BibTex RIS Cite

Sağlık Ocağı Sorumlu Hekimlerinin Çalışanlarla İlişkilerindeki Yeterliliği

Year 2007, Volume: 10 Issue: 2, 139 - 175, 01.04.2007

Abstract

Yöneticilerin karar almaya yönelik rolleri ve bilgiye ilişkin çeşitli işlevleri bulunmaktadır. Ancak, bir yöneticinin en zor ve en kritik rolü insanlar arası ilişkiler ile ilgili olan rolüdür. Yöneticilerin yönetsel başarıları açısından çalışanlarla ilişkilerinde karşılaştıkları sorunları en aza indirebilmek için, öncelikle insan ilişkileri konusundaki yeterliliklerinin belirlenmesi gerekir. İnsan ilişkilerinde başarılı olan yöneticiler çalışanlarla sağlıklı ilişkiler kurma ve onları güdüleme gibi konularda daha başarılı olmaktadırlar. Bu nedenle yöneticilerin kurum içinde çalışanları ile ilişkileri konusunda gereksinim duydukları yeterliliklerin ve yeterlilik alanlarının belirlenerek geliştirilmesi önemlidir

References

  • Barutçugil İ. (2006) Yöneticinin Yönetimi, Kariyer Yayınları, İstanbul.
  • Başaran İ.E. (2004) Yönetimde İnsan İlişkileri, Üçüncü Kez Yeniden Yazım, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Eren E. (2003) Yönetim ve Organizasyon, 6. Bası, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul.
  • Güney S. (2007) “Yönetim ve Organizasyonun Bazı Temel Kavramları”, Yönetim ve Organizasyon, Genişletilmiş ve Gözden Geçirilmiş 2. Baskı, Editör: Salih Güney, Nobel Yayın Dağıtım, ss: 25–58, Ankara.
  • Gürüz D. ve Gürel E. (2006) Yönetim ve Organizasyon, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • http://www.saglik.gov.tr/TR/Dosyalar/Tasra_kucuk.jpg Erişim Tarihi: 21. 05. 2008
  • Kavuncubaşı Ş. (2000) Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi, Siyasal Kitabevi, Ankara.
  • Sağlık Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname, Tarihi: 13. 12. 1983, No: 181, Yayımlandığı R.G. Tarihi: 14. 12. 1983 No: 18251.
  • Sağlık Bakanlığı, Sağlık Hizmetlerinin Yürütülmesi Hakkında Yönerge, www.saglik.gov.tr, Erişim Tarihi: 06. 04. 2008
  • T.C. Sağlık Bakanlığı (2007) Türkiye’de Sağlığa Bakış 2007, Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı, Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü, Ankara.
  • Tortop N. (1999) Personel Yönetimi, Gözden Geçirilmiş 6. Baskı, Yargı Yayınları, Ankara.
  • Uzun Ö. (2000) Yöneticilerin Astlarla İyi İlişkiler Kurabilme Yeterliliği ve Eskişehir’e Yönelik Bir Uygulama. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Doktora Tezi, Eskişehir.
Year 2007, Volume: 10 Issue: 2, 139 - 175, 01.04.2007

Abstract

References

  • Barutçugil İ. (2006) Yöneticinin Yönetimi, Kariyer Yayınları, İstanbul.
  • Başaran İ.E. (2004) Yönetimde İnsan İlişkileri, Üçüncü Kez Yeniden Yazım, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Eren E. (2003) Yönetim ve Organizasyon, 6. Bası, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul.
  • Güney S. (2007) “Yönetim ve Organizasyonun Bazı Temel Kavramları”, Yönetim ve Organizasyon, Genişletilmiş ve Gözden Geçirilmiş 2. Baskı, Editör: Salih Güney, Nobel Yayın Dağıtım, ss: 25–58, Ankara.
  • Gürüz D. ve Gürel E. (2006) Yönetim ve Organizasyon, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • http://www.saglik.gov.tr/TR/Dosyalar/Tasra_kucuk.jpg Erişim Tarihi: 21. 05. 2008
  • Kavuncubaşı Ş. (2000) Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi, Siyasal Kitabevi, Ankara.
  • Sağlık Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname, Tarihi: 13. 12. 1983, No: 181, Yayımlandığı R.G. Tarihi: 14. 12. 1983 No: 18251.
  • Sağlık Bakanlığı, Sağlık Hizmetlerinin Yürütülmesi Hakkında Yönerge, www.saglik.gov.tr, Erişim Tarihi: 06. 04. 2008
  • T.C. Sağlık Bakanlığı (2007) Türkiye’de Sağlığa Bakış 2007, Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı, Hıfzıssıhha Mektebi Müdürlüğü, Ankara.
  • Tortop N. (1999) Personel Yönetimi, Gözden Geçirilmiş 6. Baskı, Yargı Yayınları, Ankara.
  • Uzun Ö. (2000) Yöneticilerin Astlarla İyi İlişkiler Kurabilme Yeterliliği ve Eskişehir’e Yönelik Bir Uygulama. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Doktora Tezi, Eskişehir.
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Gülsün Erigüç This is me

Pınar Yalçin Balçık This is me

Publication Date April 1, 2007
Published in Issue Year 2007 Volume: 10 Issue: 2

Cite

APA Erigüç, G., & Balçık, P. Y. (2007). Sağlık Ocağı Sorumlu Hekimlerinin Çalışanlarla İlişkilerindeki Yeterliliği. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 10(2), 139-175.
AMA Erigüç G, Balçık PY. Sağlık Ocağı Sorumlu Hekimlerinin Çalışanlarla İlişkilerindeki Yeterliliği. HSİD. April 2007;10(2):139-175.
Chicago Erigüç, Gülsün, and Pınar Yalçin Balçık. “Sağlık Ocağı Sorumlu Hekimlerinin Çalışanlarla İlişkilerindeki Yeterliliği”. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi 10, no. 2 (April 2007): 139-75.
EndNote Erigüç G, Balçık PY (April 1, 2007) Sağlık Ocağı Sorumlu Hekimlerinin Çalışanlarla İlişkilerindeki Yeterliliği. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi 10 2 139–175.
IEEE G. Erigüç and P. Y. Balçık, “Sağlık Ocağı Sorumlu Hekimlerinin Çalışanlarla İlişkilerindeki Yeterliliği”, HSİD, vol. 10, no. 2, pp. 139–175, 2007.
ISNAD Erigüç, Gülsün - Balçık, Pınar Yalçin. “Sağlık Ocağı Sorumlu Hekimlerinin Çalışanlarla İlişkilerindeki Yeterliliği”. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi 10/2 (April 2007), 139-175.
JAMA Erigüç G, Balçık PY. Sağlık Ocağı Sorumlu Hekimlerinin Çalışanlarla İlişkilerindeki Yeterliliği. HSİD. 2007;10:139–175.
MLA Erigüç, Gülsün and Pınar Yalçin Balçık. “Sağlık Ocağı Sorumlu Hekimlerinin Çalışanlarla İlişkilerindeki Yeterliliği”. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, vol. 10, no. 2, 2007, pp. 139-75.
Vancouver Erigüç G, Balçık PY. Sağlık Ocağı Sorumlu Hekimlerinin Çalışanlarla İlişkilerindeki Yeterliliği. HSİD. 2007;10(2):139-75.