The aim of this study was to determine the metaphorical perceptions of tourist guide candidates towards the concept of 'Anatolia'. In order to achieve the stated goal, data were collected from 124 students studying in tourism/tourist guiding departments during the academic year 2022-2023. Within the research framework, a qualitative research method, namely metaphor analysis, was employed to interpret and analyze participants' metaphorical perceptions through texts they wrote. Through the analysis of the collected data, 82 different metaphors were identified, categorized into 8 thematic clusters. The students exhibited diverse perceptions towards the concept of Anatolia. Responses highlighted various attributes and aspects of Anatolia, such as its abundance, history, civilization, natural beauty, and culture. Additionally, the metaphors generated by the students encompass a broad spectrum that reflects the versatility and richness of the Anatolian concept. It can be inferred that the students possess in-depth knowledge about the concept of Anatolia. From this perspective, the findings of this research support the potential use of metaphors in tourism destination promotion and marketing. Furthermore, it is believed that this study could serve as an example for similar and distinct metaphor studies in the future, involving larger participant groups.
Turist rehberi adaylarının Anadolu kavramına yönelik algılarını belirlemeyi amaç edinmiş bu çalışmada belirlenen amaca ulaşabilmek için 2022-2023 eğitim öğretim yılında, turizm/turist rehberliği bölümlerinde öğrenim gören 124 öğrenciden veriler toplanmıştır. Araştırma çerçevesinde nitel bir araştırma yöntemi olan metafor analizi kullanılarak, katılımcıların metaforik algıları kendileri tarafından yazılan metinler aracılığıyla yorumlanmış ve analiz edilmiştir. Elde edilen veriler üzerinden yapılan analizler sonucunda 82 farklı metafor tespit edilmiştir. Bu metaforlar 8 kategori altında toplanmıştır. Öğrencilerin Anadolu kavramına yönelik algılarında oldukça çeşitlilik saptanmıştır. Verilen yanıtlarda Anadolu’nun bereketi, tarihi, medeniyeti, doğal güzellikleri, kültürü gibi birçok özelliği ve yönü vurgulanmıştır. Aynı zamanda öğrencilerin oluşturdukları metaforlar, Anadolu kavramının çok yönlülüğünü ve zenginliğini yansıtacak geniş bir yelpazeyi ifade etmektedir. Buradan çıkarılacak sonuç öğrencilerin Anadolu kavramına dair derinlemesine bilgi sahibi oldukları yönündedir. Bu yönden bakıldığında, araştırmanın bulgularının turizm destinasyon tanıtım ve pazarlamasında metaforların kullanılabileceğini destekler niteliktedir. Ayrıca çalışmanın gelecekte daha geniş katılımcı gruplarıyla benzer ve farklı metafor çalışmalarına örnek olabileceği düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 5 Şubat 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
Değerli Araştırmacılar,
Dergimize gönderilen çalışmalar geliş sırasına ve konusuna göre öncelikle editör değerlendirmesinden geçmekte, editör görüşü doğrultusunda hakem değerlendirmesine karar verilmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanan çalışmalar da aynı şekilde değerlendirmenin tamamlanma tarihlerine, türlerine ve kapsamlarına göre yayıma kabul edilmektedir. Bu yüzden GTAD'a gönderilen çalışmaların herhangi bir sayıda yayıma kabul edileceğinin planlanarak önerilmemesi gerektiğini tekrar hatırlatmak isteriz. Detaylı bilgi için yayın politkası incelenebilir.