In 2011, the internal conflicts in Syria resulted in the displacement of millions of people. Seeking better living conditions, people headed to various countries and cities. Among the countries most affected by this mass migration is Türkiye. During this period, Türkiye hosts more than three million displaced individuals. This sudden and massive migration brought significant problems in many areas, including education. Considering that one-third of the displaced population consists of children of school age, it is a critical necessity to ensure their right to education. However, there are many obstacles preventing displaced children from benefiting from this right, including economic difficulties, housing problems, and more. The Covid-19 pandemic, which began in 2019, has exacerbated these issues. This study aims to examine the challenges, adaptation processes, and barriers to education faced by Syrian children during the transition to remote learning amid the pandemic. Using a qualitative research method, data was collected through semi-structured in-depth interviews with displaced children. The research findings indicate that, during the remote education process in the pandemic period, displaced children struggled with a lack of technological resources, economic hardships, housing issues, and language barriers. As a result of these obstacles, they experienced learning loss, falling behind in classes, and dropping out of school.
2011 yılında Suriye'de yaşanan iç karışıklıklar, milyonlarca insanın yerinden edilmesine sebep olmuştur. İnsanlar, daha iyi yaşam koşulları arayışı içinde farklı ülke ve şehirlere yönelmişlerdir. Türkiye, bu kitlesel göç akımından en fazla etkilenen ülkeler arasında yer almaktadır. Bu süreçte, Türkiye, üç milyondan fazla yerinden edilmiş insana ev sahipliği yapmaktadır. Yaşanan bu ani ve kitlesel göç birçok alanda olduğu gibi, eğitim alanında da önemli sorunları beraberinde getirmiştir. Sığınmacı nüfusunun üçte birini eğitim çağındaki çocuklar olduğu düşünüldüğünde eğitim hakkının sağlanmasının kritik önemde olduğu bir gerçektir. Ancak, sığınmacı çocukların bu haktan faydalanmalarının önünde ekonomik güçlükler, barınma sorunları, vb., birçok engel bulunmaktadır. 2019 yılında başlayan Covid-19 pandemisi bu sorunları daha da artırmıştır. Bu çalışma, Suriyeli sığınmacı çocukların pandemi sürecinde uzaktan eğitime geçişte yaşadıkları zorlukları, uyum süreçlerini ve eğitimlerinin önündeki engelleri incelemeyi amaçlamaktadır. Nitel araştırma yöntemi kullanılan bu çalışmada, sığınmacı çocuklarla yarı yapılandırılmış derinlemesine görüşmelerle veriler toplanmıştır. Araştırma bulguları, pandemi döneminde uzaktan eğitim sürecinde sığınmacı çocukların teknolojik imkân eksikliği, ekonomik zorluklar, barınma problemleri ve dil engelleri ile mücadele ettiklerini göstermiştir. Bu engeller sonucunda öğrenme kaybı, derslerden geri kalma ve okul terk etme durumlarıyla karşılaştıkları ortaya çıkmıştır.
Çalışmada etik kurallarına dikkat edilmiştir. Veri toplama sürecinde ilk olarak Harran Üniversitesi Sosyal Bilimler Etik Kurulu’ndan (08.02.2022 tarihli) gerekli etik kurul onayı alınmıştır. Bu araştırmanın amacı ve içeriği konusunda okul müdürü, aileler ve görüşme yapılacak öğrenciler bilgilendirilmiştir. Araştırmada veriler 18 yaş altındaki lise öğrencisi çocuklardan toplandığı için hem velilerden hem de öğrencilerden alınan onayın ardından görüşmeler yapılmıştır. Görüşme için onay veren velilerden Veli Onay Forumu’nun imzalanması talep edilmiştir. Onay veren velilerin çocuklarına ayrıca araştırma hakkında bilgi verilerek Gönüllü Katılım Formu’nun dikkatlice okunarak imzalamaları talep edilmiştir. İmzalar tamamlandıktan sonra görüşmeler yapılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Educational Sociology |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 23, 2024 |
Publication Date | December 31, 2024 |
Submission Date | February 14, 2024 |
Acceptance Date | July 24, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |