Research Article
BibTex RIS Cite

Hemşirelik Öğrencilerinin Pandemi Sürecinde Uzaktan Tamamlanan Mesleki Bir Dersin Uygulama Telafisine İlişkin Görüşleri

Year 2022, , 436 - 444, 31.08.2022
https://doi.org/10.5961/higheredusci.1103917

Abstract

Çalışmada, pandemi sürecinde uzaktan tamamlanan mesleki bir dersin uygulama telafisine ilişkin hemşirelik öğrencilerinin görüşlerinin
belirlenmesi amaçlanmıştır. Tanımlayıcı nitelikteki çalışma, bir devlet üniversitesinin hemşirelik bölümünde ikinci sınıf düzeyinde
öğrenim görecek 133 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma verileri, iki haftada gerçekleştirilen uygulama telafisi sonrasında Tanımlayıcı
Özellikler Formu ve Uygulama Telafisine İlişkin Görüş Formu kullanılarak çevrimiçi ortamda toplanmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı
istatistikler, Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi ve Kruskal Wallis Testi kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi p<0,05 kabul edilmiştir. Öğrencilerin
genel olarak uygulama telafisinden memnun oldukları belirlenmiş olup, %39,1’i beceri uygulamalarını birebir yapabilmek için telafiye
katıldığını belirtmiştir. Uygulama telafisi sonrasında öğrenciler büyük oranda kendilerini daha yeterli hissettiklerini, özgüvenlerinin
arttığını ve programın daha iyi öğrenmede etkili olduğunu ifade etmişlerdir. Uygulama telafisi öncesi ve sonrası beceri uygulama yeterliliğine
yönelik öğrencilerin subjektif değerlendirmeleri arasında farklılığın olduğu (p<0,05) saptanmıştır. Öğrenciler uygulama telafisine ilişkin
kendilerine daha fazla uygulama yapma olanağı sunulmasını önermişlerdir. Çalışmada mesleki derse yönelik gerçekleştirilen uygulama
telafisine ilişkin olumlu sonuçlar ortaya çıkmıştır. Bu bulgular doğrultusunda pandemi döneminde uzaktan tamamlanan mesleki derslere
yönelik alternatif uygulama olanaklarının planlanması önerilmektedir

Supporting Institution

-

Project Number

-

Thanks

-

References

  • Ağır, F., Gür, H., & Okçu, A. (2008). Uzaktan eğitime karşı tutum ölçeği geliştirmesine yönelik geçerlik ve güvenirlik çalışması. E-Journal of New World Sciences Academy, 3(2), 128-39.
  • Barton, A. J., Murray, T. A., Spurlock, D. R. (2020). An open letter to members of the nursing education community. Journal of Nursing Education, 59(4), 183-183.
  • Church, C. D. (2016). Defining competence in nursing and its relevance to quality care. Journal of Nurses in Professional Development, 32(5), 9-14.
  • Diab, G. M. A. E. H., & Elgahsh, N. F. (2020). E-learning during COVID-19 pandemic: Obstacles faced nursing students and its effect on their attitudes while applying it. American Journal of Nursing, 9(4), 300-314.
  • Hemşirelik Eğitimi Derneği. (2021). Hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik görüşleri. Erişim adresi http://www.hemed.org.tr/hemsirelik-ogrencilerinin-uzaktan-egitime-yonelik-gorusleri
  • Kalanlar, B. (2022). Nursing education in the pandemic: A cross-sectional international study. Nurse Education Today, 108, 105213.
  • Karaman, F., Çakmak, S., & Yerebakan, A. N. (2021). Covid-19 pandemisinde hemşirelik öğrencilerinin eğitimi: uzaktan eğitim süreci ve etkileri. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 15, 571-580.
  • Konrad, S., Fitzgerald, A., Deckers, C. (2020). Nursing fundamentals–supporting clinical competency online during the COVID-19 pandemic. Teaching and Learning in Nursing, 16(1), 53-56.
  • Kürtüncü, M., & Kurt, A. (2020). COVID-19 pandemisi döneminde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitim konusunda yaşadiklari sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 66-77.
  • Lazenby, M., Chambers, S., Chyun, D., Davidson, P., Dithole, K., Norman, I., & Tlou, S. (2020). Clinical nursing and midwifery education in the pandemic age. International Nursing Review, 67(3), 323-325.
  • Liu, Y., & Aungsuroch, Y. (2018). Current literature review of registered nurses’ competency in the global community. Journal of Nursing Scholarship, 50(2), 191-199.
  • McInnes, S., Halcomb, E., Huckel, K., & Ashley, C. (2019). Experiences of registered nurses in a general practice-based new graduate program: A qualitative study. Australian Journal of Rimary Health, 25(4), 366-373.
  • Mete, S., & Uysal, N. (2010). Hemşirelik mesleksel beceri laboratuarındaki psikomotor beceri eğitiminin öğrenci ve eğiticiler tarafından değerlendirilmesi. Turkish Journal of Research & Development in Nursing, 12(2), 28-38.
  • Michel, A., Ryan, N., Mattheus, D., Knopf, A., Abuelezam, N. N., Stamp, K., ... & Fontenot, H. B. (2021). Undergraduate nursing students’ perceptions on nursing education during the 2020 COVID-19 pandemic: A national sample. Nursing Outlook, 69(5), 903-912.
  • Muraraneza, C., & Mtshali, G. N. (2018). Conceptualization of competency based curricula in pre-service nursing and midwifery education: A grounded theory approach. Nurse Education in Practice, 28, 175-181.
  • Njie-Carr, V. P., Ludeman, E., Lee, M. C., Dordunoo, D., Trocky, N. M., & Jenkins, L. S. (2017). An integrative review of flipped classroom teaching models in nursing education. Journal of Professional Nursing, 33(2), 133-144.
  • Oducado, R. M., & Estoque, H. (2021). Online learning in nursing education during the COVID-19 pandemic: Stress, satisfaction, and academic performance. Journal of Nursing Practice, 4(2), 143-153.
  • Oducado, R. M. F., & Soriano, G. P. (2021). Shifting the education paradigm amid the COVID 19 pandemic: Nursing students’ attitude to E learning. Africa Journal of Nursing and Midwifery, 23(1), 1-14.
  • Sheikhaboumasoudi, R., Bagheri, M., Hosseini, S. A., Ashouri, E., & Elahi, N. (2018). Improving nursing students' learning outcomes in fundamentals of nursing course through combination of traditional and e-learning methods. Iranian Journal of Nursing and Midwifery Research, 23(3), 217-221.
  • Taşkıran, N., Sarı, D., & Akbıyık, A. (2017). Hemşirelik ögrencilerinin ilaç dozu hesaplama becerileri konusundaki görüşleri ve ilaç uygulama hataları. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 33(1), 59-72.
  • Vatan, F., Avdal, E. Ü., Yağcan, H., Şanlı, D. (2020). COVID-19 pandemisi ve hemşirelik eğitimi derneği faaliyetleri. Koç Üniversitesi Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 17(4), 369-373.
  • Wallace, S., Schuler, M. S., Kaulback, M., Hunt, K., & Baker, M. (2021). Nursing student experiences of remote learning during the COVID‐19 pandemic. Nursing Forum, 56(3), 612-618.
  • Wittenberg, E., Goldsmith, J. V., Chen, C., Prince-Paul, M., & Capper, B. (2021). COVID 19-transformed nursing education and communication competency: Testing COMFORT educational resources. Nurse Education Today, 107, 105105.
  • Yancey, N. R. (2020). Disrupting rhythms: nurse education and a pandemic. Nursing Science Quarterly, 33(4), 299-302.
  • Yıldırım, S., Yıldırım, G., Çelik, E., & Karaman, S. (2014). Uzaktan eğitim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik görüşleri: Bir ölçek geliştirme çalışması. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(3), 365-370.

Nursing Students’ Views Towards the Compensatory Training of a Vocational Course Completed Remotely During the Pandemic Process

Year 2022, , 436 - 444, 31.08.2022
https://doi.org/10.5961/higheredusci.1103917

Abstract

In the study, it was aimed to determine the views of nursing students about the compensatory training of a vocational course completed
online during the pandemic process. The descriptive study was conducted with 133 students who will study in the second-year of the
nursing department of a state university. The data were collected online using the Descriptive Characteristics Form and the Opinion Form
on the Practice Compensation after the compensatory training completed within two weeks. Descriptive statistics, Wilcoxon Signed Rank
Test and Kruskal Wallis Test were used for data analysis. It was determined that the students were generally satisfied with the compensatory training, and 39.1% of them stated that they participated in the compensatory training in order to practice skills one-on-one. After the
compensatory training, the students stated that they felt more competent, their self-confidence increased, and the compensatory training
was effective for learning. It was determined that there was a difference (p<0.05) between the students’ subjective evaluations of skill
proficiency before and after compensatory training. Students suggested that more opportunities to practice should be offered for them.
In the study, positive results have emerged regarding the compensatory training for the vocational course. It is recommended to plan
alternative practice opportunities for vocational courses completed remotely during the pandemic period.

Project Number

-

References

  • Ağır, F., Gür, H., & Okçu, A. (2008). Uzaktan eğitime karşı tutum ölçeği geliştirmesine yönelik geçerlik ve güvenirlik çalışması. E-Journal of New World Sciences Academy, 3(2), 128-39.
  • Barton, A. J., Murray, T. A., Spurlock, D. R. (2020). An open letter to members of the nursing education community. Journal of Nursing Education, 59(4), 183-183.
  • Church, C. D. (2016). Defining competence in nursing and its relevance to quality care. Journal of Nurses in Professional Development, 32(5), 9-14.
  • Diab, G. M. A. E. H., & Elgahsh, N. F. (2020). E-learning during COVID-19 pandemic: Obstacles faced nursing students and its effect on their attitudes while applying it. American Journal of Nursing, 9(4), 300-314.
  • Hemşirelik Eğitimi Derneği. (2021). Hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik görüşleri. Erişim adresi http://www.hemed.org.tr/hemsirelik-ogrencilerinin-uzaktan-egitime-yonelik-gorusleri
  • Kalanlar, B. (2022). Nursing education in the pandemic: A cross-sectional international study. Nurse Education Today, 108, 105213.
  • Karaman, F., Çakmak, S., & Yerebakan, A. N. (2021). Covid-19 pandemisinde hemşirelik öğrencilerinin eğitimi: uzaktan eğitim süreci ve etkileri. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 15, 571-580.
  • Konrad, S., Fitzgerald, A., Deckers, C. (2020). Nursing fundamentals–supporting clinical competency online during the COVID-19 pandemic. Teaching and Learning in Nursing, 16(1), 53-56.
  • Kürtüncü, M., & Kurt, A. (2020). COVID-19 pandemisi döneminde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitim konusunda yaşadiklari sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 66-77.
  • Lazenby, M., Chambers, S., Chyun, D., Davidson, P., Dithole, K., Norman, I., & Tlou, S. (2020). Clinical nursing and midwifery education in the pandemic age. International Nursing Review, 67(3), 323-325.
  • Liu, Y., & Aungsuroch, Y. (2018). Current literature review of registered nurses’ competency in the global community. Journal of Nursing Scholarship, 50(2), 191-199.
  • McInnes, S., Halcomb, E., Huckel, K., & Ashley, C. (2019). Experiences of registered nurses in a general practice-based new graduate program: A qualitative study. Australian Journal of Rimary Health, 25(4), 366-373.
  • Mete, S., & Uysal, N. (2010). Hemşirelik mesleksel beceri laboratuarındaki psikomotor beceri eğitiminin öğrenci ve eğiticiler tarafından değerlendirilmesi. Turkish Journal of Research & Development in Nursing, 12(2), 28-38.
  • Michel, A., Ryan, N., Mattheus, D., Knopf, A., Abuelezam, N. N., Stamp, K., ... & Fontenot, H. B. (2021). Undergraduate nursing students’ perceptions on nursing education during the 2020 COVID-19 pandemic: A national sample. Nursing Outlook, 69(5), 903-912.
  • Muraraneza, C., & Mtshali, G. N. (2018). Conceptualization of competency based curricula in pre-service nursing and midwifery education: A grounded theory approach. Nurse Education in Practice, 28, 175-181.
  • Njie-Carr, V. P., Ludeman, E., Lee, M. C., Dordunoo, D., Trocky, N. M., & Jenkins, L. S. (2017). An integrative review of flipped classroom teaching models in nursing education. Journal of Professional Nursing, 33(2), 133-144.
  • Oducado, R. M., & Estoque, H. (2021). Online learning in nursing education during the COVID-19 pandemic: Stress, satisfaction, and academic performance. Journal of Nursing Practice, 4(2), 143-153.
  • Oducado, R. M. F., & Soriano, G. P. (2021). Shifting the education paradigm amid the COVID 19 pandemic: Nursing students’ attitude to E learning. Africa Journal of Nursing and Midwifery, 23(1), 1-14.
  • Sheikhaboumasoudi, R., Bagheri, M., Hosseini, S. A., Ashouri, E., & Elahi, N. (2018). Improving nursing students' learning outcomes in fundamentals of nursing course through combination of traditional and e-learning methods. Iranian Journal of Nursing and Midwifery Research, 23(3), 217-221.
  • Taşkıran, N., Sarı, D., & Akbıyık, A. (2017). Hemşirelik ögrencilerinin ilaç dozu hesaplama becerileri konusundaki görüşleri ve ilaç uygulama hataları. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 33(1), 59-72.
  • Vatan, F., Avdal, E. Ü., Yağcan, H., Şanlı, D. (2020). COVID-19 pandemisi ve hemşirelik eğitimi derneği faaliyetleri. Koç Üniversitesi Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 17(4), 369-373.
  • Wallace, S., Schuler, M. S., Kaulback, M., Hunt, K., & Baker, M. (2021). Nursing student experiences of remote learning during the COVID‐19 pandemic. Nursing Forum, 56(3), 612-618.
  • Wittenberg, E., Goldsmith, J. V., Chen, C., Prince-Paul, M., & Capper, B. (2021). COVID 19-transformed nursing education and communication competency: Testing COMFORT educational resources. Nurse Education Today, 107, 105105.
  • Yancey, N. R. (2020). Disrupting rhythms: nurse education and a pandemic. Nursing Science Quarterly, 33(4), 299-302.
  • Yıldırım, S., Yıldırım, G., Çelik, E., & Karaman, S. (2014). Uzaktan eğitim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik görüşleri: Bir ölçek geliştirme çalışması. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(3), 365-370.
There are 25 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Articles
Authors

Nagihan İlaslan 0000-0001-7895-040X

Ayşegül Açıl 0000-0003-4330-8921

Selin Keskin Kızıltepe 0000-0001-8848-6575

Ayşe Demiray 0000-0003-3100-9115

Project Number -
Publication Date August 31, 2022
Published in Issue Year 2022

Cite

APA İlaslan, N., Açıl, A., Keskin Kızıltepe, S., Demiray, A. (2022). Hemşirelik Öğrencilerinin Pandemi Sürecinde Uzaktan Tamamlanan Mesleki Bir Dersin Uygulama Telafisine İlişkin Görüşleri. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, 12(2), 436-444. https://doi.org/10.5961/higheredusci.1103917
AMA İlaslan N, Açıl A, Keskin Kızıltepe S, Demiray A. Hemşirelik Öğrencilerinin Pandemi Sürecinde Uzaktan Tamamlanan Mesleki Bir Dersin Uygulama Telafisine İlişkin Görüşleri. J Higher Edu Sci. August 2022;12(2):436-444. doi:10.5961/higheredusci.1103917
Chicago İlaslan, Nagihan, Ayşegül Açıl, Selin Keskin Kızıltepe, and Ayşe Demiray. “Hemşirelik Öğrencilerinin Pandemi Sürecinde Uzaktan Tamamlanan Mesleki Bir Dersin Uygulama Telafisine İlişkin Görüşleri”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi 12, no. 2 (August 2022): 436-44. https://doi.org/10.5961/higheredusci.1103917.
EndNote İlaslan N, Açıl A, Keskin Kızıltepe S, Demiray A (August 1, 2022) Hemşirelik Öğrencilerinin Pandemi Sürecinde Uzaktan Tamamlanan Mesleki Bir Dersin Uygulama Telafisine İlişkin Görüşleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 12 2 436–444.
IEEE N. İlaslan, A. Açıl, S. Keskin Kızıltepe, and A. Demiray, “Hemşirelik Öğrencilerinin Pandemi Sürecinde Uzaktan Tamamlanan Mesleki Bir Dersin Uygulama Telafisine İlişkin Görüşleri”, J Higher Edu Sci, vol. 12, no. 2, pp. 436–444, 2022, doi: 10.5961/higheredusci.1103917.
ISNAD İlaslan, Nagihan et al. “Hemşirelik Öğrencilerinin Pandemi Sürecinde Uzaktan Tamamlanan Mesleki Bir Dersin Uygulama Telafisine İlişkin Görüşleri”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 12/2 (August 2022), 436-444. https://doi.org/10.5961/higheredusci.1103917.
JAMA İlaslan N, Açıl A, Keskin Kızıltepe S, Demiray A. Hemşirelik Öğrencilerinin Pandemi Sürecinde Uzaktan Tamamlanan Mesleki Bir Dersin Uygulama Telafisine İlişkin Görüşleri. J Higher Edu Sci. 2022;12:436–444.
MLA İlaslan, Nagihan et al. “Hemşirelik Öğrencilerinin Pandemi Sürecinde Uzaktan Tamamlanan Mesleki Bir Dersin Uygulama Telafisine İlişkin Görüşleri”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, vol. 12, no. 2, 2022, pp. 436-44, doi:10.5961/higheredusci.1103917.
Vancouver İlaslan N, Açıl A, Keskin Kızıltepe S, Demiray A. Hemşirelik Öğrencilerinin Pandemi Sürecinde Uzaktan Tamamlanan Mesleki Bir Dersin Uygulama Telafisine İlişkin Görüşleri. J Higher Edu Sci. 2022;12(2):436-44.