Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Pandemi Dönemi Turizm Rehberliği Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşleri

Yıl 2023, , 301 - 323, 21.03.2023
https://doi.org/10.32572/guntad.1243985

Öz

Salgının en önemli etkilerinden biri eğitimin veriliş biçiminin değişmesi olmuştur. Bu dönemde tüm kurumlar uzaktan eğitime kısmen veya tamamen geçmiştir. Bu nedenle araştırmanın amacı turizm rehberliği öğrencilerinin salgın döneminde uygulanan uzaktan eğitim süreçleri ve yöntemlerine yönelik algılarını değerlendirmektir. Bu amaç doğrultusunda Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Memnuniyet Algıları ölçeği uyarlanarak kullanılmıştır. Veriler 2020-2021 akademik yılının sonunda, Pamukkale Üniversitesi Turizm Fakültesi Turizm Rehberliği bölümünde öğrenim gören 155 katılımcıdan elde edilmiştir. Elde edilen veriler doğrulayıcı faktör analizinden sonra yapısal eşitlik modellemesi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucuna göre katılımcıların demografik özellikleri ve uzaktan eğitime bağlanma şekli, bağlantı sorunu gibi açıklayıcı değişkenler ile öğrenme, etkililik ve kişisel memnuniyet boyutları arasında anlamlı ilişkiler olduğu gözlenmiştir. Öğrencilerin boyutlarda yer alan ifadelere katılımlarının orta ve alt düzeyde olduğu görülmüştür. Uzaktan eğitim sürecinin asıl bileşenleri olan ders programlarının tasarımı, paylaşılan materyaller, değerlendirme süreçleri, teknolojinin kendisi ve üniversite tarafından sunulan destek hizmetlerine ilişkin algılarının düşük olmasına karşın öğrenme memnuniyetlerinin yüksek olmasının teknolojinin sunmuş olduğu konfor, düşük maliyet vb. yan faydalardan kaynaklandığı tespit edilmiştir. Ayrıca araştırmanın önemli bir diğer sonucu ise öğrencilerin kişisel ve etkililik memnuniyetlerinin öğrenme memnuniyetleri üzerinde etkili olduğu kişisel ve etkililik memnuniyet düzeyleri arttıkça öğrenme memnuniyetlerinin arttığı tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Aksoy, D. A., Bozkurt, A., & Kurşun, E. (2021). Yükseköğretim öğrencilerinin Koronavirüs (Covid-19) pandemi sürecinde uzaktan eğitime yönelik algıları. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(3), 285-308.
  • Akyol, C. (2020). Turizm ön lisans öğrencilerinin Covid-19 pandemisi sürecinde gerçekleştirilen uzaktan eğitim uygulamalarına yönelik görüşleri. Studies in Educational Research and Development, 4(2), 65-82.
  • Albó, L., Beardsley, M., Martínez-Moreno, J., Santos, P., & Hernández-Leo, D. (2020). Emergency remote teaching: Capturing teacher experiences in Spain with SELFIE. In Addressing Global Challenges and Quality Education: 15th European Conference on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2020, Heidelberg, Germany, September 14–18, 2020, Proceedings 15 (s. 318-331). Springer International Publishing.
  • Aytaç, M., & Öngen, B. (2012). Doğrulayıcı faktör analizi ile yeni çevresel paradigma ölçeğinin yapı geçerliliğinin incelenmesi. İstatistikçiler Dergisi: İstatistik ve Aktüerya, 5(1), 14-22.
  • Başar, M., Arslan, S., Günsel, E., & Akpınar, M. (2019). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitim algısı. Journal of Multidisciplinary Studies in Education, 3(2), 14-22.
  • Benson, A. D. (2002). Using online learning to meet workforce demand: A case study of stakeholder influence. Quarterly review of distance education, 3(4), 443-452.
  • Bouchikhi, F. (2021). The Advantages and disadvantages of distance Learning. RIMAK International Journal of Humanities and Social Sciences. 3(6), 262-269.
  • Boyraz, M. (2021). Koronavirüs (Covid-19) Eğitime Hiç mi Olumlu Katkı Sağlamadı? Turizm Eğitimi Veren Kurumların Çevrim içi Etkinlik Performansı. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, 24 (1), 20-45
  • Buluk, B., & Eşitti, B. (2020). Koronavirüs (Covid-19) sürecinde uzaktan eğitimin turizm lisans öğrencileri tarafından değerlendirilmesi. Journal of Awareness, 5(3), 285–298.
  • Cantelon, J.E. (1995). The evolution and advantages of distance education. New Directions for Adult and Continuing Education, 67, 3-10.
  • Demirbilek, N. (2021). Satisfaction levels, communication situations, and difficulties encountered by university students regarding distance education. Education and Urban Society. https://doi.org/10.1177/00131245211042391
  • Demirdağ, Ş. A. (2020). Entropi Yöntemi ile turizm işletmeciliği uzaktan eğitim öğrencilerinin memnuniyet algılarının derecelendirilmesine yönelik bir araştırma. Journal of Recreation and Tourism Research, 7(4), 749-763.
  • Donina, I. A., Donina, E. E., & Khachaturova, K. R. (2021, February). Distance learning: vector of present-day educational paradigm. In International Scientific and Practical Conference “Russia 2020-a new reality: economy and society” (ISPCR 2020) (s. 164-168). Atlantis Press.
  • Dzvinchuk, D. (2020). Megatrend of distance education: Advantages, disadvantages, risks. Educational Discourse: Collection of Scientific Papers 26(9), 7-18.
  • Eygü, H., & Karaman, S. (2013). Uzaktan eğitim öğrencilerinin memnuniyet algıları üzerine bir araştırma. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 36-59.
  • Fojtik, R. (2018). Problems of distance education. International Journal of Information and Communication Technologies in Education, 7, 14-23.
  • Gündüz, A. Y. (2013). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitim algısı [Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=1zw6GvYMe-q3Hf6HR-3USwEQW03rYueHg-1qPBYkTr2vCdsi_FEqZ7b3GJEBVJ6-
  • Hentea, M., Shea, M.J., & Pennington, L.K. (2003). A perspective on fulfilling the expectations of distance education. CITC4 '03. 160-167.
  • Hodges, C., Moore, S., Lockee, B., Trust, T., & Bond, A. (2020). The difference between emergency remote teaching and online learning. https://er.educause.edu/articles/2020/3/thedifference-between-emergency-remote-teaching-and-onlinelearning adresinden 10.01.2023 tarihinde erişilmiştir
  • Karadağ, E., & Yücel, C. (2020). Yeni tip koronavirüs pandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: Lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 181–192.
  • Kotrikadze, E. V., & Zharkova, L. I. (2021). Advantages and disadvantages of distance learning in universities. Propósitos y representaciones, 9(2), 65.
  • Kearns, L. R. (2012). Student Assessment in Online Learning: Challenges and Effective Practices. Journal of Online Learning and Teaching, 8(3), 198.
  • Keleş, Y., Kurt Dündar, A., & Katırcıoğlu, E. (2022). Turizm rehberliği eğitimi alan öğrencilerin küresel salgın sürecindeki uzaktan eğitim deneyimleri. M. Yeşiltaş (Ed.) 22. Ulusal Turizm Kongresi Bildiriler Kitabı içinde (668-679). 22. Ulusal Turizm Kongresinde Sunulan Bildiri, Burdur. Detay Yayınevi
  • Kırali, F. N., & Alcı, B. (2016). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim algısına ilişkin görüşleri. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 8(30), 55-83.
  • Kim, N., Smith, M. J., & Maeng, K. (2008). Assessment in online distance education: A comparison of three online programs at a university. Online Journal of Distance Learning Administration, 11(1), 1-16.
  • Klisowska, I., Seń, M., & Grabowska, B. (2021). Advantages and disadvantages of distance learning. E-methodology. 7(7), 27-32.
  • Köksalanlar, A. A., & Çözeli, F. E. (2021). İznik Meslek Yüksekokulu Turist Rehberliği Bölümü Öğrencilerinin COVID-19 Nedeni ile Uzaktan Yapılan Eğitime Bakış Açıları. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD), 13(25), 539-550.
  • Li, K. C., Tsai, Y. T., & Tsai, C. K. (2008). Toward development of distance learning environment in the grid. International Journal of Distance Education Technologies, 6(3), 45-57.
  • Matthews, D. A. (2002). Distance education: What is it? utilization of distance education in higher education in the United States. In Discenza, vd., (Ed.), The Design and Management of Effective Distance Learning Programs (pp. 1-21). Idea Group Publishing.
  • MEB. (2020, 12 Mart). Bakan Selçuk, Koronavirüs’e karşı eğitim alanında alınan tedbirleri açıkladı. 10 Ocak 2023 tarihinde https://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-koronaviruse-karsi-egitim-alaninda-alinan-tedbirleriacikladi/haber/20497/tr adresinden erişildi
  • Milheim, W. (2001). Faculty and administrative strategies for the effective implementation of distance education. British Journal of Educational Technology, 32(5), 535-542.
  • Nikolić, B., & Ružić-Dimitrijević, L. (2010). Distance learning–from idea to realization. In Proceedings of Informing Science & IT Education Conference (InSITE).
  • Oliveira, M. M., Penedo, A. S., & Pereira, V.S. (2018). Distance education: advantages and disadvantages of the point of view of education and society. Dialogia, (29), 139-152.
  • Özdamar, K. (2013). Paket programlar ile istatistiksel veri analizi cilt 2 (9. Baskı). Nisan Kitapevi.
  • Ruth, S., & Shi, M. (2001). Distance learning in developing countries: Is anyone measuring cost-benefits. TechKnowLogia, May/June 2001.
  • Sadeghi, M. (2019). A shift from classroom to distance learning: Advantages and limitations. International Journal of Research in English Education, 4(1), 80-88.
  • Sahin, I., & Shelley, M. (2008). Considering students' perceptions: The distance education student satisfaction model. Journal of Educational Technology & Society, 11(3), 216-223.
  • Şahin, B., & Kazoğlu, İ. H. (2021). Turizm eğitiminde aktif öğrenme ve web tabanlı uzaktan eğitim: müfredatlar üzerine bir inceleme. International Journal of Contemporary Tourism Research, 5(1), 53-68.
  • Schlosser, C. A., & Anderson, M. L. (1994). Distance education: review of the literature. Washington, DC: İdea, ERIC
  • Sezgin, S. (2021). Acil uzaktan eğitim sürecinin analizi: Öne çıkan kavramlar, sorunlar ve çıkarılan dersler. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1), 273-296.
  • Sidikova, S. D. (2021). Theoretical and didactic principles of distance learning. Academicia: An International Multidisciplinary Research Journal, 11(1), 541-548.
  • Sitosanova, O. (2021). Advantages and Disadvantages of Distance Education at The University. Scientific Papers Collection of the Angarsk State Technical University.
  • Talan, T. (2021). COVID-19 salgını sürecinde öğrencilerin e-öğrenmeye hazır bulunuşluklarının ve memnuniyet düzeylerinin incelenmesi. Ş. İlgün & E. Altıntaş. Yeni Nesil Eğitim, 23-56.
  • Tavukcu, T., Arapa, I., & Ozcan, D. (2011). General overview on distance education concept. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 15, 3999-4004.
  • YÖK. (2020b, 13 Mart). YÖK Koronavirüs (Covid-19) bilgilendirme notu-1. 10 Ocak 2023 tarihindehttps://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/coronavirus_bilgilendirme_1.aspx adresinden erişildi.
  • Tüzün, F., & Toraman, N. Y. (2021). Pandemi döneminde uzaktan eğitim memnuniyetini etkileyen faktörler. Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(3), 822-845.
  • Vlasenko, L., & Bozhok, N. (2014). Advantages and disadvantages of distance learning. National University of Food Technologies, Ukrayna. http://dspace.nuft.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/20684/1/1.pdf.
  • Wang, Y. C. (2004). Distance learning: past, present and future. The Journal of Social Studies Education, (7), 141-157.
  • Yağcı, K., Efendi, M., & Akçay, S. (2019). Turist rehberliği öğrencilerinin uzaktan eğitim kavramına bakış açıları. Journal of Travel and Tourism Research, (14), 118-136
  • Zhou, G., Yang, L., Liu, W., Shi, J., & Shen, J. (2022). Exploratory research on satisfaction degree in distance education. Applied Sciences, 12(15), 7889.

Students' Views on Distance Learning During the Pandemic Period

Yıl 2023, , 301 - 323, 21.03.2023
https://doi.org/10.32572/guntad.1243985

Öz

One of the most important effects of the pandemic was the change in the way education was provided. All institutions switched partially or completely to distance learning during this period. For this reason, the aim of the study is to evaluate the perceptions of tourism students towards the distance learning processes and methods used during the pandemic period. For this purpose, the Satisfaction Perceptions of Distance Education Students scale was adapted and used. The data were obtained from 155 participants studying at Pamukkale University, Faculty of Tourism, Department of Tourism Guidance at the end of the 2020-2021 academic year. The data obtained were analysed using structural equation modelling after confirmatory factor analysis. According to the results of the study, It was observed that there were significant relationships between the demographic characteristics of the participants and the explanatory variables such as the way of connecting to distance education, the connection problem and the dimensions of learning, effectiveness and personal satisfaction. It was observed that the students' participation in the statements in the dimensions was at a medium and low level. Although their perceptions about the design of the course programmes, the shared materials, the evaluation processes, the technology itself and the support services offered by the university, which are the main components of the distance education process, are low, it was found that the high level of learning satisfaction is due to the side benefits such as convenience, low cost, etc. offered by the technology. In addition, another important finding of the research is that students' personal and effectiveness satisfaction has an effect on their learning satisfaction, and as their personal and effectiveness satisfaction increases, their learning satisfaction also increases.

Kaynakça

  • Aksoy, D. A., Bozkurt, A., & Kurşun, E. (2021). Yükseköğretim öğrencilerinin Koronavirüs (Covid-19) pandemi sürecinde uzaktan eğitime yönelik algıları. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(3), 285-308.
  • Akyol, C. (2020). Turizm ön lisans öğrencilerinin Covid-19 pandemisi sürecinde gerçekleştirilen uzaktan eğitim uygulamalarına yönelik görüşleri. Studies in Educational Research and Development, 4(2), 65-82.
  • Albó, L., Beardsley, M., Martínez-Moreno, J., Santos, P., & Hernández-Leo, D. (2020). Emergency remote teaching: Capturing teacher experiences in Spain with SELFIE. In Addressing Global Challenges and Quality Education: 15th European Conference on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2020, Heidelberg, Germany, September 14–18, 2020, Proceedings 15 (s. 318-331). Springer International Publishing.
  • Aytaç, M., & Öngen, B. (2012). Doğrulayıcı faktör analizi ile yeni çevresel paradigma ölçeğinin yapı geçerliliğinin incelenmesi. İstatistikçiler Dergisi: İstatistik ve Aktüerya, 5(1), 14-22.
  • Başar, M., Arslan, S., Günsel, E., & Akpınar, M. (2019). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitim algısı. Journal of Multidisciplinary Studies in Education, 3(2), 14-22.
  • Benson, A. D. (2002). Using online learning to meet workforce demand: A case study of stakeholder influence. Quarterly review of distance education, 3(4), 443-452.
  • Bouchikhi, F. (2021). The Advantages and disadvantages of distance Learning. RIMAK International Journal of Humanities and Social Sciences. 3(6), 262-269.
  • Boyraz, M. (2021). Koronavirüs (Covid-19) Eğitime Hiç mi Olumlu Katkı Sağlamadı? Turizm Eğitimi Veren Kurumların Çevrim içi Etkinlik Performansı. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, 24 (1), 20-45
  • Buluk, B., & Eşitti, B. (2020). Koronavirüs (Covid-19) sürecinde uzaktan eğitimin turizm lisans öğrencileri tarafından değerlendirilmesi. Journal of Awareness, 5(3), 285–298.
  • Cantelon, J.E. (1995). The evolution and advantages of distance education. New Directions for Adult and Continuing Education, 67, 3-10.
  • Demirbilek, N. (2021). Satisfaction levels, communication situations, and difficulties encountered by university students regarding distance education. Education and Urban Society. https://doi.org/10.1177/00131245211042391
  • Demirdağ, Ş. A. (2020). Entropi Yöntemi ile turizm işletmeciliği uzaktan eğitim öğrencilerinin memnuniyet algılarının derecelendirilmesine yönelik bir araştırma. Journal of Recreation and Tourism Research, 7(4), 749-763.
  • Donina, I. A., Donina, E. E., & Khachaturova, K. R. (2021, February). Distance learning: vector of present-day educational paradigm. In International Scientific and Practical Conference “Russia 2020-a new reality: economy and society” (ISPCR 2020) (s. 164-168). Atlantis Press.
  • Dzvinchuk, D. (2020). Megatrend of distance education: Advantages, disadvantages, risks. Educational Discourse: Collection of Scientific Papers 26(9), 7-18.
  • Eygü, H., & Karaman, S. (2013). Uzaktan eğitim öğrencilerinin memnuniyet algıları üzerine bir araştırma. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 36-59.
  • Fojtik, R. (2018). Problems of distance education. International Journal of Information and Communication Technologies in Education, 7, 14-23.
  • Gündüz, A. Y. (2013). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitim algısı [Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=1zw6GvYMe-q3Hf6HR-3USwEQW03rYueHg-1qPBYkTr2vCdsi_FEqZ7b3GJEBVJ6-
  • Hentea, M., Shea, M.J., & Pennington, L.K. (2003). A perspective on fulfilling the expectations of distance education. CITC4 '03. 160-167.
  • Hodges, C., Moore, S., Lockee, B., Trust, T., & Bond, A. (2020). The difference between emergency remote teaching and online learning. https://er.educause.edu/articles/2020/3/thedifference-between-emergency-remote-teaching-and-onlinelearning adresinden 10.01.2023 tarihinde erişilmiştir
  • Karadağ, E., & Yücel, C. (2020). Yeni tip koronavirüs pandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: Lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 181–192.
  • Kotrikadze, E. V., & Zharkova, L. I. (2021). Advantages and disadvantages of distance learning in universities. Propósitos y representaciones, 9(2), 65.
  • Kearns, L. R. (2012). Student Assessment in Online Learning: Challenges and Effective Practices. Journal of Online Learning and Teaching, 8(3), 198.
  • Keleş, Y., Kurt Dündar, A., & Katırcıoğlu, E. (2022). Turizm rehberliği eğitimi alan öğrencilerin küresel salgın sürecindeki uzaktan eğitim deneyimleri. M. Yeşiltaş (Ed.) 22. Ulusal Turizm Kongresi Bildiriler Kitabı içinde (668-679). 22. Ulusal Turizm Kongresinde Sunulan Bildiri, Burdur. Detay Yayınevi
  • Kırali, F. N., & Alcı, B. (2016). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim algısına ilişkin görüşleri. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 8(30), 55-83.
  • Kim, N., Smith, M. J., & Maeng, K. (2008). Assessment in online distance education: A comparison of three online programs at a university. Online Journal of Distance Learning Administration, 11(1), 1-16.
  • Klisowska, I., Seń, M., & Grabowska, B. (2021). Advantages and disadvantages of distance learning. E-methodology. 7(7), 27-32.
  • Köksalanlar, A. A., & Çözeli, F. E. (2021). İznik Meslek Yüksekokulu Turist Rehberliği Bölümü Öğrencilerinin COVID-19 Nedeni ile Uzaktan Yapılan Eğitime Bakış Açıları. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD), 13(25), 539-550.
  • Li, K. C., Tsai, Y. T., & Tsai, C. K. (2008). Toward development of distance learning environment in the grid. International Journal of Distance Education Technologies, 6(3), 45-57.
  • Matthews, D. A. (2002). Distance education: What is it? utilization of distance education in higher education in the United States. In Discenza, vd., (Ed.), The Design and Management of Effective Distance Learning Programs (pp. 1-21). Idea Group Publishing.
  • MEB. (2020, 12 Mart). Bakan Selçuk, Koronavirüs’e karşı eğitim alanında alınan tedbirleri açıkladı. 10 Ocak 2023 tarihinde https://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-koronaviruse-karsi-egitim-alaninda-alinan-tedbirleriacikladi/haber/20497/tr adresinden erişildi
  • Milheim, W. (2001). Faculty and administrative strategies for the effective implementation of distance education. British Journal of Educational Technology, 32(5), 535-542.
  • Nikolić, B., & Ružić-Dimitrijević, L. (2010). Distance learning–from idea to realization. In Proceedings of Informing Science & IT Education Conference (InSITE).
  • Oliveira, M. M., Penedo, A. S., & Pereira, V.S. (2018). Distance education: advantages and disadvantages of the point of view of education and society. Dialogia, (29), 139-152.
  • Özdamar, K. (2013). Paket programlar ile istatistiksel veri analizi cilt 2 (9. Baskı). Nisan Kitapevi.
  • Ruth, S., & Shi, M. (2001). Distance learning in developing countries: Is anyone measuring cost-benefits. TechKnowLogia, May/June 2001.
  • Sadeghi, M. (2019). A shift from classroom to distance learning: Advantages and limitations. International Journal of Research in English Education, 4(1), 80-88.
  • Sahin, I., & Shelley, M. (2008). Considering students' perceptions: The distance education student satisfaction model. Journal of Educational Technology & Society, 11(3), 216-223.
  • Şahin, B., & Kazoğlu, İ. H. (2021). Turizm eğitiminde aktif öğrenme ve web tabanlı uzaktan eğitim: müfredatlar üzerine bir inceleme. International Journal of Contemporary Tourism Research, 5(1), 53-68.
  • Schlosser, C. A., & Anderson, M. L. (1994). Distance education: review of the literature. Washington, DC: İdea, ERIC
  • Sezgin, S. (2021). Acil uzaktan eğitim sürecinin analizi: Öne çıkan kavramlar, sorunlar ve çıkarılan dersler. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1), 273-296.
  • Sidikova, S. D. (2021). Theoretical and didactic principles of distance learning. Academicia: An International Multidisciplinary Research Journal, 11(1), 541-548.
  • Sitosanova, O. (2021). Advantages and Disadvantages of Distance Education at The University. Scientific Papers Collection of the Angarsk State Technical University.
  • Talan, T. (2021). COVID-19 salgını sürecinde öğrencilerin e-öğrenmeye hazır bulunuşluklarının ve memnuniyet düzeylerinin incelenmesi. Ş. İlgün & E. Altıntaş. Yeni Nesil Eğitim, 23-56.
  • Tavukcu, T., Arapa, I., & Ozcan, D. (2011). General overview on distance education concept. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 15, 3999-4004.
  • YÖK. (2020b, 13 Mart). YÖK Koronavirüs (Covid-19) bilgilendirme notu-1. 10 Ocak 2023 tarihindehttps://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/coronavirus_bilgilendirme_1.aspx adresinden erişildi.
  • Tüzün, F., & Toraman, N. Y. (2021). Pandemi döneminde uzaktan eğitim memnuniyetini etkileyen faktörler. Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(3), 822-845.
  • Vlasenko, L., & Bozhok, N. (2014). Advantages and disadvantages of distance learning. National University of Food Technologies, Ukrayna. http://dspace.nuft.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/20684/1/1.pdf.
  • Wang, Y. C. (2004). Distance learning: past, present and future. The Journal of Social Studies Education, (7), 141-157.
  • Yağcı, K., Efendi, M., & Akçay, S. (2019). Turist rehberliği öğrencilerinin uzaktan eğitim kavramına bakış açıları. Journal of Travel and Tourism Research, (14), 118-136
  • Zhou, G., Yang, L., Liu, W., Shi, J., & Shen, J. (2022). Exploratory research on satisfaction degree in distance education. Applied Sciences, 12(15), 7889.
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Semih Arıcı 0000-0003-0674-4337

Tuncay Karaçay 0000-0002-2375-2753

Yayımlanma Tarihi 21 Mart 2023
Kabul Tarihi 19 Mart 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Arıcı, S., & Karaçay, T. (2023). Pandemi Dönemi Turizm Rehberliği Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşleri. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 7(1), 301-323. https://doi.org/10.32572/guntad.1243985

Değerli Araştırmacılar,

Dergimize gönderilen çalışmalar geliş sırasına ve konusuna göre öncelikle editör değerlendirmesinden geçmekte, editör görüşü doğrultusunda hakem değerlendirmesine karar verilmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanan çalışmalar da aynı şekilde değerlendirmenin tamamlanma tarihlerine, türlerine ve kapsamlarına göre yayıma kabul edilmektedir. Bu yüzden GTAD'a gönderilen çalışmaların herhangi bir sayıda yayıma kabul edileceğinin planlanarak önerilmemesi gerektiğini tekrar hatırlatmak isteriz. Detaylı bilgi için yayın politkası incelenebilir.