Zihinsel yetersizlik (ZY) zihinsel işlevlerde ve kavramsal, sosyal ve pratik becerileri kapsayan uyumsal davranışlarda önemli düzeyde sınırlılıklarla karakterize edilen bir yetersizliktir. ZY olan bireylerin yaşamlarında iki kritik süreçden söz edilmektedir. Bunlardan biri erken çocukluk diğeri yetişkinliğe geçiş sürecidir. Yetişkinliğe geçiş ZY olan bireyin öğrenci olma statüsünden toplum içinde bir yetişkin rolü oynama statüsüne geçişi olarak tanımlanmaktadır. Yetişkinliğe geçiş sürecinde ebeveyn katılımının sağlanması yetişkinliğe geçiş planlamasının önemli öğelerinden biridir. ZY olan bireylerin yetişkinliğe geçiş sürecinde ebeveynlerin yaşadıkları zorlukların çözümlenmesi ve yetişkinliğe geçişin başarılı bir şekilde gerçekleşmesi için ebeveyn katılımına yönelik alan yazında eğitimcilere önerilen stratejiler şu şekilde sıralanmıştır: (a) güven oluşturmak, (b) farkındalığı artırmak, (c) sorular sormak, (d) bilgi sağlamak ve (e) ebeveynlerin hizmet alabileceği kurum ve kuruluşları belirlemek. Bu bağlamda bu literatür çalışmasının amacı ZY olan bireylerin yetişkinliğe geçiş sürecinde ebeveyn katılımının sağlanması için eğitimcilere önerilen stratejiler hakkında bilgi vermek ve bu stratejilerin uygulanması sırasında dikkat edilmesi gereken noktaları açıklamaktır. Bu çalışmada ayrıca ZY olan bireylerin yetişkinliğe geçiş sürecinde ebeveynlerin ve eğitimcilerin görüşlerinin incelendiği araştırma örnekleri ele alınarak ileri araştırmalara yönelik önerilerde bulunulmuştur.
Yetişkinliğe Geçiş, Ebeveyn Katılımı, Zihinzel Yetersizlik, Öğretmenler.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Mayıs 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 3 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 2 Sayı: 1 |