Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Festival Perception, Festival Experience and Behavioral Intentions: The Case of the III. International Göbeklitepe Film Festival

Yıl 2025, Cilt: 9 Sayı: 2, 508 - 534, 25.09.2025
https://doi.org/10.32572/guntad.1607375

Öz

Festivals are among the important tourism elements that strengthen the brand identity of destinations while adding value to the economic, social and cultural fabric of the cities they are located in. In this context, festival tourism not only meets the entertainment and cultural needs of visitors but also contributes to sustainable tourism goals by promoting destinations. This study aims to determine the effect of festival perception and festival experience on the behavioral intentions of festival participants. The study was carried out within the scope of the III International Göbeklitepe Film Festival held in Şanlıurfa. The data of the study were collected from 263 festival participants through face-to-face and online survey forms between October 24 and 27, 2024, using the questionnaire technique. The collected data were analyzed in the SPSS 26 package program. The findings revealed that festival perception and experience had a positive and significant effect on participants' behavioral intentions. Findings show that festival perception creates a positive festival experience, which is of critical importance for the long-term tourist attraction of the destination. Moreover, the mediation test result shows that festival experience plays a full mediating role in the relationship between festival perception and behavioral intention.

Kaynakça

  • Akoğlan Kozak, M., & Bahçe, O. (2012). Özel ilgi turizmi (2. Baskı). Detay Yayıncılık.
  • Alan, A. A., & Kızılcalıoğlu, G. (2020). Festival algısı ve memnuniyet üzerine bir araştırma: Adana ve Antalya Film Festivali Örneği. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(4), 3855-3872.
  • Atay, L., & Altınışık, Ö. (2017). Etkinliklerin destinasyon markalaşmasına etkisi: Çanakkale Savaşlarının 100. Yılı Anma Etkinlikleri örneği. Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, 19(40), 110-128.
  • Baby, J. (2022). Influence of festival attractiveness, novelty, and experience on attendees’ satisfaction: Moderating role of risk awareness in a cultural festival. International Journal of Hospitality & Tourism Systems, 15(2), 123-132.
  • Berberoğlu, T. (2012). Etkinliklerin destinasyona etkileri: 2011 Erzurum Universiade Kış Oyunları. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp.
  • Büyüköztürk, Ş. (2018). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (24. Baskı). Pegem Yayınları.
  • Chen, Y. C., King, B., & Lee, H. W. (2018). Experiencing the destination brand: Behavioral intentions of arts festival tourists. Journal of Destination Marketing & Management, 10, 61-67.
  • Cole, S. T., & Chancellor, H. C. (2009). Examining the festival attributes that impact visitor experience, satisfaction and re-visits intention, Journal of Vacation Marketing, 15(4), 323-333.
  • Crompton, J. L., & McKay, S. L. (1997). Motives of visitors attending festival events. Annals of Tourism Research, 24(2), 425-439.
  • Cudny, W. (2014). The phenomenon of festivals: Their origins, evolution, and classifications. Anthropos, (H. 2), 640-656.
  • Çakır, M. (2009). Festival Turizmi. https://m-cakir.blogspot.com/2009/02/festival-turizmi_04.html adresinden 18.02.2024 tarihinde alınmıştır.
  • Dalgıç, A., & Birdir, K. (2019). Festival anahtar başarı faktörlerinin festival sadakati üzerine etkisi: Portakal çiçeği festivali örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(4), 2718-2738.
  • Darvishmotevali, M., Tajeddini, K., & Altinay, L. (2023). Experiential festival attributes, perceived value, cultural exploration, and behavioral intentions to visit a food festival. Journal of Convention & Event Tourism 24(1), 57-86.
  • Demirci, B., Yılmazdoğan, O. C., & Düşmezkalender, E. (2020). Festival algısı, festival memnuniyeti, festival değeri ve aidiyet ilişkisi: Eskişehir Sokak Lezzetleri Festivali örneği. Business & Management Studies: An International Journal, 8(1), 1096-1112.
  • Doğan, M. D. (2022). Göbeklitepe Film Festivali Tanıtım Dergisi. https://gobeklitepekultursanat.org.tr/ adresinden 15.11.2024 tarihinde alınmıştır.
  • Durkheim, E. (1957). The elementary forms of religious life. (J. W. Swain, Trans.). George Allen & Unwin Ltd (Original work published 1915).
  • Ekin, Y. (2011). Etkinlik turizmi kapsamında festivaller ve Antalya Altın Portakal Film Festivali’nin yerel halk üzerindeki sosyal etkileri konulu bir araştırma [Doktora Tezi, Akdeniz Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp.
  • Erdem, A. (2024). Şanlıurfa kültür yolu festivaline yönelik yerel halkın algı, memnuniyet ve turizm desteğinin değerlendirilmesi. Business & Management Studies: An International Journal, 12(3), 521-534.
  • Esu, B. B., & Arrey, V. (2009). Branding cultural festival as a destination attraction: a case study of Calabar Carnival Festival. International Business Research, 2(3), 182-192.
  • Falassi, A. (1987). Festival: Definition and morphology. In Falassi, A. (Ed.), Time out of time: Essays on the festival. Albuquerque, NM, University of New Mexico Press.
  • Felsenstein, D., & Fleischer, A. (2003). Local festivals and tourism promotion: The role of public assistance and visitor expenditure. Journal of Travel Research, 41(4), 385-392.
  • Gelder, G., & Robinson, P. (2011). Events, festivals and the arts. In research themes for tourism (pp. 128-145) (1st Edition). Wallingford UK: CABI.
  • Getz, D. (1989). Special events: Defining the product. Tourism Management, 10 (2), 125-137.
  • Getz, D. (2008). Event tourism: Definition, evolution, and research. Tourism Management, 29(3), 403-428.
  • Getz, D., & Page, S. J. (2016). Event studies: Theory, research and policy for planned events (3rd ed.). Routledge.
  • Göbeklitepe Kültür Sanat Derneği. (2024). Festival hakkında. https://gobeklitepekultursanat.org.tr/index.php/2024/09/04/3-gobeklitepe-uluslararasi-film-festivali-afisi-belirlendi/ adresinden 15.11.2024 tarihinde alınmıştır.
  • Hayes, A. F. (2022). Introduction to mediation, moderation, and conditional process analysis: A regression-based approach. New York: The Guilford Press.
  • İlban, M. O., & Kömür, T. (2019). Destinasyon markalaşmasında festival turizminin rolü: Ayvalık uluslararası zeytin hasat günleri örneği. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 16(2), 274-295.
  • Jani, D., & Mwakyusa, J. R. P. (2021). Residents’ perception of festival impacts and satisfaction: a focus on Zanzibar international film festival (ZIFF). International Journal of Event and Festival Management, 12(4), 365-379.
  • Kaçar, F., & Uluç, M. (2024). Cannes film festivali bağlamında politik sinema ve film festivallerinin post-politik yapısı. B. Yetkiner (Ed.), Sanat ve siyaset bağlamında film festivalleri (s.1-35) içinde. Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Karagöz, D. (2006). Etkinlik Turizmi ve Etkinlik Turizmi Bağlamında Yabancı Ziyaretçi Harcamalarının Ekonomiye Etkisi: Formula 1 2005 Türkiye Grand Prix Örneği. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Karasar, N. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri (11. Baskı). Nobel Yayınları, Ankara.
  • Laing, J., & Mair, J. (2015). Music festivals and social inclusion the festival organizers’ perspective. Leisure Sciences, 37(3), 252-268.
  • Lee, J. (2014). Visitors’ emotional responses to the festival environment. Journal of Travel & Tourism Marketing, 31(1), 114-131.
  • Lee, J. S., Lee, C. K., & Choi, Y. (2011). Examining the role of emotional and functional values in festival evaluation. Journal of Travel Research, 50(6), 685-696.
  • Liu, C. R., Lin, W. R., Wang, Y. C., & Chen, S. P. (2019). Sustainability indicators for festival tourism: A multi-stakeholder perspective. Journal of Quality Assurance in Hospitality & Tourism, 20(3), 296-316.
  • Ma, L., & Lew, A. A. (2012). Historical and geographical context in festival tourism development. Journal of Heritage Tourism, 7(1), 3-31.
  • Oğlakçıoğlu, K. (2023). Yasaklanan ve kontrol altına alınan roma festivalleri. https://www.okuryazarkitaplar.com/yasaklanan-ve-kontrol-altina-alinan-roma-festivalleri/ adresinden 12.02.2023 tarihinde alınmıştır.
  • Oliver, R., & Swan, J. (1989). Consumer perceptions of interpersonal equity and satisfaction in transaction: A field survey approach. Journal of Marketing, 53(2), 21-35.
  • Özdemır, G., & Çulha, O. (2009). Satisfaction and loyalty of festival visitors. Anatolia, 20(2), 359-373.
  • Özgürel, G., Alkan, Ö., & Ok, S. (2018). Datça Badem Çiçeği Festivali’nin yöre turizmine olası etkileri: Yerel esnaf üzerine bir araştırma. Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Bilimler Dergisi, 8(2), 10-19.
  • Öztürk, A., & Yumuk, Y. (2016). Uluslararası Antalya Kum Heykel Festivaline yönelik algının başkalarına tavsiye etme ve tekrar ziyaret etme niyeti üzerine etkisi. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,6 (2),123-139.
  • Park, M., Oh, H., & Park, J. (2010). Measuring the experience economy of film festival participants. International Journal of Tourism Sciences, 10(2), 35-54.
  • Pine, B. J., & Gilmore, J. H. (1999). The experience economy: Work is theatre & every business a stage. Harvard Business Review Press.
  • Polat, S., Polat, S. A., & Halis, M. (2013). Kent kimliği kapsamında festivallerin değerlendirilmesi: Uluslararası Altın Safran Film Festivali örneği. Turar Turizm ve Araştırma Dergisi, 2(1), 69-85.
  • Quan, S., & Wang, N. (2004). Towards a structural model of the tourist experience: An illustration from food experiences in tourism. Tourism Management, 25, 297-305.
  • Quinn, B. (2006). Problematising ‘festival tourism’: Arts festivals and sustainable development in Ireland. Journal of Sustainable Tourism, 14(3), 288-306.
  • Saatcı, G., & Türkmen, S. (2020). Festivallerin algılanan etkileri, festival memnuniyeti ve festival gelişim desteği arasındaki ilişkilerin incelenmesi: Kösedere Üzüm Festivali örneği. International Social Sciences Studies Journal, (e-ISSN:2587-1587) 6(54), 76-84
  • Schmitt, B. (1999). Experiential marketing. Journal of Marketing Management, 15(1-3), 53-67.
  • Shen, S. (2014). Intention to revisit traditional folk events: a case study of Qinhuai Lantern Festival. China. International Journal of Tourism Research, 16(5), 513-520.
  • Smith, S., Costello, C., & Muenchen, R. A. (2010). Influence of push and pull motivations on satisfaction and behavioral intentions within a culinary tourism event. Journal of Quality Assurance in Hospitality & Tourism, 11(1), 17-35.
  • Song, Z., Xing, L., & Chathoth, P. (2015). The effects of festival impacts on support intentions based on residents’ ratings of festival performance and satisfaction: A new ıntegrative approach. Journal of Sustainable Tourism, 23(2), 316-337.
  • Soylu, B. Ç., & Şahin, B. (2024). Miras turizmi kapsamında turist motivasyonunun ve unutulmaz turizm deneyiminin değerlendirilmesi. GSI Journals Serie A: Advancements in Tourism Recreation and Sports Sciences, 7(1), 280-300.
  • Sthapit, E., Del Chiappa, G., Coudounaris, D. N., & Björk, P. (2019). Tourism experiences, memorability and behavioural intentions: a study of tourists in Sardinia, Italy. Tourism Review, 75(3), 533-558.
  • Tanford, S., & Jung, S. (2017). Festival attributes and perceptions: A meta-analysis of relationships with satisfaction and loyalty. Tourism Management, 61, 209-220.
  • UNESCO. (2015). Festival statistics : key concepts and current practices. (Handbook No 3). UNESCO Institute for Statistics: Kanada.
  • Van Vliet, H. (2012). Festivalbeleving. De waarde van publieks evenement. (1. Auflage). Utrecht: Hogeschool Utrecht.
  • Vazsonyi, A. T., Pickering, L. E., Junger, M., & Hessing, D. (2001). An empirical test of a general theory of crime: A four-nation comparative study of self-control and the prediction of deviance. Journal of Research in Crime and Delinquency, 38(2), 91-131.
  • Yıldırım, O., Karaca, O. B., & Çakıcı, A. C. (2016). Yerel halkın “Adana-Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalı’na yönelik algı ve memnuniyetleri üzerine bir araştırma”. SOİD Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, Mayıs-Ağustos, 13(2), 50-68.
  • Yıldız, S. B., & Polat, E. (2016). Yerel halkın Eskişehir’de düzenlenen festivallerin etkilerine yönelik algıları. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 4(2),40-62.
  • Zavalsız, Y. S., & Öztürk, Y. E. (2020). Festivallerin yerel halk üzerindeki sosyo-kültürel etkileri: Uluslararası Altın Safran Belgesel Film Festivali örneği. Journal of Humanities and Tourism Research, 10(2), 456-474.

Festival Algısı, Festival Deneyimi ve Davranışsal Niyetler: III. Uluslararası Göbeklitepe Film Festivali Örneği

Yıl 2025, Cilt: 9 Sayı: 2, 508 - 534, 25.09.2025
https://doi.org/10.32572/guntad.1607375

Öz

Festivaller, bulundukları şehirlerin ekonomik, sosyal ve kültürel dokusuna değer katarken, destinasyonların marka kimliğini güçlendiren önemli turizm unsurları arasında yer almaktadır. Bu bağlamda festival turizmi, sadece ziyaretçilerin eğlence ve kültürel ihtiyaçlarını karşılamakla kalmayıp, aynı zamanda destinasyonların tanıtımını yaparak sürdürülebilir turizm hedeflerine katkı sağlamaktadır. Bu araştırma, festival algısı ve festival deneyiminin festival katılımcılarının davranışsal niyetleri üzerindeki etkisini belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırma, Şanlıurfa’da düzenlenen III. Uluslararası Göbeklitepe Film Festivali kapsamında gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri anket tekniği ile 24-27 Ekim 2024 tarihleri arasında 263 festival katılımcısından yüz yüze ve çevrim içi formlar aracılığıyla toplanmıştır. Toplanan veriler SPSS 26 paket programında analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular festival algısı ve deneyiminin katılımcıların davranışsal niyetleri üzerinde olumlu yönde anlamlı bir etkisi olduğunu ortaya koymuştur. Bulgular, festival algısının pozitif bir festival deneyimi yarattığını ve bunun da destinasyonun uzun vadeli turistik çekiciliği için kritik bir öneme sahip olduğunu göstermektedir. Ayrıca yapılan aracılık testi sonucu, festival deneyiminin festival algısı ile davranışsal niyet arasındaki ilişkide tam aracılık rolü üstlendiğini göstermektedir.

Kaynakça

  • Akoğlan Kozak, M., & Bahçe, O. (2012). Özel ilgi turizmi (2. Baskı). Detay Yayıncılık.
  • Alan, A. A., & Kızılcalıoğlu, G. (2020). Festival algısı ve memnuniyet üzerine bir araştırma: Adana ve Antalya Film Festivali Örneği. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(4), 3855-3872.
  • Atay, L., & Altınışık, Ö. (2017). Etkinliklerin destinasyon markalaşmasına etkisi: Çanakkale Savaşlarının 100. Yılı Anma Etkinlikleri örneği. Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, 19(40), 110-128.
  • Baby, J. (2022). Influence of festival attractiveness, novelty, and experience on attendees’ satisfaction: Moderating role of risk awareness in a cultural festival. International Journal of Hospitality & Tourism Systems, 15(2), 123-132.
  • Berberoğlu, T. (2012). Etkinliklerin destinasyona etkileri: 2011 Erzurum Universiade Kış Oyunları. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp.
  • Büyüköztürk, Ş. (2018). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (24. Baskı). Pegem Yayınları.
  • Chen, Y. C., King, B., & Lee, H. W. (2018). Experiencing the destination brand: Behavioral intentions of arts festival tourists. Journal of Destination Marketing & Management, 10, 61-67.
  • Cole, S. T., & Chancellor, H. C. (2009). Examining the festival attributes that impact visitor experience, satisfaction and re-visits intention, Journal of Vacation Marketing, 15(4), 323-333.
  • Crompton, J. L., & McKay, S. L. (1997). Motives of visitors attending festival events. Annals of Tourism Research, 24(2), 425-439.
  • Cudny, W. (2014). The phenomenon of festivals: Their origins, evolution, and classifications. Anthropos, (H. 2), 640-656.
  • Çakır, M. (2009). Festival Turizmi. https://m-cakir.blogspot.com/2009/02/festival-turizmi_04.html adresinden 18.02.2024 tarihinde alınmıştır.
  • Dalgıç, A., & Birdir, K. (2019). Festival anahtar başarı faktörlerinin festival sadakati üzerine etkisi: Portakal çiçeği festivali örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(4), 2718-2738.
  • Darvishmotevali, M., Tajeddini, K., & Altinay, L. (2023). Experiential festival attributes, perceived value, cultural exploration, and behavioral intentions to visit a food festival. Journal of Convention & Event Tourism 24(1), 57-86.
  • Demirci, B., Yılmazdoğan, O. C., & Düşmezkalender, E. (2020). Festival algısı, festival memnuniyeti, festival değeri ve aidiyet ilişkisi: Eskişehir Sokak Lezzetleri Festivali örneği. Business & Management Studies: An International Journal, 8(1), 1096-1112.
  • Doğan, M. D. (2022). Göbeklitepe Film Festivali Tanıtım Dergisi. https://gobeklitepekultursanat.org.tr/ adresinden 15.11.2024 tarihinde alınmıştır.
  • Durkheim, E. (1957). The elementary forms of religious life. (J. W. Swain, Trans.). George Allen & Unwin Ltd (Original work published 1915).
  • Ekin, Y. (2011). Etkinlik turizmi kapsamında festivaller ve Antalya Altın Portakal Film Festivali’nin yerel halk üzerindeki sosyal etkileri konulu bir araştırma [Doktora Tezi, Akdeniz Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp.
  • Erdem, A. (2024). Şanlıurfa kültür yolu festivaline yönelik yerel halkın algı, memnuniyet ve turizm desteğinin değerlendirilmesi. Business & Management Studies: An International Journal, 12(3), 521-534.
  • Esu, B. B., & Arrey, V. (2009). Branding cultural festival as a destination attraction: a case study of Calabar Carnival Festival. International Business Research, 2(3), 182-192.
  • Falassi, A. (1987). Festival: Definition and morphology. In Falassi, A. (Ed.), Time out of time: Essays on the festival. Albuquerque, NM, University of New Mexico Press.
  • Felsenstein, D., & Fleischer, A. (2003). Local festivals and tourism promotion: The role of public assistance and visitor expenditure. Journal of Travel Research, 41(4), 385-392.
  • Gelder, G., & Robinson, P. (2011). Events, festivals and the arts. In research themes for tourism (pp. 128-145) (1st Edition). Wallingford UK: CABI.
  • Getz, D. (1989). Special events: Defining the product. Tourism Management, 10 (2), 125-137.
  • Getz, D. (2008). Event tourism: Definition, evolution, and research. Tourism Management, 29(3), 403-428.
  • Getz, D., & Page, S. J. (2016). Event studies: Theory, research and policy for planned events (3rd ed.). Routledge.
  • Göbeklitepe Kültür Sanat Derneği. (2024). Festival hakkında. https://gobeklitepekultursanat.org.tr/index.php/2024/09/04/3-gobeklitepe-uluslararasi-film-festivali-afisi-belirlendi/ adresinden 15.11.2024 tarihinde alınmıştır.
  • Hayes, A. F. (2022). Introduction to mediation, moderation, and conditional process analysis: A regression-based approach. New York: The Guilford Press.
  • İlban, M. O., & Kömür, T. (2019). Destinasyon markalaşmasında festival turizminin rolü: Ayvalık uluslararası zeytin hasat günleri örneği. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 16(2), 274-295.
  • Jani, D., & Mwakyusa, J. R. P. (2021). Residents’ perception of festival impacts and satisfaction: a focus on Zanzibar international film festival (ZIFF). International Journal of Event and Festival Management, 12(4), 365-379.
  • Kaçar, F., & Uluç, M. (2024). Cannes film festivali bağlamında politik sinema ve film festivallerinin post-politik yapısı. B. Yetkiner (Ed.), Sanat ve siyaset bağlamında film festivalleri (s.1-35) içinde. Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Karagöz, D. (2006). Etkinlik Turizmi ve Etkinlik Turizmi Bağlamında Yabancı Ziyaretçi Harcamalarının Ekonomiye Etkisi: Formula 1 2005 Türkiye Grand Prix Örneği. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Karasar, N. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri (11. Baskı). Nobel Yayınları, Ankara.
  • Laing, J., & Mair, J. (2015). Music festivals and social inclusion the festival organizers’ perspective. Leisure Sciences, 37(3), 252-268.
  • Lee, J. (2014). Visitors’ emotional responses to the festival environment. Journal of Travel & Tourism Marketing, 31(1), 114-131.
  • Lee, J. S., Lee, C. K., & Choi, Y. (2011). Examining the role of emotional and functional values in festival evaluation. Journal of Travel Research, 50(6), 685-696.
  • Liu, C. R., Lin, W. R., Wang, Y. C., & Chen, S. P. (2019). Sustainability indicators for festival tourism: A multi-stakeholder perspective. Journal of Quality Assurance in Hospitality & Tourism, 20(3), 296-316.
  • Ma, L., & Lew, A. A. (2012). Historical and geographical context in festival tourism development. Journal of Heritage Tourism, 7(1), 3-31.
  • Oğlakçıoğlu, K. (2023). Yasaklanan ve kontrol altına alınan roma festivalleri. https://www.okuryazarkitaplar.com/yasaklanan-ve-kontrol-altina-alinan-roma-festivalleri/ adresinden 12.02.2023 tarihinde alınmıştır.
  • Oliver, R., & Swan, J. (1989). Consumer perceptions of interpersonal equity and satisfaction in transaction: A field survey approach. Journal of Marketing, 53(2), 21-35.
  • Özdemır, G., & Çulha, O. (2009). Satisfaction and loyalty of festival visitors. Anatolia, 20(2), 359-373.
  • Özgürel, G., Alkan, Ö., & Ok, S. (2018). Datça Badem Çiçeği Festivali’nin yöre turizmine olası etkileri: Yerel esnaf üzerine bir araştırma. Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Bilimler Dergisi, 8(2), 10-19.
  • Öztürk, A., & Yumuk, Y. (2016). Uluslararası Antalya Kum Heykel Festivaline yönelik algının başkalarına tavsiye etme ve tekrar ziyaret etme niyeti üzerine etkisi. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,6 (2),123-139.
  • Park, M., Oh, H., & Park, J. (2010). Measuring the experience economy of film festival participants. International Journal of Tourism Sciences, 10(2), 35-54.
  • Pine, B. J., & Gilmore, J. H. (1999). The experience economy: Work is theatre & every business a stage. Harvard Business Review Press.
  • Polat, S., Polat, S. A., & Halis, M. (2013). Kent kimliği kapsamında festivallerin değerlendirilmesi: Uluslararası Altın Safran Film Festivali örneği. Turar Turizm ve Araştırma Dergisi, 2(1), 69-85.
  • Quan, S., & Wang, N. (2004). Towards a structural model of the tourist experience: An illustration from food experiences in tourism. Tourism Management, 25, 297-305.
  • Quinn, B. (2006). Problematising ‘festival tourism’: Arts festivals and sustainable development in Ireland. Journal of Sustainable Tourism, 14(3), 288-306.
  • Saatcı, G., & Türkmen, S. (2020). Festivallerin algılanan etkileri, festival memnuniyeti ve festival gelişim desteği arasındaki ilişkilerin incelenmesi: Kösedere Üzüm Festivali örneği. International Social Sciences Studies Journal, (e-ISSN:2587-1587) 6(54), 76-84
  • Schmitt, B. (1999). Experiential marketing. Journal of Marketing Management, 15(1-3), 53-67.
  • Shen, S. (2014). Intention to revisit traditional folk events: a case study of Qinhuai Lantern Festival. China. International Journal of Tourism Research, 16(5), 513-520.
  • Smith, S., Costello, C., & Muenchen, R. A. (2010). Influence of push and pull motivations on satisfaction and behavioral intentions within a culinary tourism event. Journal of Quality Assurance in Hospitality & Tourism, 11(1), 17-35.
  • Song, Z., Xing, L., & Chathoth, P. (2015). The effects of festival impacts on support intentions based on residents’ ratings of festival performance and satisfaction: A new ıntegrative approach. Journal of Sustainable Tourism, 23(2), 316-337.
  • Soylu, B. Ç., & Şahin, B. (2024). Miras turizmi kapsamında turist motivasyonunun ve unutulmaz turizm deneyiminin değerlendirilmesi. GSI Journals Serie A: Advancements in Tourism Recreation and Sports Sciences, 7(1), 280-300.
  • Sthapit, E., Del Chiappa, G., Coudounaris, D. N., & Björk, P. (2019). Tourism experiences, memorability and behavioural intentions: a study of tourists in Sardinia, Italy. Tourism Review, 75(3), 533-558.
  • Tanford, S., & Jung, S. (2017). Festival attributes and perceptions: A meta-analysis of relationships with satisfaction and loyalty. Tourism Management, 61, 209-220.
  • UNESCO. (2015). Festival statistics : key concepts and current practices. (Handbook No 3). UNESCO Institute for Statistics: Kanada.
  • Van Vliet, H. (2012). Festivalbeleving. De waarde van publieks evenement. (1. Auflage). Utrecht: Hogeschool Utrecht.
  • Vazsonyi, A. T., Pickering, L. E., Junger, M., & Hessing, D. (2001). An empirical test of a general theory of crime: A four-nation comparative study of self-control and the prediction of deviance. Journal of Research in Crime and Delinquency, 38(2), 91-131.
  • Yıldırım, O., Karaca, O. B., & Çakıcı, A. C. (2016). Yerel halkın “Adana-Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalı’na yönelik algı ve memnuniyetleri üzerine bir araştırma”. SOİD Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, Mayıs-Ağustos, 13(2), 50-68.
  • Yıldız, S. B., & Polat, E. (2016). Yerel halkın Eskişehir’de düzenlenen festivallerin etkilerine yönelik algıları. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 4(2),40-62.
  • Zavalsız, Y. S., & Öztürk, Y. E. (2020). Festivallerin yerel halk üzerindeki sosyo-kültürel etkileri: Uluslararası Altın Safran Belgesel Film Festivali örneği. Journal of Humanities and Tourism Research, 10(2), 456-474.
Toplam 61 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Gizem Çorman 0000-0001-6834-2371

Yayımlanma Tarihi 25 Eylül 2025
Gönderilme Tarihi 25 Aralık 2024
Kabul Tarihi 21 Mayıs 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çorman, G. (2025). Festival Algısı, Festival Deneyimi ve Davranışsal Niyetler: III. Uluslararası Göbeklitepe Film Festivali Örneği. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 9(2), 508-534. https://doi.org/10.32572/guntad.1607375

Değerli Araştırmacılar,

Dergimize gönderilen çalışmalar geliş sırasına ve konusuna göre öncelikle editör değerlendirmesinden geçmekte, editör görüşü doğrultusunda hakem değerlendirmesine karar verilmektedir.

Değerlendirme süreci tamamlanan çalışmalar da aynı şekilde değerlendirmenin tamamlanma tarihlerine, türlerine ve kapsamlarına göre yayıma kabul edilmektedir. Editör, benzer çalışmaların yoğunlaştığı dönemlerde, kabul edilen çalışmaların tarihini dikkate almaksızın başka bir sayıya atayabilir.

Bu yüzden GTAD'a gönderilen çalışmaların herhangi bir sayı için yayıma kabul edileceğinin planlanarak önerilmemesi gerektiğini tekrar hatırlatmak isteriz.