Research Article
BibTex RIS Cite

Hemşirelik Birinci Sınıf Öğrencilerinin Veri Toplama Sürecinde Karşılaştıkları Güçlüklerin Belirlenmesi

Year 2020, Volume: 3 Issue: 3, 9 - 13, 31.12.2020

Abstract

Amaç: Bu çalışma hemşirelik birinci sınıf öğrencilerinin veri toplama sürecinde yaşadıkları güçlüklerin belirlenmesi amacıyla tanımlayıcı tipte yapılmıştır.
Yöntem: Çalışmanın örneklemini bir hemşirelik fakültesinin birinci sınıfında öğrenim gören 184 öğrenci oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında Öğrenci Tanıtım Formu ve Veri Toplama Sürecinde Yaşanan Güçlükleri Değerlendirme Formu kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde; tanımlayıcı istatistiksel analizler (Aritmetik Ortalama, standart sapma, sıklık, yüzdelik), kullanılmıştır.
Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalaması 19.38±1.16 (min.18, max. 23) olup %69.6’sı kadın, %66.3’ü Anadolu lisesi mezunudur. Araştırma kapsamına alınan öğrencilerin %66.3’ü kullanılan formun veri toplama sürecini kolaylaştırdığını, %97.3’ü hastalardan, %81.0’ı hasta dosyalarından, %79.9’u hasta yakınlarından veri topladığını ifade etmiştir. Veri toplama sürecinde öğrencilerin %52.2’sinin hastadan, %51.1’inin hasta yakınından, %48.4’ünün sağlık personelinden olumsuz tepki almaktan çekindiği belirlenmiştir. Öğrencilerin veri toplamada en çok zorlandıkları alanların sırasıyla cinsellik (%73.4), değer-inanç (%45.7), boşaltım/eliminasyon (%42.4) olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin veri toplamada en az zorlandıkları alanların ise sırasıyla beslenme-metabolik (%57.6), uyku-dinlenme (%44.0), aktivite –egzersiz (%41.3) olduğu belirlenmiştir.
Sonuç: Öğrencilerin klinik uygulamada verileri daha çok hastanın kendisinden topladığı, veri toplamada en çok cinsellik alanında, en az hastanın beslenme-metabolik alanında zorlandıkları sonucuna varılmıştır.

References

  • 1. Aydın, N., Akansel, A. (2013). Determination of accuracy of nursing diagnoses used by nursing students in their nursing care plans. International Journal of Caring Sciences (IJCS), 6(2):252-257.
  • 2. Birol, L. (2009). Hemşirelik süreci: Hemşirelik bakımında sistematik yaklaşım. 9. Baskı, İzmir: Etki Matbaacılık, p.158-70.
  • 3. Craven, R., Hirnle, C., Jensen, S. (2013). Fundamentals of nursing, human health and function. 7th international ed. Wolters Kluwer Health/LippincottWilliams&Wilkins, p.199-207.
  • 4. Erdemir, F., Altun, E., Geckil, E. (2004). Nursing students’ self assessment and opinions about nursing diagnosis in clinical practice. International Journal of Nursing Terminologies and Classifications, 14(4):34. https://doi.org/10.1111/j.1744-618X.2003.032_4.x.
Year 2020, Volume: 3 Issue: 3, 9 - 13, 31.12.2020

Abstract

References

  • 1. Aydın, N., Akansel, A. (2013). Determination of accuracy of nursing diagnoses used by nursing students in their nursing care plans. International Journal of Caring Sciences (IJCS), 6(2):252-257.
  • 2. Birol, L. (2009). Hemşirelik süreci: Hemşirelik bakımında sistematik yaklaşım. 9. Baskı, İzmir: Etki Matbaacılık, p.158-70.
  • 3. Craven, R., Hirnle, C., Jensen, S. (2013). Fundamentals of nursing, human health and function. 7th international ed. Wolters Kluwer Health/LippincottWilliams&Wilkins, p.199-207.
  • 4. Erdemir, F., Altun, E., Geckil, E. (2004). Nursing students’ self assessment and opinions about nursing diagnosis in clinical practice. International Journal of Nursing Terminologies and Classifications, 14(4):34. https://doi.org/10.1111/j.1744-618X.2003.032_4.x.
There are 4 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Nursing
Journal Section Research Articles
Authors

Gülengün Türk 0000-0001-8649-0204

Publication Date December 31, 2020
Submission Date January 6, 2021
Published in Issue Year 2020 Volume: 3 Issue: 3

Cite

APA Türk, G. (2020). Hemşirelik Birinci Sınıf Öğrencilerinin Veri Toplama Sürecinde Karşılaştıkları Güçlüklerin Belirlenmesi. Hemşirelik Bilimi Dergisi, 3(3), 9-13.