BibTex RIS Cite

KAMU YÖNETİMİNDE ETİK AÇISINDAN ALGILAMA YÖNETİMİ VE ÖNEMİ

Year 2013, Volume: 5 Issue: 2, 47 - 61, 01.12.2013

Abstract

Perception management is a new management technique that has become quite popular in recent years. Perception management, but rather to provide information that is less than the uncertainty of benefit and the outside world, and to develop means to control the flow of data. Method for the adoption of the U.S. political decisions in the country and the entire world public for the first time as a technique used in the units used in the U.S. Department of Defense. The objectives of the core data management denied the viewers perception, emotions, motives are to influence and change activities. When perception management is applied in the country "perception management" was commemorated by name in the country, it comes to activities abroad” the name of the "public diplomacy”. In our study, based on the ethical aspects of the management of the public perception of domestic and outside the country, and on the importance of the effectiveness of management practices required to settle. That is, a new process of public administration in our country in the near future is expected to increase the importance of "perception management" in the academic information required to be submitted. In this study, as a priority "perception management" focuses on the conceptual point of view, and the development process. Then click between the "perception management" and "public diplomacy" and this method examines the relationship in terms of "ethics in public administration" is considered to be comprehensive. As a result, the detection of advanced management and practices, particularly in the United States, in terms of ethics in public administration and / or positive assessments on the effects of the negative aspects are included

References

  • EREN, Erol (2001). Yönetim ve Organizasyon, Beta Yay., İstanbul.
  • KAYNAK, Tuğray (1990). Örgütsel Davranış, İstanbul Ün. Yayını.
  • Genç, N., (2004). Yönetim ve Organizasyon - Çağdaş Sistemler ve Yaklaşımlar,
  • Seçkin Yayıncılık, Ankara. SAYDAM, Ali; “Algılama Yönetimi”, NPQ Türkiye Dergisi, Cilt:7, Sayı: 1, 200 TOLAN Barlas vd. (1985). Ben ve Toplum, Sosyal Psikoloji ‐1, Teori Yay., Ankara.
  • UĞURLU, Ö., (2008). “Halkla İlişkilere Algı Çerçevesinden Bakış”, İstanbul
  • Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 32,145-165. ÖZER, M. Akif (2011). 21. Yüzyılda Yönetim ve Yöneticiler, 2. Baskı, Ankara: Nobel Yayınları.
  • ÖZTÜRK, Namık Kemal (2008). “Etik ve Kamu Yönetimi”, Kamu Yönetiminde
  • Çağdaş Yaklaşımlar, Seçkin Yayınevi, 2. Baskı, Ankara. YATKIN, Ahmet (2013).“Kamu Yönetimi ve Etik”, Kamu Yönetimi, Lisans Yayıncılık, İstanbul.
  • YILDIZ ÖZSALMANLI, Ayşe (2012). Kamu Yönetiminde Etik”, Etik (Edt: G.Ürcan), İde Yönetişim Yay. İzmir.

KAMU YÖNETİMİNDE ETİK AÇISINDAN ALGILAMA YÖNETİMİ VE ÖNEMİ

Year 2013, Volume: 5 Issue: 2, 47 - 61, 01.12.2013

Abstract

Algılama yönetimi son yıllarda oldukça popüler hale gelmiş yeni bir yönetim tekniğidir. Algılama yönetimi, daha çok fayda sağlayan ve belirsizliği daha az olan bilgileri sağlayabilmek için dış dünyadan veri akışını kontrol etmek ve geliştirmek anlamına gelmektedir. Yöntem ABD siyasi kararlarının ülkede ve tüm dünya kamuoyunda benimsenmesi için kullanılan bir teknik olarak ilk kez ABD Savunma Bakanlığı içindeki birimlerce kullanılmıştır. Algılama yönetiminin özünde bilgileri yalanlayarak izleyenlerin amaçlarını, duygularını, güdülerini etkilemek ve değiştirmek faaliyetleri bulunmaktadır. Algılama yönetimi yurt içinde uygulandığında “algılama yönetimi” adıyla anılmakta iken, ülkenin yurt dışındaki faaliyetleri söz konusu olduğunda “kamu diplomasisi” adını almaktadır. Çalışmamızda esas olarak kamu yönetiminde etik yönüyle gerek ülke içinde gerekse ülke dışında algılama yönetimi uygulamalarının etkinliği ve önemi üzerinde durulmak istenmektedir. Yani yeni kamu yönetimi sürecinde ülkemizde de yakın gelecekte öneminin artacağı beklenen “algılama yönetimi” konusunda akademik bilgiler sunulmak istenmektedir. Bu çalışmada öncelikli olarak “algılama yönetimi” ne kavramsal bakış ve gelişim süreci üzerinde durulmaktadır. Ardından “algılama yönetimi” ile “kamu diplomasisi” ilişkisi incelenmekte ve bu yöntem “kamu yönetiminde etik” açısından kapsamlı olarak değerlendirilmektedir. Sonuç olarak, özelikle ABD’de gelişmiş olan algılama yönetimi ve uygulamalarının, kamu yönetiminde etik açısından olumlu ve/veya olumsuz yanları ile etkileri üzerine değerlendirmelere yer verilmektedir

References

  • EREN, Erol (2001). Yönetim ve Organizasyon, Beta Yay., İstanbul.
  • KAYNAK, Tuğray (1990). Örgütsel Davranış, İstanbul Ün. Yayını.
  • Genç, N., (2004). Yönetim ve Organizasyon - Çağdaş Sistemler ve Yaklaşımlar,
  • Seçkin Yayıncılık, Ankara. SAYDAM, Ali; “Algılama Yönetimi”, NPQ Türkiye Dergisi, Cilt:7, Sayı: 1, 200 TOLAN Barlas vd. (1985). Ben ve Toplum, Sosyal Psikoloji ‐1, Teori Yay., Ankara.
  • UĞURLU, Ö., (2008). “Halkla İlişkilere Algı Çerçevesinden Bakış”, İstanbul
  • Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 32,145-165. ÖZER, M. Akif (2011). 21. Yüzyılda Yönetim ve Yöneticiler, 2. Baskı, Ankara: Nobel Yayınları.
  • ÖZTÜRK, Namık Kemal (2008). “Etik ve Kamu Yönetimi”, Kamu Yönetiminde
  • Çağdaş Yaklaşımlar, Seçkin Yayınevi, 2. Baskı, Ankara. YATKIN, Ahmet (2013).“Kamu Yönetimi ve Etik”, Kamu Yönetimi, Lisans Yayıncılık, İstanbul.
  • YILDIZ ÖZSALMANLI, Ayşe (2012). Kamu Yönetiminde Etik”, Etik (Edt: G.Ürcan), İde Yönetişim Yay. İzmir.
There are 9 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ayşe Yıldız Özsalmanlı This is me

Çiğdem Pank This is me

Publication Date December 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Yıldız Özsalmanlı, A., & Pank, Ç. (2013). KAMU YÖNETİMİNDE ETİK AÇISINDAN ALGILAMA YÖNETİMİ VE ÖNEMİ. Hukuk Ve İktisat Araştırmaları Dergisi, 5(2), 47-61.
AMA Yıldız Özsalmanlı A, Pank Ç. KAMU YÖNETİMİNDE ETİK AÇISINDAN ALGILAMA YÖNETİMİ VE ÖNEMİ. Hukuk ve İktisat Araştırmaları Dergisi. December 2013;5(2):47-61.
Chicago Yıldız Özsalmanlı, Ayşe, and Çiğdem Pank. “KAMU YÖNETİMİNDE ETİK AÇISINDAN ALGILAMA YÖNETİMİ VE ÖNEMİ”. Hukuk Ve İktisat Araştırmaları Dergisi 5, no. 2 (December 2013): 47-61.
EndNote Yıldız Özsalmanlı A, Pank Ç (December 1, 2013) KAMU YÖNETİMİNDE ETİK AÇISINDAN ALGILAMA YÖNETİMİ VE ÖNEMİ. Hukuk ve İktisat Araştırmaları Dergisi 5 2 47–61.
IEEE A. Yıldız Özsalmanlı and Ç. Pank, “KAMU YÖNETİMİNDE ETİK AÇISINDAN ALGILAMA YÖNETİMİ VE ÖNEMİ”, Hukuk ve İktisat Araştırmaları Dergisi, vol. 5, no. 2, pp. 47–61, 2013.
ISNAD Yıldız Özsalmanlı, Ayşe - Pank, Çiğdem. “KAMU YÖNETİMİNDE ETİK AÇISINDAN ALGILAMA YÖNETİMİ VE ÖNEMİ”. Hukuk ve İktisat Araştırmaları Dergisi 5/2 (December 2013), 47-61.
JAMA Yıldız Özsalmanlı A, Pank Ç. KAMU YÖNETİMİNDE ETİK AÇISINDAN ALGILAMA YÖNETİMİ VE ÖNEMİ. Hukuk ve İktisat Araştırmaları Dergisi. 2013;5:47–61.
MLA Yıldız Özsalmanlı, Ayşe and Çiğdem Pank. “KAMU YÖNETİMİNDE ETİK AÇISINDAN ALGILAMA YÖNETİMİ VE ÖNEMİ”. Hukuk Ve İktisat Araştırmaları Dergisi, vol. 5, no. 2, 2013, pp. 47-61.
Vancouver Yıldız Özsalmanlı A, Pank Ç. KAMU YÖNETİMİNDE ETİK AÇISINDAN ALGILAMA YÖNETİMİ VE ÖNEMİ. Hukuk ve İktisat Araştırmaları Dergisi. 2013;5(2):47-61.