Bu tanımlayıcı
çalışma Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinin tamamlayıcı
ve alternatif tıp (TAT)’ı bilme ve kullanma durumunu değerlendirmek için
yapılmıştır. Çalışma yaz döneminde eğitim gören 172 hemşirelik öğrencisi ile
yürütülmüştür. Veriler araştırmacılar tarafından literatüre dayalı hazırlanan
veri toplama formu ile toplanmıştır. Veri toplama formu; sosyo-demografik özellikler,
öğrencilerin TAT bilgisi, kullanma oranı ve yararlanma durumları hakkındaki
sorulardan oluşmaktadır. Veriler lisanslı SPSS 20 istatistik programı ile
değerlendirilmiştir. Öğrencilerin büyük çoğunluğu TAT yöntemlerini sağlık
problemlerini ortadan kaldırma yönünden çok önemli (%60,5) ve önemli (%6,4)
olarak değerlendirmiştir. TAT yöntemlerinin en çok ağrıyı azaltmada
kullanıldığı bulunmuştur. Özellikle kız öğrenciler arasında en çok bilinen ve
kullanılan yöntem; dua etme ve masaj olarak belirtilirken; erkek öğrenciler
tarafından ise masaj yöntemi belirtilmiştir. Sonuç olarak; TAT yöntemleri
hemşirelik ve diğer sağlık bilimleri öğrencilerinin eğitim müfredatında yer
almalı ve hizmet içi eğitimlerde bu konulara yer verilmelidir.
This descriptive
study was conducted to assess the knowledge and usage rate of CAM in School of Health
Sciences students. This survey was carried out with 172 nursing students which
were taking education during the summer term. The datas were collected with the
questionnaire form that is prepared by the researchers based on literature. The
questionnaire form consisted of items about sociodemographic characteristics, knowledge,
usage rate and benefits situations of the CAM in the students. Datas were
evaluated by using licensed SPSS 20. The majority of students evaluated that
CAM methods are very important (60.5%) or important (6.4%) in eliminating
health problems. CAM methods were found to be used mainly for relieving pain.
The most known and used methods were praying and massage among female
students. On the other hand, males more
commonly used massage method compared to females. In conclusion, we recommend
that CAM methods should be included in the curriculum of nursing and other
health sciences education and that in-service training should be included to
these issues.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 31, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 5 Issue: 4 |