Salgının en önemli etkilerinden biri eğitimin veriliş biçiminin değişmesi olmuştur. Bu dönemde tüm kurumlar uzaktan eğitime kısmen veya tamamen geçmiştir. Bu nedenle araştırmanın amacı turizm rehberliği öğrencilerinin salgın döneminde uygulanan uzaktan eğitim süreçleri ve yöntemlerine yönelik algılarını değerlendirmektir. Bu amaç doğrultusunda Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Memnuniyet Algıları ölçeği uyarlanarak kullanılmıştır. Veriler 2020-2021 akademik yılının sonunda, Pamukkale Üniversitesi Turizm Fakültesi Turizm Rehberliği bölümünde öğrenim gören 155 katılımcıdan elde edilmiştir. Elde edilen veriler doğrulayıcı faktör analizinden sonra yapısal eşitlik modellemesi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucuna göre katılımcıların demografik özellikleri ve uzaktan eğitime bağlanma şekli, bağlantı sorunu gibi açıklayıcı değişkenler ile öğrenme, etkililik ve kişisel memnuniyet boyutları arasında anlamlı ilişkiler olduğu gözlenmiştir. Öğrencilerin boyutlarda yer alan ifadelere katılımlarının orta ve alt düzeyde olduğu görülmüştür. Uzaktan eğitim sürecinin asıl bileşenleri olan ders programlarının tasarımı, paylaşılan materyaller, değerlendirme süreçleri, teknolojinin kendisi ve üniversite tarafından sunulan destek hizmetlerine ilişkin algılarının düşük olmasına karşın öğrenme memnuniyetlerinin yüksek olmasının teknolojinin sunmuş olduğu konfor, düşük maliyet vb. yan faydalardan kaynaklandığı tespit edilmiştir. Ayrıca araştırmanın önemli bir diğer sonucu ise öğrencilerin kişisel ve etkililik memnuniyetlerinin öğrenme memnuniyetleri üzerinde etkili olduğu kişisel ve etkililik memnuniyet düzeyleri arttıkça öğrenme memnuniyetlerinin arttığı tespit edilmiştir.
Covid-19 Uzaktan Eğitim Turizm Rehberlik Eğitimi Turizm Rehberliği
One of the most important effects of the pandemic was the change in the way education was provided. All institutions switched partially or completely to distance learning during this period. For this reason, the aim of the study is to evaluate the perceptions of tourism students towards the distance learning processes and methods used during the pandemic period. For this purpose, the Satisfaction Perceptions of Distance Education Students scale was adapted and used. The data were obtained from 155 participants studying at Pamukkale University, Faculty of Tourism, Department of Tourism Guidance at the end of the 2020-2021 academic year. The data obtained were analysed using structural equation modelling after confirmatory factor analysis. According to the results of the study, It was observed that there were significant relationships between the demographic characteristics of the participants and the explanatory variables such as the way of connecting to distance education, the connection problem and the dimensions of learning, effectiveness and personal satisfaction. It was observed that the students' participation in the statements in the dimensions was at a medium and low level. Although their perceptions about the design of the course programmes, the shared materials, the evaluation processes, the technology itself and the support services offered by the university, which are the main components of the distance education process, are low, it was found that the high level of learning satisfaction is due to the side benefits such as convenience, low cost, etc. offered by the technology. In addition, another important finding of the research is that students' personal and effectiveness satisfaction has an effect on their learning satisfaction, and as their personal and effectiveness satisfaction increases, their learning satisfaction also increases.
Covid-19 Distance Education Tourist Guidance Education Tourist Guidance
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Mart 2023 |
Kabul Tarihi | 19 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 1 |
Değerli Araştırmacılar,
Dergimize gönderilen çalışmalar geliş sırasına ve konusuna göre öncelikle editör değerlendirmesinden geçmekte, editör görüşü doğrultusunda hakem değerlendirmesine karar verilmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanan çalışmalar da aynı şekilde değerlendirmenin tamamlanma tarihlerine, türlerine ve kapsamlarına göre yayıma kabul edilmektedir. Bu yüzden GTAD'a gönderilen çalışmaların herhangi bir sayıda yayıma kabul edileceğinin planlanarak önerilmemesi gerektiğini tekrar hatırlatmak isteriz. Detaylı bilgi için yayın politkası incelenebilir.