Sabahattin Ali’nin “Gramofon Avrat” ve Orhan Kemal’in “Oyuncu Kadın” hikâyelerinde, Anadolu'nun geleneksel sohbet toplantılarından biri olan oturak âlemi, kurgusal düzlemde ele alınmaktadır. Bu iki eser bize, sözlü kültür ürünlerimiz içerisinde yer alan oturak âlemini, metin merkezli yaklaşım ve yöntemlerle inceleme imkânı vermektedir. Çalışmamızda, Sabahattin Ali’nin “Gramofon Avrat” ve Orhan Kemal’in “Oyuncu Kadın” hikâyelerinden hareketle oturak âleminin yapı, anlam ve icra özellikleri incelendi. Söz konusu geleneksel eğlence tarzının, sosyal iletişimin sağlanması ve düzenlenmesi, bireysel, sosyal ve kültürel kimliklerin tanımlanması sürecinde üstlendiği işlevler değerlendirildi.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 1 Issue: 2 |