In this study, it is investigated that effect of volume and liking in a store musics in terms of consumers’ demographic characteristics. To this end in Trabzon, there were face to face questionnaire with 389 consumer. In the analysis of questionnaire, t-test and variance analysis testes were used. Results indicate that loud music is repulsive to consumer and linking of music isn’t so much increase of consumer’ store stay time.
Bu çalışmada, mağazada müziklerinde ses ve beğeninin etkisi tüketicilerin demografik özellikleri açısından incelenmiştir. Bu amaçla Trabzon ilinde yaşayan 389 tüketici ile yüz yüze yapılmıştır. Anketlerin analizinde t-testi ve varyans analizinden faydalanılmıştır. Sonuçlar; özellikle yüksek sesli müziğin tüketicilere itici geldiği ve beğenilen müziğin de tüketicilerin alışveriş mekânların da geçirdikleri süreyi arttırmalarına fazla sebep olmadığı yöndedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2013 |
Gönderilme Tarihi | 1 Şubat 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 4 Sayı: 8 |