Araştırmanın amacı ilkokul düzeyindeki öğrencilerin bilgilendirici metin türünde yaptıkları okuma hataları ve bu hata çeşitlerinin belirlenmesidir. Bu kapsamda ilkokul birden dördüncü sınıfa kadar olan öğrenciler çalışma grubuna dahil edilmiştir. Araştırma nicel araştırma tekniklerine dayanan genel tarama modeli ile yürütülmüştür. Çalışma grubunu kırkdokuz (n=49) öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma iki hafta süresince devam etmiştir. Araştırma dahilinde tercih edilen metinler, ilkokul düzeyinde kullanılmakta olan ders kitaplarından seçilmiştir. Bunlar; 1.Uzay, 2.Saklambaç nasıl bir oyundur?, 3.Beslenme ve 4.Bayrak ve vatan sevgisi metinleri olarak belirlenmiştir. Araştırma sonucunda serbest düzeyde bulunan öğrenci sayısı on yedi (n=17), öğretim düzeyinde olan öğrenci sayısı yirmiyedi (n=27), endişe düzeyinde bulunan öğrencilerin sayısı ise beş (n=5) öğrenci olarak belirlenmiştir. En sık gerçekleşen hata türü olarak atlayarak okuma belirlenmiştir. Bunun ardından ekleyerek okuma ve yanlış okuma hatalarının geldiği görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | May 30, 2023 |
Publication Date | June 3, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 2 Issue: 1 |