This study aimed to develop a valid and reliable
scale for curriculum literacy self-efficacy. In the research process, a total of
737 teachers and teacher candidates were employed, consisting of prospective
teachers in a state university in southern Turkey and teachers working in
public schools in the same region. During the scale development process;
validity and reliability analyzes were conducted. Analyzes have shown that the
curriculum literacy self-efficacy scale is valid, reliable and useful. The
scale consists of 27 items and five dimensions. Curriculum literacy
self-efficacy of teachers and teacher candidates will be measured by using the
developed scale.
Bu
çalışma, öğretmen adayları ve öğretmenlerin öğretim programı okuryazarlığı öz
yeterliklerini ölçebilecek güvenilir ve geçerli bir ölçek geliştirmeyi
amaçlamaktadır. Araştırma sürecinde, Türkiye’nin güneyinde bulunan bir devlet
üniversitesinde öğrenim gören öğretmen adaylarından ve aynı bölgede devlet
okullarında çalışmakta olan öğretmenlerden oluşan toplamda 737 öğretmen ve
öğretmen adayı ile çalışılmıştır. Ölçek geliştirme sürecinde; geçerlik ve
güvenirlik analizleri yapılmıştır.
Analizler sonucu elde dilen bulgular öğretim programı okuryazarlığı öz
yeterlik ölçeğinin geçerli, güvenilir ve kullanışlı olduğunu ortaya koymuştur.
Ölçek 27 maddeden ve beş boyuttan oluşmaktadır. Geliştirilen ölçek kullanılarak
öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının öğretim programı okuryazarlığı öz
yeterlikleri ölçülebilecektir.
Öğretim programı okuryazarlığı Öğretim programı Ölçek geliştirme Öğretmenler Öğretmen adayları
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |