Kalite, işletmenin tüm yönlerini etkiler ve etkileyici maliyet sonuçlarına sahiptir. En açık etkisi, düşük kalitenin hoşnutsuz müşteriler oluşturduğunda görülür ve sonunda işin kaybına götürür. Dış başarısızlık maliyetleri, müşteri tarafında oluşan kalite sorunları ile ilgilidir. Bu maliyetler, müşteri güveni ve sadakatini geri kazanmak zor olduğu için özellikle tahripkâr olabilir. Bu çalışmanın amacı kalite yazınında yer alan dış başarısızlık kalite maliyetlerini, gerçek bir olay yardımıyla incelemek ve somutlaştırmaktır. Toyota, 28 Ocak 2010 tarihinden itibaren yaklaşık 2,3 milyon aracı kalite yazınında dış başarısızlık maliyeti anlamına gelen gaz pedalı problemi nedeniyle geri çağırdığını duyurdu. Bu geri çağırma olayı, araştırma konusu olarak seçilmiştir. Toyota, dünya ölçeğinde bir işletme ve 1960’lı yıllardan beri kalite kültürüne sahip olması nedeniyle diğer araç üreticileri arasından seçilmiştir. Çalışma metodu olarak örnek olay incelenmesi metodu kullanılmıştır. İşletmenin satış kayıplarına uğradığı, tazminat ödediği (1,1 milyar dolar), garanti kapsamında değiştirilecek parçaların maliyetinin yaklaşık 1,4 milyar euro olarak tahmin edildiği, ürün fiyatlarında indirime ve ürün garanti sürelerinde uzatıma gidildiği gibi bulgular çalışmanın öne çıkan sonuçlarındandır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 15, 2014 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 2 Issue: 4 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.