Review Article
BibTex RIS Cite

İLK, ORTA VE LİSE OKUL MÜDÜRLERİNİN OKULLARINDA GÖREVLİ ENGELLİ ÖĞRETMENLER HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ

Year 2022, Volume: 1 Issue: 1, 44 - 53, 31.12.2022

Abstract

Bu araştırmanın amacı; orta ve lise, okul müdürlerinin okullarında görev yapan engelli öğretmenler hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Araştırma; araştırmacı tarafından geliştirilen geçerlik ve güvenirliği uzman görüşleriyle test edilen açık uçlu 7 sorudan oluşan “görüşme yöntemi” ile yapılmıştır. Araştırma içerik analizi ile gerçekleştirilen nitel bir araştırmadır. Araştırmanın evrenini: 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Van ili merkez ilçelerindeki engelli öğretmelerin çalıştığı 9 okul, çalışma grubunu ise evrenden çalışmaya gönüllü olarak katılan farklı ilk, orta ve liselerde görev yapan 5 okul yöneticisinden oluşmaktadır. Araştırma sonucunda; katılanların tamamı, engelli öğretmenlerin istihdamı konusunda, engelli öğretmenler ile birlikte çalışmada herhangi bir sıkıntı yaşamadıklarını, engelli öğretmenlerin derslerine gereken ilgiyi gösterdikleri ve öğrencilerle iyi iletişim kurmak için çaba sarfettikleri ortaya çıkmıştır. Ayrıca okullarının fiziki yapısının engelli öğretmenlerin engel durumlarına uygun olduğu, engelli öğretmenlerin idareden hiçbir beklentilerinin olmadığı, diğer mesai arkadaşlarının sahip oldukları olanaklardan yararlandıkları, engelli öğretmenlerin iş ve işlemlerde herhangi bir ayrıcalık istemedikleri Ancak, engelli öğretmenlerin okullarda idari görevlerde çalıştırılmasının daha doğru olacağı gibi sonuçlara ulaşılmıştır.

Year 2022, Volume: 1 Issue: 1, 44 - 53, 31.12.2022

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Articles
Authors

Ruken Aslan Özyılmaz This is me

Ahmet Akbaba This is me

Publication Date December 31, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Aslan Özyılmaz, R., & Akbaba, A. (2022). İLK, ORTA VE LİSE OKUL MÜDÜRLERİNİN OKULLARINDA GÖREVLİ ENGELLİ ÖĞRETMENLER HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ. Hakkari Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 44-53.