Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Phygital Design of The Phrygia Valley from Conceptual Influences

Yıl 2022, , 177 - 193, 27.03.2022
https://doi.org/10.32572/guntad.997495

Öz

Traditional methods are used in presenting touristic regions to visitors. While a region designed with this method requires being in a place physically, it is possible to design a region with a digital presentation. In this study, it has been tried to draw attention to the design of the Phrygia Valley with physical and virtual reality and augmented reality technologies. In this context, simulation theory was used to determine the phygital proposals designed in the Phrygia Valley example. The data of the study were collected by the documentary source scan method. In the scans, the concepts of "simulation", "virtual reality", "augmented reality", "phygital", "Phrygia" were determined as keywords. In line with the inferences obtained from the study, it is expected that by presenting the valley in a phygital design, it can attract more visitors, increase its awareness and become a phygital attraction center. In order to design phygital applications, it is necessary to provide technological infrastructure and present physical and digital elements together.

Kaynakça

  • Adhani, N. I. ve Awang Rambli, D. R. (2012). A Survey of Mobile Augmented Reality Applications. International Conference on Future Trends in Computing and Communication Technologies, ss. 89-96.
  • Aktaş, F. Çeken, C. ve Erdemli, Y. E. (2014). Biyomedikal Uygulamaları için Nesnelerin İnterneti Tabanlı Veri Toplama ve Analiz Sistemi. Tıp Teknolojileri Ulusal Kongresi, Kapadokya, ss. 25-27.
  • Andrade, J. G. ve Dias, P. (2020). A Phygıtal Approach to Cultural Herıtage: Augmented Realıty at Regaleıra. Virtual Archaeology Review, 11(22), 15-25.
  • Aşılıoğlu, F. ve Memlük, Y. (2010). Frig Vadisi Kültür Mirası Alanlarının Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi. Ankara Üniversitesi Çevrebilimleri Dergisi, 2(2), 185-197.
  • Atar, A. (2020). Gelenekselden Dijitale Turizm Sektörü. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(2), 1640-1654.
  • Avcı, E. (2020). Turist Rehberliği Alanında Bilgi Teknolojilerinin Kullanımı. Çağıl Hale. Özel (Ed.), içinde Turizm Bilgi Teknolojileri (s. 113-139). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Ballina, F. J., Valdes, L. ve Del Valle, E. (2019). The Phygital Experience In the Smart Tourism Destination. International Journal of Tourism Cities, 5(4), 656-671.
  • Baudrillard, J. (2005). Simülakrlar ve Simülasyon. Oğuz Adanır (Çev.), Ankara: Doğu Batı Yayınları.
  • Baudrillard, J. (2008). Simgesel Değiş Tokuş ve Ölüm (2. b.). Oğuz Adanır (Çev.), İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi.
  • Baudrillard, J. (2011). Simülakrlar ve Simülasyon (6. b.). Oğuz Adanır (Çev.) Ankara: Doğu Batı Yayınları.
  • Bektöre, E., Korkmaz, E., Erşen , G. ve Atak, A. (2018). Frig Vadisi Potansiyel Kamp Alanları ve Rotalarının CBS Aracılığıyla Belirlenmesi. GSI Journals Serıe C: Advancements in Information Sciences and Technologies, 1(1), 35-50.
  • Bulunmaz, B. (2016). Gelişen Teknolojiyle Birlikte Değişen Pazarlama Yöntemleri. Trt Akademi, 1(2), 348-365.
  • Carrozzino , M. ve Bergamasco, M. (2010). Beyond Virtual Museums: Experiencing Immersive Virtual Reality In Real Museums. Journal of Cultural Heritage, 452-458.
  • Cheong, R. (1995). The Virtual Threat to Travel and Tourism. Tourism Management, 16(6), 417-422.
  • Chillon, P. S. (2012). From Vacation Spots to Smart Destinations: Technology and Tourism: QR, Apps and Augmented Reality for Cities. [URL: https://urban360.me/2012/02/08/this-placeworths-a-visit-intelligentdestinations-smart-city-technology-tourism-and-citybranding/] (Erişim tarihi: 30 Ağustos, 2021).
  • Çabri, B. (2019). Deneyimsel Pazarlama ve Artırılmış Gerçeklik Üzerine Nitel Bir Araştırma. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • Çakın, Ö. ve Yaman, D. (2020). Fijital (Phygital) Pazarlama Uygulamaları Üzerine Bir İnceleme: Amazon Go Örneği. Middle Black Sea Journal of Communication Studies, 5(1), 1-10.
  • Çavaş, B., Huyugüzel Çavaş, P. ve Taşkın Can, B. (2004). Eğitimde Sanal Gerçeklik. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(4), 110-116.
  • Çelik, Z. (2021). Fijital (Phygital) Pazarlama. Mehmet Sağlam (Ed.), içinde Dijitalleşen Dünyada Pazarlama (s. 297-317).
  • Çıracı, H., Turgut, S. ve Kerimoğlu, E. (2008). Sürdürülebilir Turizm Gelişimi İçin Bir Yönetim Modeli Önerisi: Frig Vadisi Örneği. İTÜDERGİSİ/a, 7(2), 89-102.
  • Dağ, A. (2011). Ölümcül Şiddet Baudrillar'ın Düşüncesi. İstanbul: Külliyat Yayınları.
  • Demirci, A. (2020). Literatür Taraması. Yılmaz Arı ve İlhan Kaya (Ed.), içinde Coğrafya Araştırma Yöntemleri (s. 73-109). Balıkesir: Coğrafyacılar Derneği.
  • Doğanay Ergen, (2020). Artırılmış ve Sanal Gerçeklik Teknolojilerinin Isparta İlinin Kültürel Miras Alanlarında Uygulanabilirliği Üzerine Bir Literatür Taraması. Journal of Tourism Theory and Research, 6(1), 62-74.
  • Doğantan, E. (2014). Frigya Bölgesine Alternatif Konaklama Tesisi Önerisi: Karavancılık, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Eskişehir.
  • Dorward, L., Mittermeier, J., Sandbrook, C. ve Spooner, F. (2016). Pok´emon Go: Benefits, Costs, and Lessons for the Conservation Movement. Conservation Letters, 10(1), 1-6.
  • Eskişehir İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü (2021). Sanal Gezintiler: [URL: https://eskisehir.ktb.gov.tr/TR-149868/sanal-gezintiler.html] (Erişim Tarihi: 2 Eylül 2021).
  • Frigya Afyonkarahisar Bölgesi Çalıştay Raporu (2021). [URL: https://afyonfrigyacalistayi.aku.edu.tr/wp-content/uploads/sites/40/2021/04/%c3%87ALI%c5%9eTAY-RAPORU-09.04.2021.pdf] (Erişim Tarihi: 2 Eylül 2021).
  • Gaggioli, A. (2017). Phygital Spaces: When Atoms Meet Bits. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 20(12), 774-774.
  • Genç, M. (2019). Sanal Gerçeklik Teknolojilerinin İnşaat Endüstrisinde ve İnşaat Mühendisliğinde Kullanılabilirliği. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Şeyh Edebali Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı, Bilecik.
  • Glaser, B.G., ve Strauss, A.L. (2006). The Discovery of Grounded Theory Strategies for Qualitative Research, London: Aldine Transaction
  • Gutierrez, M., Vexo, F. ve Thalmann, D. (2008). Stepping Into Virtual Reality. Springer Science & Business Media. Guttentag, D. A. (2010). Virtual reality: Applications And Implications For Tourism. Tourism Management, 31, 637-651.
  • Güzel, M. (2015). Gerçeklik İlkesinin Yitimi: Baudrillard'ın Simülasyon Teorisinin Temel Kaynakları. Felsefe ve Sosyal Bilimler Dergisi (19), 65-84.
  • Sever, G. N., ve Özkan Buzlu M. (2015). Turizm Fakülteleri Bünyesindeki Rekreasyon Programları İçin Müfredat Kapsamı Önerisi: Bilimetrik Bir Çalışma, Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 24 (2), 381-396.
  • Haugstvedt, A. C. ve Krogstie, J. (2012). Mobile Augmented Reality for Cultural Heritage: A Technology Acceptance Study. In 2012 IEEE International Symposium on Mixed and Augmented Reality (ISMAR), Atlanta, Georgia ss. 247-255.
  • Hocaoğlu, D. (2010). Kültürel Miras Olarak Yemek Kültürü: Cittàslow Seferihisar’ın Yavaş Yemekleri. 2nd Conference of the Agrindustrial Design.
  • https://www.medyamidas.com/ekonomi/frigya-jeoparki-icin-20-altin-fikir-dogdu- h12902.html. (Erişim tarihi: 25 Ocak 2022).
  • Ilgar, M. Z. ve Ilgar, S. C. (2013). Nitel Bir Araştırma Deseni Olarak Gömülü Teori (Temellendirilmiş Kuram) İZÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 2(3), 197-247.
  • Jung, T., Chung, N. ve Leue, M. C. (2015). The Determinants of Recommendations to Use Augmented Reality Technologies: The Case of a Korean Theme Park. Tourism Management, 49, 75-86.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. Nobel Yayın Dağıtım
  • Kavak, M. (2019). Frig Yolu'nun Turizm ve Kültür Rotası Açısından Değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm Rehberliği Anabilim Dalı, İzmir.
  • Kaygısız, İ. (2018). Ders Notları. [URL: https://www.irfankaygisiz.com (Erişim Tarihi: 1 Eylül 2021).
  • Köse, N. (2017). Dijital Pazarlamadan Fijital Pazarlamaya Geçişe Örnek Olarak Artırılmış Gerçeklik ve Sanal Gerçeklik Uygulamalarının Pazarlama Üzerindeki Katkılarının İncelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), İstanbul Aydın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Kulakoğlu Dilek, N. (2020). Turizm Sektöründe Sanal Gerçeklik Teknolojisinin Kullanımına ve Etkisine Yönelik Keşifsel Bir Araştırma. (Yayımlanmamış Doktora Tezi), İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Kurt, A. ve Çorbacıoğlu, S. (2011). Tarihi Alan Yönetiminde Karşılaşılan Sorunlar ve Yeniden Yapılandırma İhtiyacı: Dağlık Frigya Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 16(2), 511-538.
  • Kuruüzümcü, R. (2007). Bir Dijital Ortam ve Sanat Formu Olarak Sanal Gerçeklik. Sanat Dergisi (12), 93-96.
  • Milgram, P. ve Kishino, F. (1994). A Taxonomy of Mixed Reality Visual Displays. IEICE TRANSACTIONS on Information and Systems, 77(12), 1321-1329.
  • Neuburger, L., Beck, J., ve Egger, R. (2018). The ‘Phygital’ Tourist Experience: The Use of Augmented and Virtual Reality in Destination Marketing, içinde In Tourism Planning and Destination Marketing. Emerald Publishing Limited.
  • Okuyan, H. ve Taslaman, C. (2018). Jean Baudrillard'ın Simülasyon Kuramında Ayartma Kavramı. Uluslararası Din ve Felsefe Araştırmaları Dergisi, 1(1), 29-45.
  • Özel, Ç. H. ve İnan, H. E. (2020). Rekreasyon İşletmelerinde Bilgi Teknolojilerinin Kullanımı. Çağıl Hale Özel (Ed.), içinde Turizm Bilgi Teknolojileri (s. 141-163). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Özgüneş, R. E. ve Bozok, D. (2017). Turizm Sektörünün Sanal Rakibi(Mi?): Arttırılmış Gerçeklik1. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(2), 146-160.
  • Papagiannakis, G., Schertenleib, S., O’Kennedy, B., Arevalo Poizat, M., Magnenat Thalmann, N., Stoddart, A. ve Thalmann, D. (2005). Mixing virtual and real scenes in the site of ancient Pompeii. Computer Animation and Virtual Worlds, 16, 11-24.
  • Seyhan, B. (2014). Frigya Bölgesinin Kültürel Miras Turizmi Kapsamında Değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm ve Otel İşletmeciliği Anabilim Dalı, Eskişehir.
  • Sürücü, O. ve Başar, M. E. (2016). Kültürel Mirası Korumada Bir Farkındalık Aracı Olarak Sanal Gerçeklik. Artium, 4(1), 13-26.
  • Şeker, A. (2021). Türkiye’de Fijital (Phygital) Pazarlama Uygulamaları Üzerine Nitel Bir Araştırma: Bref’le Hijyene Yolculuk Projesi Örneği. Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 12(23), 187-206.
  • TDK sözlük. (2021). [URL: https://sozluk.gov.tr/] (Erişim Tarihi: 20 Mayıs 2021).
  • Xiong, F., Zhao, X., ve Zhang, Y. (2006). 3D Animasyon ve Sanal Gerçeklik. (S. Tarhan, M. M. Özgüven, ve A. Beyaz (Çev.) [URL: https://docplayer.biz.tr/6188913-6-6-3d-animasyon-ve-sanal-gerceklik.html] (Erişim Tarihi: 2 Eylül 2021].
  • Yağcı, Ö. ve Bingöl, Z. (2005). Örnek Olay 1: Kültür Varlıklarının Turizm Amaçlı Kullanımı: Frig Vadisi Örneği. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 2(2).
  • Yıldırım, Y. (2020). Farklı Disiplinlerde Endüstri 4.0. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 15(21), 756-789.
  • Yurdakul, A., ve Töre Başat , H. (2018). Antik Rotaların Turizm Açısından Yeniden Canlandırılması: Kral Yolu-Frig Vadisi için Frig Yürüyüş Yolu Önerisi. Innovation and Global Issues Congress IV. Antalya.
  • Yüzbaşıoğlu, N., Ören, V. ve Şahin, T. (2016). Turizm Kümelenmesi: Uşak İli Turizm Kümelenme Potansiyeli. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9(2), 187-200.

Kavramsal Çıkarımlar Üzerinden Frigya Vadisinin Fijital Tasarımı

Yıl 2022, , 177 - 193, 27.03.2022
https://doi.org/10.32572/guntad.997495

Öz

Turistik yörelerin ziyaretçilere sunulmasında geleneksel yöntemlerden yararlanılmaktadır. Bu yöntemle tasarlanan bir yöre, fiziksel olarak bir mekânda bulunmayı gerektirirken, dijital bir sunumla da bir yöreyi tasarlamak mümkündür. Bu çalışmada, Frigya Vadisi’nin fiziksel ve sanal gerçeklik ile artırılmış gerçeklik teknolojileriyle tasarlanmasına dikkat çekilmeye çalışılmıştır. Bu kapsamda, Frigya Vadisi örneğinde tasarlanan fijital önerilerin belirlenmesinde simülasyon kuramından yararlanılmıştır. Çalışmanın verileri, belgesel kaynak tarama yöntemi ile toplanmıştır. Taramalarda, “simülasyon”, “sanal gerçeklik”, “artırılmış gerçeklik”, “fijital”, “Frigya” kavramları anahtar sözcük olarak belirlenmiştir. Çalışmadan elde edilen çıkarımlar doğrultusunda, vadinin fijital tasarımda sunulmasıyla daha çok ziyaretçi çekebileceği, bilinirliğinin artacağı ve fijital bir çekim merkezi haline gelebileceği beklenmektedir. Fijital uygulamaların tasarlanabilmesi için teknolojik altyapının sağlanması ve fiziksel unsurlar ile dijital unsurlarının birlikte sunulması gerekmektedir.

Kaynakça

  • Adhani, N. I. ve Awang Rambli, D. R. (2012). A Survey of Mobile Augmented Reality Applications. International Conference on Future Trends in Computing and Communication Technologies, ss. 89-96.
  • Aktaş, F. Çeken, C. ve Erdemli, Y. E. (2014). Biyomedikal Uygulamaları için Nesnelerin İnterneti Tabanlı Veri Toplama ve Analiz Sistemi. Tıp Teknolojileri Ulusal Kongresi, Kapadokya, ss. 25-27.
  • Andrade, J. G. ve Dias, P. (2020). A Phygıtal Approach to Cultural Herıtage: Augmented Realıty at Regaleıra. Virtual Archaeology Review, 11(22), 15-25.
  • Aşılıoğlu, F. ve Memlük, Y. (2010). Frig Vadisi Kültür Mirası Alanlarının Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi. Ankara Üniversitesi Çevrebilimleri Dergisi, 2(2), 185-197.
  • Atar, A. (2020). Gelenekselden Dijitale Turizm Sektörü. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(2), 1640-1654.
  • Avcı, E. (2020). Turist Rehberliği Alanında Bilgi Teknolojilerinin Kullanımı. Çağıl Hale. Özel (Ed.), içinde Turizm Bilgi Teknolojileri (s. 113-139). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Ballina, F. J., Valdes, L. ve Del Valle, E. (2019). The Phygital Experience In the Smart Tourism Destination. International Journal of Tourism Cities, 5(4), 656-671.
  • Baudrillard, J. (2005). Simülakrlar ve Simülasyon. Oğuz Adanır (Çev.), Ankara: Doğu Batı Yayınları.
  • Baudrillard, J. (2008). Simgesel Değiş Tokuş ve Ölüm (2. b.). Oğuz Adanır (Çev.), İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi.
  • Baudrillard, J. (2011). Simülakrlar ve Simülasyon (6. b.). Oğuz Adanır (Çev.) Ankara: Doğu Batı Yayınları.
  • Bektöre, E., Korkmaz, E., Erşen , G. ve Atak, A. (2018). Frig Vadisi Potansiyel Kamp Alanları ve Rotalarının CBS Aracılığıyla Belirlenmesi. GSI Journals Serıe C: Advancements in Information Sciences and Technologies, 1(1), 35-50.
  • Bulunmaz, B. (2016). Gelişen Teknolojiyle Birlikte Değişen Pazarlama Yöntemleri. Trt Akademi, 1(2), 348-365.
  • Carrozzino , M. ve Bergamasco, M. (2010). Beyond Virtual Museums: Experiencing Immersive Virtual Reality In Real Museums. Journal of Cultural Heritage, 452-458.
  • Cheong, R. (1995). The Virtual Threat to Travel and Tourism. Tourism Management, 16(6), 417-422.
  • Chillon, P. S. (2012). From Vacation Spots to Smart Destinations: Technology and Tourism: QR, Apps and Augmented Reality for Cities. [URL: https://urban360.me/2012/02/08/this-placeworths-a-visit-intelligentdestinations-smart-city-technology-tourism-and-citybranding/] (Erişim tarihi: 30 Ağustos, 2021).
  • Çabri, B. (2019). Deneyimsel Pazarlama ve Artırılmış Gerçeklik Üzerine Nitel Bir Araştırma. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • Çakın, Ö. ve Yaman, D. (2020). Fijital (Phygital) Pazarlama Uygulamaları Üzerine Bir İnceleme: Amazon Go Örneği. Middle Black Sea Journal of Communication Studies, 5(1), 1-10.
  • Çavaş, B., Huyugüzel Çavaş, P. ve Taşkın Can, B. (2004). Eğitimde Sanal Gerçeklik. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(4), 110-116.
  • Çelik, Z. (2021). Fijital (Phygital) Pazarlama. Mehmet Sağlam (Ed.), içinde Dijitalleşen Dünyada Pazarlama (s. 297-317).
  • Çıracı, H., Turgut, S. ve Kerimoğlu, E. (2008). Sürdürülebilir Turizm Gelişimi İçin Bir Yönetim Modeli Önerisi: Frig Vadisi Örneği. İTÜDERGİSİ/a, 7(2), 89-102.
  • Dağ, A. (2011). Ölümcül Şiddet Baudrillar'ın Düşüncesi. İstanbul: Külliyat Yayınları.
  • Demirci, A. (2020). Literatür Taraması. Yılmaz Arı ve İlhan Kaya (Ed.), içinde Coğrafya Araştırma Yöntemleri (s. 73-109). Balıkesir: Coğrafyacılar Derneği.
  • Doğanay Ergen, (2020). Artırılmış ve Sanal Gerçeklik Teknolojilerinin Isparta İlinin Kültürel Miras Alanlarında Uygulanabilirliği Üzerine Bir Literatür Taraması. Journal of Tourism Theory and Research, 6(1), 62-74.
  • Doğantan, E. (2014). Frigya Bölgesine Alternatif Konaklama Tesisi Önerisi: Karavancılık, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Eskişehir.
  • Dorward, L., Mittermeier, J., Sandbrook, C. ve Spooner, F. (2016). Pok´emon Go: Benefits, Costs, and Lessons for the Conservation Movement. Conservation Letters, 10(1), 1-6.
  • Eskişehir İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü (2021). Sanal Gezintiler: [URL: https://eskisehir.ktb.gov.tr/TR-149868/sanal-gezintiler.html] (Erişim Tarihi: 2 Eylül 2021).
  • Frigya Afyonkarahisar Bölgesi Çalıştay Raporu (2021). [URL: https://afyonfrigyacalistayi.aku.edu.tr/wp-content/uploads/sites/40/2021/04/%c3%87ALI%c5%9eTAY-RAPORU-09.04.2021.pdf] (Erişim Tarihi: 2 Eylül 2021).
  • Gaggioli, A. (2017). Phygital Spaces: When Atoms Meet Bits. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 20(12), 774-774.
  • Genç, M. (2019). Sanal Gerçeklik Teknolojilerinin İnşaat Endüstrisinde ve İnşaat Mühendisliğinde Kullanılabilirliği. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Şeyh Edebali Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı, Bilecik.
  • Glaser, B.G., ve Strauss, A.L. (2006). The Discovery of Grounded Theory Strategies for Qualitative Research, London: Aldine Transaction
  • Gutierrez, M., Vexo, F. ve Thalmann, D. (2008). Stepping Into Virtual Reality. Springer Science & Business Media. Guttentag, D. A. (2010). Virtual reality: Applications And Implications For Tourism. Tourism Management, 31, 637-651.
  • Güzel, M. (2015). Gerçeklik İlkesinin Yitimi: Baudrillard'ın Simülasyon Teorisinin Temel Kaynakları. Felsefe ve Sosyal Bilimler Dergisi (19), 65-84.
  • Sever, G. N., ve Özkan Buzlu M. (2015). Turizm Fakülteleri Bünyesindeki Rekreasyon Programları İçin Müfredat Kapsamı Önerisi: Bilimetrik Bir Çalışma, Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 24 (2), 381-396.
  • Haugstvedt, A. C. ve Krogstie, J. (2012). Mobile Augmented Reality for Cultural Heritage: A Technology Acceptance Study. In 2012 IEEE International Symposium on Mixed and Augmented Reality (ISMAR), Atlanta, Georgia ss. 247-255.
  • Hocaoğlu, D. (2010). Kültürel Miras Olarak Yemek Kültürü: Cittàslow Seferihisar’ın Yavaş Yemekleri. 2nd Conference of the Agrindustrial Design.
  • https://www.medyamidas.com/ekonomi/frigya-jeoparki-icin-20-altin-fikir-dogdu- h12902.html. (Erişim tarihi: 25 Ocak 2022).
  • Ilgar, M. Z. ve Ilgar, S. C. (2013). Nitel Bir Araştırma Deseni Olarak Gömülü Teori (Temellendirilmiş Kuram) İZÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 2(3), 197-247.
  • Jung, T., Chung, N. ve Leue, M. C. (2015). The Determinants of Recommendations to Use Augmented Reality Technologies: The Case of a Korean Theme Park. Tourism Management, 49, 75-86.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. Nobel Yayın Dağıtım
  • Kavak, M. (2019). Frig Yolu'nun Turizm ve Kültür Rotası Açısından Değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm Rehberliği Anabilim Dalı, İzmir.
  • Kaygısız, İ. (2018). Ders Notları. [URL: https://www.irfankaygisiz.com (Erişim Tarihi: 1 Eylül 2021).
  • Köse, N. (2017). Dijital Pazarlamadan Fijital Pazarlamaya Geçişe Örnek Olarak Artırılmış Gerçeklik ve Sanal Gerçeklik Uygulamalarının Pazarlama Üzerindeki Katkılarının İncelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), İstanbul Aydın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Kulakoğlu Dilek, N. (2020). Turizm Sektöründe Sanal Gerçeklik Teknolojisinin Kullanımına ve Etkisine Yönelik Keşifsel Bir Araştırma. (Yayımlanmamış Doktora Tezi), İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Kurt, A. ve Çorbacıoğlu, S. (2011). Tarihi Alan Yönetiminde Karşılaşılan Sorunlar ve Yeniden Yapılandırma İhtiyacı: Dağlık Frigya Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 16(2), 511-538.
  • Kuruüzümcü, R. (2007). Bir Dijital Ortam ve Sanat Formu Olarak Sanal Gerçeklik. Sanat Dergisi (12), 93-96.
  • Milgram, P. ve Kishino, F. (1994). A Taxonomy of Mixed Reality Visual Displays. IEICE TRANSACTIONS on Information and Systems, 77(12), 1321-1329.
  • Neuburger, L., Beck, J., ve Egger, R. (2018). The ‘Phygital’ Tourist Experience: The Use of Augmented and Virtual Reality in Destination Marketing, içinde In Tourism Planning and Destination Marketing. Emerald Publishing Limited.
  • Okuyan, H. ve Taslaman, C. (2018). Jean Baudrillard'ın Simülasyon Kuramında Ayartma Kavramı. Uluslararası Din ve Felsefe Araştırmaları Dergisi, 1(1), 29-45.
  • Özel, Ç. H. ve İnan, H. E. (2020). Rekreasyon İşletmelerinde Bilgi Teknolojilerinin Kullanımı. Çağıl Hale Özel (Ed.), içinde Turizm Bilgi Teknolojileri (s. 141-163). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Özgüneş, R. E. ve Bozok, D. (2017). Turizm Sektörünün Sanal Rakibi(Mi?): Arttırılmış Gerçeklik1. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(2), 146-160.
  • Papagiannakis, G., Schertenleib, S., O’Kennedy, B., Arevalo Poizat, M., Magnenat Thalmann, N., Stoddart, A. ve Thalmann, D. (2005). Mixing virtual and real scenes in the site of ancient Pompeii. Computer Animation and Virtual Worlds, 16, 11-24.
  • Seyhan, B. (2014). Frigya Bölgesinin Kültürel Miras Turizmi Kapsamında Değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm ve Otel İşletmeciliği Anabilim Dalı, Eskişehir.
  • Sürücü, O. ve Başar, M. E. (2016). Kültürel Mirası Korumada Bir Farkındalık Aracı Olarak Sanal Gerçeklik. Artium, 4(1), 13-26.
  • Şeker, A. (2021). Türkiye’de Fijital (Phygital) Pazarlama Uygulamaları Üzerine Nitel Bir Araştırma: Bref’le Hijyene Yolculuk Projesi Örneği. Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 12(23), 187-206.
  • TDK sözlük. (2021). [URL: https://sozluk.gov.tr/] (Erişim Tarihi: 20 Mayıs 2021).
  • Xiong, F., Zhao, X., ve Zhang, Y. (2006). 3D Animasyon ve Sanal Gerçeklik. (S. Tarhan, M. M. Özgüven, ve A. Beyaz (Çev.) [URL: https://docplayer.biz.tr/6188913-6-6-3d-animasyon-ve-sanal-gerceklik.html] (Erişim Tarihi: 2 Eylül 2021].
  • Yağcı, Ö. ve Bingöl, Z. (2005). Örnek Olay 1: Kültür Varlıklarının Turizm Amaçlı Kullanımı: Frig Vadisi Örneği. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 2(2).
  • Yıldırım, Y. (2020). Farklı Disiplinlerde Endüstri 4.0. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 15(21), 756-789.
  • Yurdakul, A., ve Töre Başat , H. (2018). Antik Rotaların Turizm Açısından Yeniden Canlandırılması: Kral Yolu-Frig Vadisi için Frig Yürüyüş Yolu Önerisi. Innovation and Global Issues Congress IV. Antalya.
  • Yüzbaşıoğlu, N., Ören, V. ve Şahin, T. (2016). Turizm Kümelenmesi: Uşak İli Turizm Kümelenme Potansiyeli. Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9(2), 187-200.
Toplam 60 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Seda Çoban 0000-0003-2884-8081

Meryem Akoğlan Kozak 0000-0003-0577-1843

Yayımlanma Tarihi 27 Mart 2022
Kabul Tarihi 4 Şubat 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Çoban, S., & Akoğlan Kozak, M. (2022). Kavramsal Çıkarımlar Üzerinden Frigya Vadisinin Fijital Tasarımı. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 6(1), 177-193. https://doi.org/10.32572/guntad.997495

Değerli Araştırmacılar,

Dergimize gönderilen çalışmalar geliş sırasına ve konusuna göre öncelikle editör değerlendirmesinden geçmekte, editör görüşü doğrultusunda hakem değerlendirmesine karar verilmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanan çalışmalar da aynı şekilde değerlendirmenin tamamlanma tarihlerine, türlerine ve kapsamlarına göre yayıma kabul edilmektedir. Bu yüzden GTAD'a gönderilen çalışmaların herhangi bir sayıda yayıma kabul edileceğinin planlanarak önerilmemesi gerektiğini tekrar hatırlatmak isteriz. Detaylı bilgi için yayın politkası incelenebilir.