Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

An Investigation of Nursing Students' Anxiety Regarding the Practice of Public Health Nursing

Yıl 2022, Cilt: 11 Sayı: 3, 1160 - 1166, 27.09.2022
https://doi.org/10.37989/gumussagbil.1093752

Öz

In this study, it was aimed to determine the thoughts and anxiety levels of the senior students studying in the nursing department about the practice of public health nursing. The population of the research consists of students studying in the last year of the Faculty of Health Sciences Nursing Department at a state university and taking Public Health Nursing course. For the collected data, the descriptive features form prepared by the researchers and the State-Trait Anxiety Inventory were used. The questionnaire form was collected twice, before and after the application. The mean age of the nursing students included in the study was 22.23±1.32. 60.6% of the final year students stated that their theoretical knowledge was sufficient for public health practice, 70.4% were ready to practice, 64.8% were afraid of having a negative experience during public health practice, 50.7% % of them stated that it was an application they were afraid to do, and 35.2% of them stated that their feelings about the application were uncertain. When the anxiety scores of the students before and after the public health nursing practice were compared, no significant difference was found between them (p<0.05). Although 64.8% of the students were afraid of having a negative experience, there was no difference between the anxiety levels of the students before and after the public health nursing practice. This result makes us think that this application is different from others and that students feel more comfortable.

Kaynakça

  • 1. Solvik, E. and Struksnes, S. (2018). “Training Nursing Skills: A Quantitative Study of Nursing Students’ Experiences Before and After Clinical Practice”. Nursing Research and Practice Hindawi, 1, 1-9. https://doi.org/10.1155/2018/8984028 2. Polat, Ş, Ayyıldız Erkan, H. Çınar, G. ve Doğrusöz, L.A. (2018). “Bir Üniversite Hastanesinde Klinik Uygulama Yapan Öğrenci Hemşirelerin Uygulama Alanlarına Yönelik Görüşleri”. Journal of Health and Nursing Management, 5 (2), 64-74.
  • 3. Türkmen, A.S, Taş Arslan, F, Özkan, S, Çelen, R. ve Altınparmak, D. (2016). “Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Dersi Alan Öğrencilerin Pediatri Klinik Uygulama Becerisi, Kaygı Düzeyleri ve İlişkili Faktörler”. Uluslararası Hakemli Hemşirelik Araştırmaları Dergisi, 7 (2), 136-155.
  • 4. Karagözoğlu, Ş, Özden, D, Türk, G. ve Tok Yıldız, F. (2014). “Klasik ve Entegre Müfredat Programı Hemşirelik Öğrencilerinin İlk Klinik Uygulamada Yaşadıkları Kaygı, Klinik Stres Düzeyi ve Etkileyen Bazı Faktörler”. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 7 (4), 266-274.
  • 5. Galletta, M, Portoghese, I, Gonzales, C.I.A, Melis, P, Marcias, G, Campagna, M, Minerba, L. and Sardu, C. (2017). “Lack of Respect, Role Uncertainty and Satisfaction With Clinical Practice Among Nursing Students: The Moderating Role of Supportive Staff”. Acta Bio Medica: Atenei Parmensis, 88 (3), 43-50.
  • 6. Sharif, F. and Masoumi, S. (2005). “A Qualitative Study of Nursing Student Experiences of Clinical Practice”. BMC Nursing, 4 (1), 1-7.
  • 7. Ağaçdiken, S, Boğa, N.M. ve Özdelikara, A. (2016). “Hemşirelik Öğrencilerinin Hemşirelik Eğitimine Yönelik Yaşadıkları Stres Düzeyinin Belirlenmesi”. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi, 1 (1), 1-19.
  • 8. Taslak, S. ve Işıkay, Ç. (2015). “Hemşirelik Bölümü Öğrencilerinin Eğitim Algıları İle Kaygı ve Umutsuzluk Düzeylerine Yönelik Bir Araştırma: Sağlık Yüksekokulu Örneği ”. SDÜ Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6 (3), 108-115.
  • 9. Sevinç, S. ve Özdemir, S. (2017). “Hemşirelik Öğrencilerinin Kaygı ve Umutsuzluk İlişkisi: Kilis Örneği”. Turkish Journal of Research & Development in Nursing, 19 (2), 14-24.
  • 10. Ayyıldız, T. Konuk Şener, D. Veren, F. Kulakçı, H. Akkan, F. Ada, A. Aldoğan, A. Yeral, K. Emek, A. Tetik, D. ve Dinç, K. (2014). “Hemşirelik Öğrencilerinin Akademik Başarılarını Etkileyen Faktörler”. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 5 (3), 222-228.
  • 11. Baysan Arabacı, L. Akın Korhan, E. Tokem, Y. ve Torun, R. (2015). “Hemşirelik Birinci Sınıf Öğrencilerinin İlk Klinik Deneyim Öncesi-Sırası ve Sonrası Anksiyete ve Stres Düzeyleri ve Etkileyen Faktörler”. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 2 (1), 1-16.
  • 12. Özen Kutanis, R. ve Tunç, T. (2013). “Hemşirelerde Benlik Saygısı İle Durumluk ve Sürekli Kaygı Arasındaki İlişki: Bir Üniversite Hastanesi Örneği. ” İş, Güç: The Journal of Industrial Relations & Human Resources, 15 (2), 1-15.
  • 13. Bayar, K. Çadır, G. ve Bayar, B. (2009). “Hemşirelik Öğrencilerinin Klinik Uygulamaya Yönelik Düşünce ve Kaygı Düzeylerinin Belirlenmesi”. TAF Preventive Medicine Bulletin, 8 (1), 37-42.
  • 14. Evgin, D, Çalışkan, Z. ve Caner, N. (2017). “Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü Öğrencilerinin Klinik Uygulama Öncesi Kaygı Düzeyleri ve Stresle Başa Çıkma Tarzları”. SDÜ Sağlık Bilimleri Dergisi, 8(3), 22-28.
  • 15. Açıksöz, S, Uzun, Ş. ve Arslan, F. (2016). “Hemşirelik Öğrencilerinde Öz Yeterlilik Algısı İle Klinik Uygulamaya İlişkin Kaygı ve Stres Durumu Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. Gülhane Tıp Dergisi, 58 (1), 129-35.
  • 16. Gök Uğur, H. ve Çatıker, A. (2019). “Halk Sağlığı Hemşireliği Dersi Kapsamında Yapılan Ev Ziyaretleri İle İlişkili Öğrenci Hemşirelerin Görüşlerinin Belirlenmesi”. Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi, 2 (3), 139-149.
  • 17. Altay, B. ve Öz, Ö. (2016). “Hemşirelik Bölümü Son Sınıf Öğrencilerinin Halk Sağlığı Kapsamında Yaptıkları Ev Ziyaretlerinde Karşılaştıkları Güçlükler ve Profesyonel Hemşirelik Rolleri”. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi, 1 (1), 87-98.
  • 18. Hacıalioğlu, N. (2019). Halk Sağlığı Hemşireliği. In: B. ERCİ (Ed). Halk Sağlığı Hemşireliği (17-27). Elazığ: Nobel Tıp Kitabevi
  • 19. Kuru Alıcı, N. ve Emiroğlu, O.N. (2019). “Halk Sağlığı Hemşireliği Dersi Kapsamında Ev Ziyareti Yapılan Bireylerin Uygulamaya İlişkin Deneyimleri: Nitel Çalışma”. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 12 (1), 80-87.
  • 20. Farrelly, T. Flaherty, S. and Healy, H. (2019). “ The Challenges to Public Health Nurse Practice in Rural Ireland ”. Public Health Nursing, 36 (3), 341-347.
  • 21. Rani, S. and Kaur, P. (2018). “Assess The Attitude of The Women Towards Home Visiting By Nursing Students in Selected Rural Community Area”. International Journal of Science and Research, 8 (2), 31-34.
  • 22. Borges, F.R, Avelino, C.C.V, Scalon da Costa, L.C, Laurenço, D.S, Durval de Sa, M. and Takamatsu Goyata, S.L. (2017). “ Teaching About Home Visits to University Students ”. Rev Rene, 18 (1), 129-38.
  • 23. Kalanlar, B. (2018). “Sağlık Eğitiminde Staj Uygulaması Olarak Ev Ziyaretleri Hakkında Öğrencilerin Düşünce ve Görüşleri”. ACU Sağlık Bilimleri Dergisi, 9 (2), 156-162.
  • 24. Backes, D.S, Haeffner, L, Dorin, L, Oetting-Rob, C, Backes, M.S, Erdmann, A.L. and Büscher A. (2017). “Meaning of Home Visits to Brazilian Health Students”, Nurse Care Open Acces Journal, 4 (1), 358‒363.
  • 25. Öner, N. and Le Compte, A. (1983). “Durumluk- Sürekli Kaygı Envanteri El Kitabı”. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınları.
  • 26. Ünsar, S. Erol, Ö. ve Turan, N. (2006). “Meslek Esasları Dersi Alan Hemşirelik ve Ebelik 1. Sınıf Öğrencilerinin Durumluk-Sürekli Kaygı Düzeylerinin Belirlenmesi”. Hemşirelik Forumu Dergisi, 3, 94-99.

Hemşirelik Öğrencilerinin Halk Sağlığı Hemşireliği Uygulamasına Yönelik Kaygı Durumlarının İncelenmesi

Yıl 2022, Cilt: 11 Sayı: 3, 1160 - 1166, 27.09.2022
https://doi.org/10.37989/gumussagbil.1093752

Öz

Bu çalışmada hemşirelik bölümünde okuyan son sınıf öğrencilerinin halk sağlığı hemşireliği uygulamasına yönelik olarak düşünce ve kaygı düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma evrenini bir devlet üniversitesinde ki Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümünde son sınıfında okuyan ve Halk Sağlığı Hemşireliği dersi alan öğrenciler oluşturmaktadır. Toplanan veriler için araştırmacılar tarafından hazırlanan tanıtıcı özellikler formu ve Durumluk-Sürekli Kaygı Ölçeği kullanıldı. Anket formu uygulama öncesi ve sonrası olmak üzere iki kere toplanmıştır. Araştırmaya dâhil olan hemşirelik öğrencilerinin yaş ortalaması 22,23±1,32’dir. Son sınıfta okuyan öğrencilerin %60,6’sı teorik bilgisinin halk sağlığı uygulaması için yeterli düzeyde olduğunu, %70,4’ü uygulamaya çıkmaya hazır olduğunu, %64,8’i halk sağlığı hemşireliği uygulaması esnasında olumsuz deneyim yaşamaktan korktuğunu, %50,7’si yapmaktan korktuğu bir uygulama olduğunu, %35,2’si uygulama ile ilgili hissettiği duygularında belirsizlikler hâkim olduğunu ifade etmiştir. Halk sağlığı hemşireliği uygulama öncesinde ve sonrasında öğrencilerin kaygı puanları karşılaştırıldığında aralarında anlamlı bir fark bulunmamıştır (p<0.05). Öğrencilerin %64,8’i olumsuz bir deneyim yaşamaktan korksa da, halk sağlığı hemşireliği uygulama öncesi ve sonrasında, öğrencilerin kaygı durumları arasında bir fark bulunmamıştır. Bu sonuç bize bu uygulamanın diğerlerinden farklı olduğunu ve öğrencilerin daha rahat hissettiklerini düşündürmektedir.

Kaynakça

  • 1. Solvik, E. and Struksnes, S. (2018). “Training Nursing Skills: A Quantitative Study of Nursing Students’ Experiences Before and After Clinical Practice”. Nursing Research and Practice Hindawi, 1, 1-9. https://doi.org/10.1155/2018/8984028 2. Polat, Ş, Ayyıldız Erkan, H. Çınar, G. ve Doğrusöz, L.A. (2018). “Bir Üniversite Hastanesinde Klinik Uygulama Yapan Öğrenci Hemşirelerin Uygulama Alanlarına Yönelik Görüşleri”. Journal of Health and Nursing Management, 5 (2), 64-74.
  • 3. Türkmen, A.S, Taş Arslan, F, Özkan, S, Çelen, R. ve Altınparmak, D. (2016). “Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Dersi Alan Öğrencilerin Pediatri Klinik Uygulama Becerisi, Kaygı Düzeyleri ve İlişkili Faktörler”. Uluslararası Hakemli Hemşirelik Araştırmaları Dergisi, 7 (2), 136-155.
  • 4. Karagözoğlu, Ş, Özden, D, Türk, G. ve Tok Yıldız, F. (2014). “Klasik ve Entegre Müfredat Programı Hemşirelik Öğrencilerinin İlk Klinik Uygulamada Yaşadıkları Kaygı, Klinik Stres Düzeyi ve Etkileyen Bazı Faktörler”. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 7 (4), 266-274.
  • 5. Galletta, M, Portoghese, I, Gonzales, C.I.A, Melis, P, Marcias, G, Campagna, M, Minerba, L. and Sardu, C. (2017). “Lack of Respect, Role Uncertainty and Satisfaction With Clinical Practice Among Nursing Students: The Moderating Role of Supportive Staff”. Acta Bio Medica: Atenei Parmensis, 88 (3), 43-50.
  • 6. Sharif, F. and Masoumi, S. (2005). “A Qualitative Study of Nursing Student Experiences of Clinical Practice”. BMC Nursing, 4 (1), 1-7.
  • 7. Ağaçdiken, S, Boğa, N.M. ve Özdelikara, A. (2016). “Hemşirelik Öğrencilerinin Hemşirelik Eğitimine Yönelik Yaşadıkları Stres Düzeyinin Belirlenmesi”. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi, 1 (1), 1-19.
  • 8. Taslak, S. ve Işıkay, Ç. (2015). “Hemşirelik Bölümü Öğrencilerinin Eğitim Algıları İle Kaygı ve Umutsuzluk Düzeylerine Yönelik Bir Araştırma: Sağlık Yüksekokulu Örneği ”. SDÜ Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6 (3), 108-115.
  • 9. Sevinç, S. ve Özdemir, S. (2017). “Hemşirelik Öğrencilerinin Kaygı ve Umutsuzluk İlişkisi: Kilis Örneği”. Turkish Journal of Research & Development in Nursing, 19 (2), 14-24.
  • 10. Ayyıldız, T. Konuk Şener, D. Veren, F. Kulakçı, H. Akkan, F. Ada, A. Aldoğan, A. Yeral, K. Emek, A. Tetik, D. ve Dinç, K. (2014). “Hemşirelik Öğrencilerinin Akademik Başarılarını Etkileyen Faktörler”. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 5 (3), 222-228.
  • 11. Baysan Arabacı, L. Akın Korhan, E. Tokem, Y. ve Torun, R. (2015). “Hemşirelik Birinci Sınıf Öğrencilerinin İlk Klinik Deneyim Öncesi-Sırası ve Sonrası Anksiyete ve Stres Düzeyleri ve Etkileyen Faktörler”. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 2 (1), 1-16.
  • 12. Özen Kutanis, R. ve Tunç, T. (2013). “Hemşirelerde Benlik Saygısı İle Durumluk ve Sürekli Kaygı Arasındaki İlişki: Bir Üniversite Hastanesi Örneği. ” İş, Güç: The Journal of Industrial Relations & Human Resources, 15 (2), 1-15.
  • 13. Bayar, K. Çadır, G. ve Bayar, B. (2009). “Hemşirelik Öğrencilerinin Klinik Uygulamaya Yönelik Düşünce ve Kaygı Düzeylerinin Belirlenmesi”. TAF Preventive Medicine Bulletin, 8 (1), 37-42.
  • 14. Evgin, D, Çalışkan, Z. ve Caner, N. (2017). “Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü Öğrencilerinin Klinik Uygulama Öncesi Kaygı Düzeyleri ve Stresle Başa Çıkma Tarzları”. SDÜ Sağlık Bilimleri Dergisi, 8(3), 22-28.
  • 15. Açıksöz, S, Uzun, Ş. ve Arslan, F. (2016). “Hemşirelik Öğrencilerinde Öz Yeterlilik Algısı İle Klinik Uygulamaya İlişkin Kaygı ve Stres Durumu Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. Gülhane Tıp Dergisi, 58 (1), 129-35.
  • 16. Gök Uğur, H. ve Çatıker, A. (2019). “Halk Sağlığı Hemşireliği Dersi Kapsamında Yapılan Ev Ziyaretleri İle İlişkili Öğrenci Hemşirelerin Görüşlerinin Belirlenmesi”. Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi, 2 (3), 139-149.
  • 17. Altay, B. ve Öz, Ö. (2016). “Hemşirelik Bölümü Son Sınıf Öğrencilerinin Halk Sağlığı Kapsamında Yaptıkları Ev Ziyaretlerinde Karşılaştıkları Güçlükler ve Profesyonel Hemşirelik Rolleri”. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi, 1 (1), 87-98.
  • 18. Hacıalioğlu, N. (2019). Halk Sağlığı Hemşireliği. In: B. ERCİ (Ed). Halk Sağlığı Hemşireliği (17-27). Elazığ: Nobel Tıp Kitabevi
  • 19. Kuru Alıcı, N. ve Emiroğlu, O.N. (2019). “Halk Sağlığı Hemşireliği Dersi Kapsamında Ev Ziyareti Yapılan Bireylerin Uygulamaya İlişkin Deneyimleri: Nitel Çalışma”. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 12 (1), 80-87.
  • 20. Farrelly, T. Flaherty, S. and Healy, H. (2019). “ The Challenges to Public Health Nurse Practice in Rural Ireland ”. Public Health Nursing, 36 (3), 341-347.
  • 21. Rani, S. and Kaur, P. (2018). “Assess The Attitude of The Women Towards Home Visiting By Nursing Students in Selected Rural Community Area”. International Journal of Science and Research, 8 (2), 31-34.
  • 22. Borges, F.R, Avelino, C.C.V, Scalon da Costa, L.C, Laurenço, D.S, Durval de Sa, M. and Takamatsu Goyata, S.L. (2017). “ Teaching About Home Visits to University Students ”. Rev Rene, 18 (1), 129-38.
  • 23. Kalanlar, B. (2018). “Sağlık Eğitiminde Staj Uygulaması Olarak Ev Ziyaretleri Hakkında Öğrencilerin Düşünce ve Görüşleri”. ACU Sağlık Bilimleri Dergisi, 9 (2), 156-162.
  • 24. Backes, D.S, Haeffner, L, Dorin, L, Oetting-Rob, C, Backes, M.S, Erdmann, A.L. and Büscher A. (2017). “Meaning of Home Visits to Brazilian Health Students”, Nurse Care Open Acces Journal, 4 (1), 358‒363.
  • 25. Öner, N. and Le Compte, A. (1983). “Durumluk- Sürekli Kaygı Envanteri El Kitabı”. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınları.
  • 26. Ünsar, S. Erol, Ö. ve Turan, N. (2006). “Meslek Esasları Dersi Alan Hemşirelik ve Ebelik 1. Sınıf Öğrencilerinin Durumluk-Sürekli Kaygı Düzeylerinin Belirlenmesi”. Hemşirelik Forumu Dergisi, 3, 94-99.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Uçar Küçük 0000-0003-0798-3401

Birsel Canan Demirbağ 0000-0003-4145-5020

Yayımlanma Tarihi 27 Eylül 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 11 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Küçük, U., & Demirbağ, B. C. (2022). Hemşirelik Öğrencilerinin Halk Sağlığı Hemşireliği Uygulamasına Yönelik Kaygı Durumlarının İncelenmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 11(3), 1160-1166. https://doi.org/10.37989/gumussagbil.1093752
AMA Küçük U, Demirbağ BC. Hemşirelik Öğrencilerinin Halk Sağlığı Hemşireliği Uygulamasına Yönelik Kaygı Durumlarının İncelenmesi. Gümüşhane Sağlık Bilimleri Dergisi. Eylül 2022;11(3):1160-1166. doi:10.37989/gumussagbil.1093752
Chicago Küçük, Uçar, ve Birsel Canan Demirbağ. “Hemşirelik Öğrencilerinin Halk Sağlığı Hemşireliği Uygulamasına Yönelik Kaygı Durumlarının İncelenmesi”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 11, sy. 3 (Eylül 2022): 1160-66. https://doi.org/10.37989/gumussagbil.1093752.
EndNote Küçük U, Demirbağ BC (01 Eylül 2022) Hemşirelik Öğrencilerinin Halk Sağlığı Hemşireliği Uygulamasına Yönelik Kaygı Durumlarının İncelenmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 11 3 1160–1166.
IEEE U. Küçük ve B. C. Demirbağ, “Hemşirelik Öğrencilerinin Halk Sağlığı Hemşireliği Uygulamasına Yönelik Kaygı Durumlarının İncelenmesi”, Gümüşhane Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 11, sy. 3, ss. 1160–1166, 2022, doi: 10.37989/gumussagbil.1093752.
ISNAD Küçük, Uçar - Demirbağ, Birsel Canan. “Hemşirelik Öğrencilerinin Halk Sağlığı Hemşireliği Uygulamasına Yönelik Kaygı Durumlarının İncelenmesi”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 11/3 (Eylül 2022), 1160-1166. https://doi.org/10.37989/gumussagbil.1093752.
JAMA Küçük U, Demirbağ BC. Hemşirelik Öğrencilerinin Halk Sağlığı Hemşireliği Uygulamasına Yönelik Kaygı Durumlarının İncelenmesi. Gümüşhane Sağlık Bilimleri Dergisi. 2022;11:1160–1166.
MLA Küçük, Uçar ve Birsel Canan Demirbağ. “Hemşirelik Öğrencilerinin Halk Sağlığı Hemşireliği Uygulamasına Yönelik Kaygı Durumlarının İncelenmesi”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 11, sy. 3, 2022, ss. 1160-6, doi:10.37989/gumussagbil.1093752.
Vancouver Küçük U, Demirbağ BC. Hemşirelik Öğrencilerinin Halk Sağlığı Hemşireliği Uygulamasına Yönelik Kaygı Durumlarının İncelenmesi. Gümüşhane Sağlık Bilimleri Dergisi. 2022;11(3):1160-6.