Bu
çalışma Gümüşhane Üniversitesi’nde hemşirelik bölümünde okuyan öğrencilerin,
hemşirelik mesleğini geliştirmek için önerilerini değerlendirmek amacı ile
tanımlayıcı olarak yapılmıştır.
Gerekli kurum izinleri alındıktan sonra çalışmaya
gönüllü olarak katılmayı kabul eden, 242 hemşirelik öğrencisi ile görüşüldü.
Veriler SPSS paket programında frekans ve ki kare testleri ile analiz edildi.
Öğrencilerin yaş ortalaması 20,91±1,82 (min:17, max:26) dir. Öğrencilerin
%64’ü kadın, %94,6’sı çalışmıyor, %37,2’si 1. sınıftır. Öğrencilerin %71,1’i
bölümü isteyerek seçmiş, %95’i mesleğini önemsemekte, %47,5’i güncel hemşirelik
uygulamalarını ve girişimlerini takip ettiklerini belirtmişlerdir.
Öğrencilerin bölümü isteyerek seçme
ve mesleklerini önemseme durumları (X2:24,410, p:0,00),
mesleği önemseme durumlarına göre güncel hemşirelik uygulama ve girişimlerini
takip etme (X2:4,816, p:0,28),
hemşirelik yönetmeliğini bilme ve mesleği önemseme (X2: 0,791, p:0,280) durumları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklar belirlendi.
Katılımcıların %33,6’sı meslek
motivasyonu için ödüllendirmenin gerekli olduğunu savunurken, %31’i mesleğin gelişimi için alana özgü
eğitimlerin verilmesi gerektiğini ifade etmiştir.
Son
zamanlarda hemşirelik bölümünü öğrenciler isteyerek seçmekte ve mesleklerini önemsemektedirler.
Ekip bilinci ile
hemşirelik alanında branşlaşmanın ve örgütlenmenin sağlanması, kanıt temelli
uygulamaları içeren hizmet içi eğitimlerin verilmesi mesleğin gelişmesi için
önemli faktörlerdir.
Hemşirelik, Meslek İlerlemesi, Bilimsellik
Nursıng students
opınıons ın developıng nursıng
ABSTRACT
This study was carried out with
the aim of evaluating the proposals of students studying in nursing department
of Gümüşhane University to develop nursing profession.
After
the required institutional leave was obtained, 242 nursing students were
interviewed who volunteered to participate in the study. The data were analyzed
by frequency and chi-square tests in the SPSS package program
The average age of
the students is 20.91 ± 1.82 (min: 17, max: 26). %64 of the students are
female, % 94.6 are not working, % 37.2 are in the first class. %71.1 of the
students voluntarily selected the department, %95 considered their occupation, and % 47.5 stated that they were following
current nursing practices and initiatives.
(X2: 24.410, p: 0.00), follow
current nursing practices and initiatives according to occupational care status
(X2: 4.816, p: 0.28), awareness of nursing regulations and care of the
profession (X2: 0.791, p: 0.280), statistically significant differences were
determined.
While
%33.6 of respondents said that it is necessary to award for occupational
motivation, %31 stated that field-specific training should be given for the
development of the profession.
In recent times,
nursing students have been willing to choose and care about their profession.
Providing branching and organization in the field of nursing with team
awareness, providing in-service training that includes evidence-based practices
is an important factor for the development of the profession.
Nursing, Progress,
Scientific
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 2 |