Araştırma, hemşirelik öğrencilerinin kültürel
farkındalığı ve kültürlerarası hemşirelik dersine yönelik düşüncelerini
değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Tanımlayıcı tipte olan araştırma,
Mayıs-Ekim 2015 tarihleri arasında Afyon Sağlık Yüksekokulu’nda öğrenim gören, kültürlerarası hemşirelik dersi almış olan ve
araştırmaya katılmayı kabul eden 125 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma
için ilgili kurumdan gerekli etik kurul izni ve öğrencilerden yazılı onam alınmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde sayı,
yüzde, ki-kare, korelasyon analizi ve CHAID analizi kullanılmıştır. Veriler %95’lik
güven aralığında, p<0,05 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir.
Araştırmaya
katılan öğrencilerin yaş ortalaması 19,7±1,32’dir. Öğrencilerin %63.4’ünün (79) maddi durumlarının iyi
olduğu, %70.5’inin (88) kız olduğu, kız
öğrencilerin %82.1’inin (72) ve erkek öğrencilerin %78.8’inin (32) düz lise
mezunu olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin %91.2’si (114) hasta bakımı
sürecinde hastanın kültürel özelliklerini dikkate aldıklarını, %68’i (85) farklı
kültüre mensup hastalarda iletişim problemleri yaşadıklarını belirtmiştir.
Hemşirelik lisans
programlarının kültürel farkındalık sağlayacak şekilde düzenlenmesi
önerilmektedir.
Kültürlerarası Hemşirelik Kültürel Farkındalık Hemşirelik Öğrencileri
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 4 |