Ebelik, ülkemizde eğitim yolu ile edinilen ilk kadın
mesleklerindendir. Sağlık Bakanlığı’nın bünyesinde kadrolu istihdam edilmek
için diğer meslek grupları gibi, ebelerin önündeki en büyük engel Kamu
Personeli Seçme Sınavı (KPSS)’dır. Bu çalışmada, ebelik öğrencilerinin mesleğe
geçiş yapabilmeleri için başarmak zorunda oldukları KPSS’ye ilişkin
görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır.
Bu araştırmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır.
Araştırmanın örneklemini 2016-2017 Eğitim-Öğretim yılında bir devlet
üniversitesinin sağlık yüksekokulunun 3. ve 4. sınıfında öğrenim gören ebelik
bölümü öğrencileri (n=168) oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak anket formu
ve KPSS ile ilgili ifadelerin yer aldığı form kullanılmıştır. Verilerin
analizinde her soruya ve ifadeye yönelik frekans ve yüzde dağılımları
yapılmıştır.
Araştırmaya katılan ebelik öğrencilerinin %53’ü 3.
sınıf, %47’si ise 4. sınıftır. Öğrencilerin %74,4’ü KPSS’nin sağlık alanında
eğitim almış kişilerin atanması için uygun bir sınav olmadığı, %73,2’si KPSS
yerine mesleki becerilere yönelik uygulamayı değerlendiren sınavların olması
gerektiği, %69,6’sı KPSS’nin iki yılda bir yapılmasının ideal bir uygulama
olmadığı, %70,8’i KPSS’de yer alan soru sayısının adayların bilgisini ölçmek
için yeterli olmadığı, %79,2’si KPSS’nin mesleki bilgi ve beceriyi ön plana
çıkaran bir sınav olmadığı, %75’i KPSS’ye hazırlanmanın yıpratıcı bir süreç
olduğu gibi görüşlere sahiptir.
Araştırmadan elde ettiğimiz bulgulara göre, kamu
kurumlarına atamalarda uygulanan sınav içeriğinin mesleki bilgi ve becerilerin
ölçülebildiği şekilde düzenlenmesinin daha uygun olabileceği sonucuna
ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 2 |