Background:Althoughhomosexuality
is welcomedmorepositively in the 21st century, homosexuals are exposed to
negative perception and negative practice by society through out the world.
Objective: This study was conducted to determine the attitudes of the
nursing students towards lesbians and gays and the factors affecting these
attitudes.
Method: The universe of the descriptive work was created by 192 students
who went on to the Nursing Department of the Faculty of Health Sciences at Okan
University. 162 (84.4%) students were sampled because they wanted to work on
the universe to select the sample but because of the students who were absent
from the data collection dates and did not want to participate in the study.
Ethical committee approval was obtained before data collection was started; The
data of the research were collected between 8-31 May 2017. The data were
obtained by the questionnaire form for demographic characteristics and the
"Attitudes Towards Lesbian and Glacier Attitudes (LGYT)" developed by
Herek (1998) and conducted by the Turkish version of Duyan and Gelbal (2004) to
determine the attitudes of individuals towards homosexuals. Number-percentage
calculations, Kruskal Wallis test, Man Whitney U test, t test and Anova tests
were used in the evaluation of the data.
Results: It was found that 35.8% of the students were gay / lesbian
individuals, 66% were gay / lesbian friends, 79% were not talking about gay /
lesbians in their family and 40.1% of parents had negative opinions about gay /
lesbian It has been identified. Of the students, 16% stated that they gave care
to a gay / lesbian individual as a nurse and 87.7% stated that giving a gay /
lesbian individual care was no different from giving care to other individuals.
The average score of the students' scores on Lesbian and Deer Attitudes (LOS)
scale was found moderate as 27,88 ± 9,28. The gender of the students, the class
they attend, the socio-economic status of their family, the status of the gay /
lesbian individual, the status of friendship with the gay / lesbian individual,
the talk about gay / lesbian family, the parents' views towards gay / lesbian,
There was a statistically significant relationship between the opinions of the
donor and the LGIQ scale scores (p <0,05), and no significant relationship
was found with other variables (p> 0,05).
Conclusion: As a result of the
study, it is suggested that nursing students should take a comprehensive
approach to approaching individuals with different sexual preferences during
training and educate them about their prejudices against these individuals.
Lesbian and gay Attitude Scale Nurse Student Sexual orientation
Giriş: Eşcinsellik, 21. yüzyılda görece daha olumlu
karşılansa da, eşcinseller dünyanın her yerinde toplum tarafından olumsuz bir
algıya ve olumsuz uygulamalara maruz kalmaktadır.
Amaç: Bu çalışma,
hemşirelik Bölümü öğrencilerin Lezbiyen ve Geylere Yönelik Tutumlarını ve bu
tutumlara etki eden faktörleri belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Tanımlayıcı
nitelikteki çalışmanın evrenini, Okan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hemşirelik bölümüne devam eden 192 öğrenci oluşturmuştur. Örneklem seçimine
gidilmen evren üzerinde çalışılmak istenmiş, ancak veri toplama tarihlerinde
devamsızlık yapan ve çalışmaya katılmak istemeyen öğrencilerin olması nedeniyle
162 (%84,4) öğrenci örneklemi oluşturmuştur. Veri toplama işlemine başlanmadan
önce etik kurul onayı alınmış; araştırmanın verileri 8-31 Mayıs 2017 tarihleri
arasında toplanmıştır. Veriler, demografik özelliklere yönelik anket formu ve
bireylerin eşcinsellere yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla Herek (1998)
tarafından geliştirilmiş, Duyan ve Gelbal
(2004) tarafından Türkiye için geçerlik güvenirlik çalışması yapılmış olan “Lezbiyen ve Geylere Yönelik Tutum (LGYT) Ölçeği” ile elde edilmiştir.
Verilerin değerlendirilmesinde, sayı-yüzdelik hesaplamaları, Kruskal Wallis
testi, Man Whitney U testi, t testi ve
Anova testleri kullanılmıştır.
Bulgular: Çalışmaya katılan öğrencilerin %35,8’inin
tanıdığı gey/lezbiyen birey olduğu, %66’sının gey/lezbiyenlerle arkadaşlık
edeceğini belirttiği, %79’unun ailesinde gey/lezbiyenler ile ilgili konuşulmadığı ve
%40,1’inin ebeveynlerin gey/ lezbiyenlere yönelik görüşlerinin olumsuz olduğu
belirlenmiştir. Öğrencilerin, %16’sı hemşire olarak gey/lezbiyen bireye bakım verdiğini
ve %87,7’si gey/lezbiyen bireye bakım vermenin diğer bireylere bakım vermekten
farklı olmadığını ifade etmiştir. Öğrencilerin Lezbiyen ve Geylere
Yönelik Tutum (LGYT) Ölçeği puan ortalaması 27,88±9,28 olarak bulunmuştur.
Öğrencilerin cinsiyetleri, devam ettikleri sınıf, ailesinin sosyo-ekonomik
durumu, gey/lezbiyen birey tanıma durumu, gey/lezbiyen birey ile arkadaşlık
etme durumu, ailesinde gey/lezbiyenler
ile ilgili konuşulma durumu, ebeveynlerin gey/ lezbiyenlere yönelik görüşleri
ve gey/lezbiyen bireye bakım verme konusundaki görüşleri ile LGYT ölçeği puan
ortalaması arasında istatistiksel olarak anlamlı
ilişki saptanmış (p<0,05), diğer değişkenlerle anlamlı ilişki bulunmamıştır
(p>0,05).
Sonuç: Çalışma sonucunda, hemşirelik öğrencilerinin eğitimleri
sırasında farklı cinsel tercihleri olan bireylere yaklaşım konusunun kapsamlı
şekilde ele alınması ve bu bireylere yönelik önyargılarınının giderilmesine
yönelik eğitimlere yer verilmesi önerilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2018 |
Gönderilme Tarihi | 10 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.