Conference Paper
BibTex RIS Cite

Turistik Destinasyonların Tanıtılmasında Yerel Mutfaklar: Ordu Vejetaryen Mutfağı

Year 2018, Ek Sayı 1, 123 - 141, 27.07.2018

Abstract

Turizm endüstrisinde alternatif turizm olanaklarından
faydalanmak gitgide önem kazanmaya başlamıştır. Turistik destinasyonların
turistlerin değişen talep ve ihtiyaçlarına göre turistik ürünlerini
çeşitlendirmeye gitmesi kaçınılmaz hale gelmiştir. İşte bu alternatif turizm
ürünlerinden bir tanesi de yerel mutfak kültürlerinin bir turizm ürünü olarak
ortaya çıkarılması ve değerlendirilmesi olmuştur. Günümüzde bir çok turistik
destinasyon,  kendi yörelerine ait
otantik mutfak kültürlerinin ifadesi olan yiyecek ve içecekleri turistlerin
ihtiyacına sunarak kendilerine bir ayrıcalık kazandırmanın yanında
destinasyonlarının tanınmasına ve pazarlanmasına katkı sağlamıştır.
Çalışmamızda Ordu ili destinasyonunun yerel mutfak kültürünü özellikle de
vejetaryen mutfak kültürünün oluşturduğu yiyecekler incelenmiş olup, Ordu
mutfağının vejetaryen yemekleri ön plana çıkarılarak yörenin farklı bir
özelliği ile tanınmasına, pazarlanmasına ve turizminin gelişmesine katkı
sağlayacağı düşünülmüştür. Çalışma nitel bir çalışma olup, kuramsal bilgilerin
derlenmesinde alan yazından faydalanılmış, yemek tariflerinde ve hazırlanışında
Ordu ilinde yöresel ürünlerin satışını gerçekleştiren Kayabaşı Ekoturizm
Köyünde bulunan Kayabaşı Restoran sahibesi Ayşegül Toksoy ile yapılan görüşmeler
sonucunda vejetaryen yiyeceklerin hazırlanışı ile ilgili bilgiler ve görüntüler
elde edilmiştir. 

References

  • Cohen, E. ve Avieli, N. (2004). Food in Tourism: Attraction and Impediment, Annals of Tourism Research, 31(4), 755-778.
  • Correia, A., Motial, M., Da Costa, F.C. ve Peres, R. (2008). The Determinants of Gastronomic Tourists Satisfaction: A Second –Order Factor Analysis, Journal of Foodservice, 19(3), 164-176.
  • Çalışkan, O. (2013. Destinasyon Rekabetçiliği ve Seyahat Motivasyonu Bakımından Gastronomik Kimlik, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 1(2), 39-51.
  • Deveci, B., Türkmen, S. ve Avcıkurt, C. (2013). Kırsal Turizm ile Gastronomi Turizmi İlişkisi: Bigadiç Örneği, International Journal of Social and Economic Sciences, 3(2), 29-34.
  • Güzel Şahin, G., ve Ünver, G. (2015). Destinasyon Pazarlama Aracı Olarak “Gastronomi Turizmi”: İstanbul’un Gastronomi Turizmi Potansiyeli Üzerine Bir Araştırma, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 3(2), 63-73.
  • Gürsoy, Y.(2017). Giresun Merkez Yöresinde Gastronomi Turizmi Üzerine Bir Değerlendirme, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(51), 1296-1304.
  • Kozak, N. (2006). Turizm Pazarlaması, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Okumuş, B., Okumuş, F. Ve McKercher, B. (2007). Incorporation Local and International Cuisines in The Marketing of Tourism Destinations: The Cases of Hong Kong and Turkey, Tourism Management, 28/1, 253-261.
  • Rand, G.E., Heath, E. ve Albert, N.(2003). The Role of Local and Regonal Food in Destination Marketing, Journal of Travel and Tourism Marketing, Vol: 14, Issue 3-4, 97-112.
  • Santich, B. (2004). The Study of Gastronomy and its Relevance to Hospitality Education and Training, Hospitality Management, Sayı:23, 15-24.
  • Selwood, J.(2003). The Lure of Food: Food as An Attraction in Destination Marketing, http://pcago.uwinnipeg.ca/Prairie-Perspectives/PP-Vol04/selwood.pdf. Erişim Tarihi: 5.01.2018
  • Skuras, D., Dimara, E. ve Petou, A.(2006). Rural Tourism and Visitors’ Expenditures for Locam Food Products, Regional Studies, 40(7), 769-779.
  • Sünnetçioğlu, S., Mercan Ş.O., Yıldırım, M.H. ve Türkmen, S. (2017). Veganların Restoranlarda Karşılaştıkları Sorunlar Üzerine Bir Araştırma, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 5/Special issue 2, 241-252.
  • Şengül, S. ve Türkay, O. (2015). Doğu Karadeniz Mutfak Kültürünün Sürdürülebilirliği Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Doğu Karadeniz Bölgesi Sürdürülebilir Turizm Kongresi Bildiri Kitabı, 599-606.
  • Toksoy, A.(2018). Kayabaşı Restoran, Ordu, 05.01.2017 tarihinde yemek tadımı ve fotoğraflama yapılmıştır.
  • Zağralı, E. ve Akbaba, A. (2015). Turistlerin Destinasyon Seçiminde Yöresel Yemeklerin Rolü: İzmir Yarımadası’nı Ziyaret Eden Turistlerin Görüşleri Üzerine Bir Araştırma, Journal of Yasar University, 10/40, 6633-6644.
  • http://www.e-sehir.com/yemek_tarifleri/ordu-ili-yoresel-yemekleri-sayfa1.html Erişim Tarihi: 06.01.2018
  • http://lezzetler.com/ordu-tarifleri1-5 Erişim Tarihi: 06.01.2018
  • http://www.ordulularrehberi.com/Turkiye_Ordu_Damak_Tadi_yemekleri_lezzetleri.php Erişim Tarihi: 07.01.2018
  • https://www.kulturportali.gov.tr/turkiye/ordu/neyenir/keskek-gendeme Erişim Tarihi: 07.01.2018
  • https://memleketordu.net/melocan-diken-ucu-kavurmasi Erişim Tarihi: 07.01.2018
  • http://www.yoreselyemekler.org/sakarca-kayganasi/ Erişim Tarihi: 07.01.2018
Year 2018, Ek Sayı 1, 123 - 141, 27.07.2018

Abstract

References

  • Cohen, E. ve Avieli, N. (2004). Food in Tourism: Attraction and Impediment, Annals of Tourism Research, 31(4), 755-778.
  • Correia, A., Motial, M., Da Costa, F.C. ve Peres, R. (2008). The Determinants of Gastronomic Tourists Satisfaction: A Second –Order Factor Analysis, Journal of Foodservice, 19(3), 164-176.
  • Çalışkan, O. (2013. Destinasyon Rekabetçiliği ve Seyahat Motivasyonu Bakımından Gastronomik Kimlik, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 1(2), 39-51.
  • Deveci, B., Türkmen, S. ve Avcıkurt, C. (2013). Kırsal Turizm ile Gastronomi Turizmi İlişkisi: Bigadiç Örneği, International Journal of Social and Economic Sciences, 3(2), 29-34.
  • Güzel Şahin, G., ve Ünver, G. (2015). Destinasyon Pazarlama Aracı Olarak “Gastronomi Turizmi”: İstanbul’un Gastronomi Turizmi Potansiyeli Üzerine Bir Araştırma, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 3(2), 63-73.
  • Gürsoy, Y.(2017). Giresun Merkez Yöresinde Gastronomi Turizmi Üzerine Bir Değerlendirme, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(51), 1296-1304.
  • Kozak, N. (2006). Turizm Pazarlaması, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Okumuş, B., Okumuş, F. Ve McKercher, B. (2007). Incorporation Local and International Cuisines in The Marketing of Tourism Destinations: The Cases of Hong Kong and Turkey, Tourism Management, 28/1, 253-261.
  • Rand, G.E., Heath, E. ve Albert, N.(2003). The Role of Local and Regonal Food in Destination Marketing, Journal of Travel and Tourism Marketing, Vol: 14, Issue 3-4, 97-112.
  • Santich, B. (2004). The Study of Gastronomy and its Relevance to Hospitality Education and Training, Hospitality Management, Sayı:23, 15-24.
  • Selwood, J.(2003). The Lure of Food: Food as An Attraction in Destination Marketing, http://pcago.uwinnipeg.ca/Prairie-Perspectives/PP-Vol04/selwood.pdf. Erişim Tarihi: 5.01.2018
  • Skuras, D., Dimara, E. ve Petou, A.(2006). Rural Tourism and Visitors’ Expenditures for Locam Food Products, Regional Studies, 40(7), 769-779.
  • Sünnetçioğlu, S., Mercan Ş.O., Yıldırım, M.H. ve Türkmen, S. (2017). Veganların Restoranlarda Karşılaştıkları Sorunlar Üzerine Bir Araştırma, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 5/Special issue 2, 241-252.
  • Şengül, S. ve Türkay, O. (2015). Doğu Karadeniz Mutfak Kültürünün Sürdürülebilirliği Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Doğu Karadeniz Bölgesi Sürdürülebilir Turizm Kongresi Bildiri Kitabı, 599-606.
  • Toksoy, A.(2018). Kayabaşı Restoran, Ordu, 05.01.2017 tarihinde yemek tadımı ve fotoğraflama yapılmıştır.
  • Zağralı, E. ve Akbaba, A. (2015). Turistlerin Destinasyon Seçiminde Yöresel Yemeklerin Rolü: İzmir Yarımadası’nı Ziyaret Eden Turistlerin Görüşleri Üzerine Bir Araştırma, Journal of Yasar University, 10/40, 6633-6644.
  • http://www.e-sehir.com/yemek_tarifleri/ordu-ili-yoresel-yemekleri-sayfa1.html Erişim Tarihi: 06.01.2018
  • http://lezzetler.com/ordu-tarifleri1-5 Erişim Tarihi: 06.01.2018
  • http://www.ordulularrehberi.com/Turkiye_Ordu_Damak_Tadi_yemekleri_lezzetleri.php Erişim Tarihi: 07.01.2018
  • https://www.kulturportali.gov.tr/turkiye/ordu/neyenir/keskek-gendeme Erişim Tarihi: 07.01.2018
  • https://memleketordu.net/melocan-diken-ucu-kavurmasi Erişim Tarihi: 07.01.2018
  • http://www.yoreselyemekler.org/sakarca-kayganasi/ Erişim Tarihi: 07.01.2018
There are 22 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Tourism (Other)
Journal Section Makaleler
Authors

Cavit Yavuz 0000-0001-9279-1740

Publication Date July 27, 2018
Published in Issue Year 2018 Ek Sayı 1

Cite

APA Yavuz, C. (2018). Turistik Destinasyonların Tanıtılmasında Yerel Mutfaklar: Ordu Vejetaryen Mutfağı. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(Ek1), 123-141.

Değerli Araştırmacılar,

Dergimize gönderilen çalışmalar geliş sırasına ve konusuna göre öncelikle editör değerlendirmesinden geçmekte, editör görüşü doğrultusunda hakem değerlendirmesine karar verilmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanan çalışmalar da aynı şekilde değerlendirmenin tamamlanma tarihlerine, türlerine ve kapsamlarına göre yayıma kabul edilmektedir. Bu yüzden GTAD'a gönderilen çalışmaların herhangi bir sayıda yayıma kabul edileceğinin planlanarak önerilmemesi gerektiğini tekrar hatırlatmak isteriz. Detaylı bilgi için yayın politkası incelenebilir.