BibTex RIS Cite

-

Year 2013, Volume: 4 Issue: 8, 0 - , 01.06.2013

Abstract

In this study, it is investigated that effect of volume and liking in a store musics in terms of consumers’ demographic characteristics. To this end in Trabzon, there were face to face questionnaire with 389 consumer. In the analysis of questionnaire, t-test and variance analysis testes were used. Results indicate that loud music is repulsive to consumer and linking of music isn’t so much increase of consumer’ store stay time.

Mağaza Müziklerinde Ses ve Beğeninin Tüketiciler Üzerindeki Etkisi

Year 2013, Volume: 4 Issue: 8, 0 - , 01.06.2013

Abstract

Bu çalışmada, mağazada müziklerinde ses ve beğeninin etkisi tüketicilerin demografik özellikleri açısından incelenmiştir. Bu amaçla Trabzon ilinde yaşayan 389 tüketici ile yüz yüze yapılmıştır. Anketlerin analizinde t-testi ve varyans analizinden faydalanılmıştır. Sonuçlar; özellikle yüksek sesli müziğin tüketicilere itici geldiği ve beğenilen müziğin de tüketicilerin alışveriş mekânların da geçirdikleri süreyi arttırmalarına fazla sebep olmadığı yöndedir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Emsal Merve Biçer This is me

Fazıl Kırkbir This is me

Mehmet Cançelik This is me

Publication Date June 1, 2013
Submission Date February 1, 2014
Published in Issue Year 2013 Volume: 4 Issue: 8

Cite

APA Biçer, E. M., Kırkbir, F., & Cançelik, M. (2013). Mağaza Müziklerinde Ses ve Beğeninin Tüketiciler Üzerindeki Etkisi. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(8).