A. (2004). İlköğretimde Tatil Sonrası Öğrenme Kayıpları. Yüksek Lisans Tezi. Afyon: Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Şen, E. U. (2009). Yapılandırmacı Yaklaşım Temelli Yeni İlköğretim Programı Kılavuzluğunda Gerçekleştirilen Öğretim Etkinlikleri Sonrası Yaz Tatili Öğrenme Kayıpları. Yüksek Lisans Tezi. Samsun: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Telli Yamamoto, G., & Altun, D. (2020). Coronavirüs ve Çevrimiçi (Online) Eğitimin Önlenemeyen Yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34. https://doi.org/10.32329/uad.711110
  • Wyse, A. E., Stickney, E. M., Butz, D., Beckler, A., & Close, C. N. (2020). The Potential Impact of COVID-19 on Student Learning and How. Educational Measurement: Issues and Practice, 39(3), 60-64. https://doi.org/10.1111/emip.12357
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (11. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zaromb, F., Adler, R., Bruce, K., Attali, Y., & Rock, J. L. (2014). Using No-Stakes Educational Testing to Mitigate Summer Learning Loss: A Pilot Study. ETS Research Report. https://doi.org/10.1002/ets2.12021
Toplam 51 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Süleyman Erkam Sulak 0000-0003-4042-891X

Alperen Şükrü Çapanoğlu 0000-0001-5809-9777

Yayımlanma Tarihi 21 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 14 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 13 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Sulak, S. E., & Çapanoğlu, A. Ş. (2022). Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri Doğrultusunda Uzaktan Eğitim Sürecinde Yaşanan Öğrenme Kayıplarının İncelenmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(2), 588-603. https://doi.org/10.36362/gumus.1036653